2008-08-22, 13:48
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Och jag har ingen anledning att tro att inte SÅC:s uppgifter stämmer.
Det är fullt möjligt att E minns rätt angående mammans ord men det kan också vara något mamman upprepade vid flera tillfällen t ex på sjukhuset och att det är något E hörde flera gånger. Det är omöjligt att gissa sig till vad någon annan uppfattat.

SÅC säjer att Emma med störta sannolikhet inte minns dessa händelser medan flera personer vittnar om att det är hennes egna minnen. Personligen skulle jag sätta mer tilltro till dessa, flera, personer en till EN....
(som dessutom var den som hjälpte polisen med isoleringen av Emma o förhören...Jag tycker det är konstigt att han inte fick frågor om detta då man utifrån hans vittnesmål lätt får uppfattningen att han medvetet misslett polisen..)
Jag pratar nu fortfarande bara om minnet av vem E öppnade dörren för o minnet av mammas rop.
2008-08-22, 13:51
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Detta säger inget om huruvida hon varit medvetslös. Det är ändå ett antal minuter då hon låg själv.
Ska jag gissa tror jag att CS gjort jobbet färdigt om E hade stönat då.

Jag pratar inte om medvetslösheten, den anser jag mej inte kunna bedöma utan jag pratar just om dessa två minnen (mammans rop o dörröppningen)
(Nu tjatar jag som en papegoja..)
För mej är just de två minnena oantastliga.
2008-08-22, 13:55
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
En annan sak som är ganska viktig är att T skrev ganska direkt (någon dag efteråt) att han inte ville prata så mycket om det som hände den kvällen och hur han upplevde allting. Han skrev att han noterade allting i en särskild dagbok som bara han och E skulle läsa. "E kommer att vilja veta, och jag kommer berätta".
Sen om han tidigt gav henne den här dagboken vet jag ju inte..men det låter som att han mer än gärna berättar det han vet.
Nu får du väl ta och kamma dig, i alla fall!
Att T skriver ner betyder väl inte att han tjattrar med E under tiden varför skulle
han då skriva?
Det framgår av fu att T är införstådd hur viktigt det är att Emma kommer ihåg själv!
Hon uppger i flera förhör att hon är irriterad för ingen berättar vad som hänt.
Visst, T verkar vara en hyvens kille, som inte förstår hur "hondjävlar" (sett filmen?)kan vara, men jag kan aldrig tänka mig att han skulle pladdra med E så han förstör det som skulle kunna fälla den som mördade hennes barn. Det är en säker biljett ut ur det förhållandet i så fall.
Jojo, konstig stil du har Marioo, brottsoffer har inget större värde hos dig.
Skvallertacka!
2008-08-22, 14:05
Medlem
Citat:
Och jag har ingen anledning att tro att inte SÅC:s uppgifter stämmer.
Det är fullt möjligt att E minns rätt angående mammans ord men det kan också vara något mamman upprepade vid flera tillfällen t ex på sjukhuset och att det är något E hörde flera gånger. Det är omöjligt att gissa sig till vad någon annan uppfattat.

SÅC:s uppgifter har väl även de förändrats med tiden, så på samma grunder som du förkastar E:s uppgifter borde du väl förkasta hans?
2008-08-22, 14:05
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Att T skriver ner betyder väl inte att han tjattrar med E under tiden varför skulle
han då skriva?
Det framgår av fu att T är införstådd hur viktigt det är att Emma kommer ihåg själv!
Visst, T verkar vara en hyvens kille, som inte förstår hur "hondjävlar" (sett filmen?)kan vara, men jag kan aldrig tänka mig att han skulle pladdra med E så han förstör det som skulle kunna fälla den som mördade hennes barn. Det är en säker biljett ut ur det förhållandet i så fall.
Skvallertacka!

Vad jag förstått var de anteckningar T gjorde från det han kom hem o fann dem... Hur låg barnen, hur såg allt ut, sa någon något?
Eftersom T känner Emma så visste han att barnens sista minuter i livet skulle bli viktiga för henne, samma anledning som gjort att Emma talat med flera ur räddningsstyrkan. Jag är övertygad om att Emma inte fick läsa ur dessa anteckningar förrän polisen, med SÅC rådgivning, gav tillstånd till detta, liksom när hon pratat m övriga. Detta handlar alltså om händelserna EFTER brottet. Wildone69 kan säkert tala om NÄR Emma läste dessa anteckningar, om hon gjort det.
2008-08-22, 14:07
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
SÅC:s uppgifter har väl även de förändrats med tiden, så på samma grunder som du förkastar E:s uppgifter borde du väl förkasta hans?

SÅC förefaller mej mindre trovärdig efter att jag fått klart för mej att det var han som rådde poliserna ang. Emmas isolering o förhör, o efter detta dizzade hennes minne. Vad har SÅC för motiv??
2008-08-22, 14:07
Bannlyst
Citat:
han då skriva?
Skvallertacka!

Men herregud!
Vad du tar i! Vi sitter och diskuterar hur det kommer sig att E påstår att T pratat med henne om händelser den kvällen.
Ser du inte det så kan jag bara beklaga.
Det är lite läskigt hur personligt vissa här verkar ta allting? Säger man något som inte är så positivt för T så blir det hysteriska utbrott, men det är i era ögon fullt acceptabelt att smutskasta CS, där finns inga gränser.
Det är du som har konstig stil tanten..
2008-08-22, 14:19
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Men herregud!
Vad du tar i! Vi sitter och diskuterar hur det kommer sig att E påstår att T pratat med henne om händelser den kvällen.
Det är lite läskigt hur personligt vissa här verkar ta allting? Säger man något som inte är så positivt för T så blir det hysteriska utbrott, men det är i era ögon fullt acceptabelt att smutskasta CS, där finns inga gränser.

Utan att ta parti i dispyten ovan tror jag det är uppenbart för många vem som är offer o vem som är skurk i det här dramat, därav de heta känslorna.
2008-08-22, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Utan att ta parti i dispyten ovan tror jag det är uppenbart för många vem som är offer o vem som är skurk i det här dramat, därav de heta känslorna.

Jag vet inte vad jag ska säga här..försöker själv alltid respektera alla andra och blev faktiskt lite förvånad över det grova påhoppet på mig som absolut inte är någon bov..
2008-08-22, 14:36
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Men herregud!
Om du ändå backade upp din teori med fu.
Där står klart och tydligt att T är medveten om att E ska minnas själv. Det är därför han antecknar.
Så hur får du din teori att hålla?
Klart att jag blir upprörd när man hittar på felaktigheter om oskyldiga personer
som blivit utsatta för något så hemskt som detta är.
Det som diskuteras är hur trovärdigt E:s vittnesmål är, eller hur? Du insinuerar att eftersom T skriver dagbok så betyder det att han berättar det för henne då i skrivande stund. Varför skulle han skriva?

Citat:
Säger man något som inte är så positivt för T så blir det hysteriska utbrott, men det är i era ögon fullt acceptabelt att smutskasta CS, där finns inga gränser.

Och vad är det för trams? Hur mycket smutskastning har det inte varit på denna familj som fått sina barn mördade??
2008-08-22, 14:43
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Men herregud!
Det har nog enbart att göra med att du antyder att T skulle ha försvårat för åklagarsidan, trots att han hade fått noggranna instruktioner hur han skulle agera.
2008-08-22, 14:44
Bannlyst
Citat:
Om du ändå backade upp din teori med fu.
Där står klart och tydligt att T är medveten om att E ska minnas själv. Det är därför han antecknar.
Så hur får du din teori att hålla?
Klart att jag blir upprörd när man hittar på felaktigheter om oskyldiga personer
som blivit utsatta för något så hemskt som detta är.
Det som diskuteras är hur trovärdigt E:s vittnesmål är, eller hur? Du insinuerar att eftersom T skriver dagbok så betyder det att han berättar det för henne då i skrivande stund. Varför skulle han skriva?

Och vad är det för trams? Hur mycket smutskastning har det inte varit på denna familj som fått sina barn mördade??

Så T har inte sagt att han i en spec bok skriver bums om den aktuella kvällen, som enbart är till för han och E och det innan Polisen ber han börja med noteringar när hon vaknar? Förstår jag dig rätt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in