2008-08-22, 14:49
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Vad jag förstått var de anteckningar T gjorde från det han kom hem o fann dem... Hur låg barnen, hur såg allt ut, sa någon något?
Eftersom T känner Emma så visste han att barnens sista minuter i livet skulle bli viktiga för henne, samma anledning som gjort att Emma talat med flera ur räddningsstyrkan. Jag är övertygad om att Emma inte fick läsa ur dessa anteckningar förrän polisen, med SÅC rådgivning, gav tillstånd till detta, liksom när hon pratat m övriga. Detta handlar alltså om händelserna EFTER brottet. Wildone69 kan säkert tala om NÄR Emma läste dessa anteckningar, om hon gjort det.
Faktum är att hela FUPs förhör med E genomsyrar inplantering av hennes minne. Den enda gång hon spontant minns är de första förhören efter uppvaknandet där hon nämner Tina och Lasse och L. Sen omformulerar T denna Tina efter sina egna tankar till Tine.
2008-08-22, 14:52
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Så T har inte sagt att han i en spec bok skriver bums om den aktuella kvällen, som enbart är till för han och E och det innan Polisen ber han börja med noteringar när hon vaknar? Förstår jag dig rätt.
Frågan är inte om T antecknar, utan frågan är när E får se dem. En del av oss tolkar det som att hon får se dem vid senare tillfälle, som exempelvis nu efter rättegången någon gång. En del andra tolkar det som att T visar anteckningarna för henne under hennes isolering...
2008-08-22, 15:01
Bannlyst
Jag sitter o förundras över Tulpanpernilla och Beaver.se.

Jag förstår om man vill fria CS med hänsyn till svag bevisning, men jag fattar inte hur ni kan vara ÖVERTYGADE om att hon är oskyldig?

Vad talar för att hon är oskyldig?

Anser inte ni att det är högst sannolikt att Schuerrer gjort detta?

Och motivera HUR ni resonerar.
2008-08-22, 15:03
Medlem
Frubeates avatar
Har E kunnat höra CS's röst innan rättegången?
Om inte, hur förklarar man då att hon kände igen hennes röst då?
Här håller det inte att argumentera att hon kan ha fått det minnet efter morden.
2008-08-22, 15:09
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Har E kunnat höra CS's röst innan rättegången?
Om inte, hur förklarar man då att hon kände igen hennes röst då?
Här håller det inte att argumentera att hon kan ha fått det minnet efter morden.
E har inte gjort någon röstkonfrontation.
Fick under minnestestet lyssna på ett band där ord spelades baklänges och framlänges och där mindes hon något hon inte förstod som gjorde henne rädd..
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2008-08-22 kl. 15:12.
2008-08-22, 15:20
Medlem
ubersantas avatar
Jag har lovat tillsägelse för OT i denna tråden, och nu har jag fått nog. Diskussioner om moderators agerande tas i PM med mod.

Tillsägelse för OT till (att börja med)
Mariooo
miapetter

Ett tips: ser ni ett inlägg som är OT, svara inte på den, för då har vi helt plötsligt två inlägg som är off-topic.
Senast redigerad av ubersanta 2008-08-22 kl. 15:23.
2008-08-22, 15:26
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
E har inte gjort någon röstkonfrontation.
Fick under minnestestet lyssna på ett band där ord spelades baklänges och framlänges och där mindes hon något hon inte förstod som gjorde henne rädd..

Det jag menar är: E sade att hon kände igen CS röst den första gången hon hörde den under rättegången.
Altså har hon hört den en gång förut.
Har hon hört den INNAN 17/3?
Har hon hört den MELLAN 17/3 och rättegången?
Det har hon inte vad jag vet.
Hon hörde den 17/3, därför kände hom igen den.
En röst man känner igen är inte ett minne som är ditplanterat av foton eller skriverier hon sett i media. Kan heller inte vara resultat av samtal med andra.
2008-08-22, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Frågan är inte om T antecknar, utan frågan är när E får se dem. En del av oss tolkar det som att hon får se dem vid senare tillfälle, som exempelvis nu efter rättegången någon gång. En del andra tolkar det som att T visar anteckningarna för henne under hennes isolering...

Jag ville bara ha lite förtydligande vad Tantalora menade med sitt inlägg.
2008-08-22, 15:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Jag ville bara ha lite förtydligande vad Tantalora menade med sitt inlägg.

Den här boken T skulle skriva i för att visa E var hans egna personliga upplevelser från kvällen och var ingenting som har kommit med i fun eller så.
OM och NÄR han visat denne för E är det ingen som vet.
2008-08-22, 15:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Den här boken T skulle skriva i för att visa E var hans egna personliga upplevelser från kvällen och var ingenting som har kommit med i fun eller så.
OM och NÄR han visat denne för E är det ingen som vet.

Du begriper väl själv att om han hade visat boken för henne under isoleringen kunde han lika gärna berättat helt öppet för henne, det behöver han ingen bok för.
2008-08-22, 15:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Du begriper väl själv att om han hade visat boken för henne under isoleringen kunde han lika gärna berättat helt öppet för henne, det behöver han ingen bok för.

Jadu, jag vet inte varför han skrev så? Han kanske var rädd för att glömma något viktigt? En del föredrar att skriva ned sina upplevelser.
2008-08-22, 15:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jadu, jag vet inte varför han skrev så? Han kanske var rädd för att glömma något viktigt? En del föredrar att skriva ned sina upplevelser.

Jo, men om han nu visat den här boken för henne så kan han lika gärna ha suttit och pratat öppet om hela händelseförloppet, eller hur?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in