2008-08-19, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Nä, men grejen är att inför domstolen påstod han att E:s allmänna minnaeskapacitet var kraftigt nedsatt vid det tillfälle då han testade den.

E verkar ju inte minnas om hon tog bilen eller inte den aktuella dagen.
Hon har ju själv berättat att hon promenerat med barnen.

s.1325 Förhör med T 13/5
om hon tog bilen till förskolan eller inte, öppna förskolan. Därför att jag säger som, jag säger att hon tog bilen och hon säger att hon inte gjorde det, för jag har för mig att det ösregnade på, på förmiddagen då när hon åkte iväg. Hon började gå med vagnen och så där, men att hon kände att regnade så djäkla kallt, nästan snöregnade, så att hon tog bilen istället.
2008-08-19, 23:28
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
CS blir frikänd och FU:n hamnar i kattlådan. Så blir det.
Menar du med kattlådan att åklagaren inte kommer att överklaga en frikännande dom? Det är det nog ganska riskfritt att hålla emot på.
2008-08-19, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
E verkar ju inte minnas om hon tog bilen eller inte den aktuella dagen.
Hon har ju själv berättat att hon promenerat med barnen.

s.1325 Förhör med T 13/5
om hon tog bilen till förskolan eller inte, öppna förskolan. Därför att jag säger som, jag säger att hon tog bilen och hon säger att hon inte gjorde det, för jag har för mig att det ösregnade på, på förmiddagen då när hon åkte iväg. Hon började gå med vagnen och så där, men att hon kände att regnade så djäkla kallt, nästan snöregnade, så att hon tog bilen istället.

Att man inte minns allt betyder väl inte att man inte minns någonting?
2008-08-19, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbordet
Sannolikt är det så att SÅC har uttalat sig om hennes aktuella minneskapacitet som är intakt.

Dock säger denna aktuella kapacitet, inte något om hennes minnesbilder från tiden före det aktuella traumat. Det är två olika typer av minnen.

Hur kom du fram till den slutsatsen?
2008-08-19, 23:39
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det finns en påtaglig suicidrisk - den mest otillfredsställande av alla tänkbara utgångar. Jag tror inte att någon har täckt upp alls inför detta - det skulle i så fall vara hennes advokat. Det normala är ju inte att anhållna är så till den grad i avsaknad av tätare nätverk som CS.

Man kan visst fälla om man vill. Det enklaste sättet att göra det på är att tillskriva E:s utpekande visst bevisvärde.
Tror du? Hon verkar ju, enligt utsago, oerhört "road", bitvis, över hela situationen?
2008-08-19, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Tror du? Hon verkar ju, enligt utsago, oerhört "road", bitvis, över hela situationen?

Fast ändå dokumenterat självmordsbenägen i högsta grad...
2008-08-19, 23:42
Medlem
Frubeates avatar
Hela CS historia är ju bara knäpp.
Hon sitter där, och risken är uppenbar att hon fälls för mord på två barn!!
Men den risken får hon bara ta då liksom, bättre det än att röja sina diffusa vänner som hon är så mån om.
Jag arbetar på en högstadieskola, egentligen blir det lite fel att jämnföra mitt arbete med CS beteende, men mer än en gång har jag tänk under rättegången att hennes agerande i rätten, hennes svar, hennes kroppssråk och hennes attityd påminner om de tonåringar jag har omkring mig varje dag. lite trotsiga, särskilt om de blir tagna "på bar gärning" med något otillåtet. När de blir stälda mot väggen kommer de konstigaste reaksjoner, i bland vet jeg inte om jag ska skratta eller ruska tag i dem.
En mycket typisk reaskjon är att de ställer motfrågor, eller reagerar med tystnad, eller kommer med kommentarer typ " du är inte min mamma", när de blir avslöjade. Det är obehagligt för dem.
Svårt att förklara detta, hur jag menar, men tycker att hela CS osar av att hon har mycket på sitt samvete.
2008-08-19, 23:43
Medlem
Citat:

Det kan väl inte komma som en chock för någon härinne att CS i allra högsta grad är att betrakta som självmordsbenägen?
2008-08-19, 23:43
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonka1
Fast ändå dokumenterat självmordsbenägen i högsta grad...
Ja absolut, i det "läget" som var men nu har hon ju "lyckats" med sitt mission, typ...
2008-08-19, 23:53
Medlem
Citat:
Ja absolut, i det "läget" som var men nu har hon ju "lyckats" med sitt mission, typ...

Nix Emma lever ju ,De kan ju skaffa en familj ihop.Hennes Masterplan gick åt skogen.
2008-08-19, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Nu får du ge dig Mariooo... Tyskan har inte den minsta kunskap eller intresse av svensk arkeologi men möjligen är hon intresserad av runskrift, det är en annan sak. Arboga är inget primärmål för den historiskt intresserade och framförallt inte första target om man är någonlunda insatt i ämnet.
Däremot fanns det andra intressen i Arboga som vida översteg hennes intresse av fornminnen.

Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Vadå ge mig? Jag tvivlar inte en sekund på att hon är intresserad av det mesta som har med forntiden att göra. Alla hennes utbildningar och kommande kurser tyder på det.
Jag håller med om att det finns intressantare platser att besöka än Arboga och jag tror att hennes besök där mycket hade med T att göra. Men för den sakens skull gör det henne inte till mördare. Hon gillade Arboga och hade till och med nämnt att hon skulle kunna tänka sig att bo där.
Hade hon BARA besökt Arboga och inte Birka, Uppsala mm hade jag resonerat annorlunda.

Nonsens... och det vet du om du tänker ett steg till.
2008-08-20, 00:01
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Om det nu finns ett genuint intresse och hon faktiskt har "specialstuderat svenska runstenar" som hon själv påstår så verkar ju inte det hon har studerat ha fastnat i alla fall då hon inte verkar ha någon större kunskap inom området, så vad får dig att tro att intresset är äkta?

En så intelligent, som flera vill göra gällande, kvinna borde väl ha en stor kunskap om något som denne har specialstuderat?
CS har sina principer eller åtminstone hävdar hon det och en av dem är att inte ställa upp i läxförhör när det gäller forntidsminnen. Något intresse bör ändå finnas när hon lämnar T för att åter söka efter stenbumlingen de sökt förut.

FUP 1327

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in