2008-08-20, 22:15
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Om du läser hennes sms och skype utskrifter så skriver hon själv

Jag fick lämna urinprov på sjukhuset, jag som rökt en joint...

Och ett sms
hur går festen? Jag ska bara rulla en spliff och ha på vägen till tunnelbanan och du vet ju hur lång tid det tar haha.

Fritt översatt av mig själv, jag har inte fu här men det finns som sagt. Det är hon själv som skriver om det.
Enligt flera vittnen så rökte inte CS. Dock: En förpackning märkt med bl a texten ”Cartonne Express OCB Gomme” innehållande cigarettpapper hittades i en ryggsäcks innerfack i S-näck (Tilläggsprot., beslagspunkt 38, s. 404f).

FUP, s. 1306:
FUP, s. 1353:
2008-08-20, 22:20
Medlem
RoSannaHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Återfallsgäst
Jag var inne på samma tankebanor för några tusen inlägg sedan. Det kändes helt enkelt lite väl slumpmässigt att allt skett nästan på årsdagen av självmordsförsöket.

Edit: Hittade mitt inlägg, men ser nu att jag hade fokus på den 17:e istället.
https://www.flashback.org/showpost.php?p=12344845&postcount=2140

Ja, jag minns att jag fick hjärtklappning av ditt inlägg, men såg ingen respons från någon. Själv hade jag reggat mig dagen innan och fick inget skriva.
2008-08-20, 22:25
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Här har utmärkta HAZ lite fel (eller om det möjligen är en felöversättning av minst lika utmärkta Tantalora?)
Sven-Erik Alhem var till första juli överåklagare. Det innebär att han var näst högsta chef i den myndighet Frieda företräder, vilket kan påverka opartiskheten mer än en smula. Det är tyngre om en advokat sagt detta.

Jurist und Autor står det i HAZ
Åklagaren sida har gjort betydande framsteg", sade den svenske advokat och författare Sven-Erik Alhem, processen har observerats. Så skriver google translate.

Jag vet ju att han var överåklagare, borde tänkt på det. Men nu var det översättning och jurist säger HAZ.

Jag tackar för din uppskattning:
2008-08-20, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allvedon
Om hon blivit undersökt av häktesläkaren har han sett i journaler att hon tidigare stått på medicinering av Zoloft, då är det faktiskt praxis att han erbjuder henne att sättas in på denna igen. Hon har dock troligtvis avböjt.

Sedan vill jag tillägga att moderna antidepressiva (Zoloft, Cipramil och liknande) inte gör att man blir helt apatisk och känslokall, så släpp det direkt. Syftet med denna medicinering är snarare att "jämna ut" och normalisera den emotionella berg-och dalbanan. Man adresserar alltså svängningarna i känslorna, inte själva känslorna.
Jag träffar patienter med denna medicinering dagligen, och ingen av dem tror jag skulle uppföra sig som CS i rätten. Snarare tycker jag att allt tyder på att CS är medicinskt obehandlad, och befinner sig mer eller mindre i någonslags gränspsykotisk värld.

Exakt. Jag äter anti-depressivt, och har fortfarande mycket stor empatiförmåga. Däremot åker jag inte berg och dalbana i mina känslor längre. Jag håller mig på en jämn linje, jag kan skratta, jag kan gråta, men ångesten och paniken håller sig borta. Däremot vet jag de som fått antidepressivt av för dem fel sort, att de blivit som zombies. Men då har man bytt ut medicinen ganska snabbt.

CS verkar i mina ögon sett ha inte bara en störning utan flera. Det är inte helt ovanligt. Bordeline med destruktivt leverne och självskadebeteende och sedan antisocial personlighetsstörning. Psykopater är alltid mytomaner. Mytomani kan även finnas med hos bordelinepatienter. Och mytomaner ser inte sina lögner som lögner. Det bara kommer. Dom löser situationer för stunden och blir dom trängda eller överbevisade finner dom nya lögner för att rädda situationen eller håller käft. Dom äger inga skuldkänslor , kan inte skämmas ifall det dom ljuger om uppdagas.
Empati är heller inget en psykopat innehar. Om nu CS är skyldig till barnamorden (och psykopat)är det inget konstigt alls att hon inte uppvisar känslor. Hon kan i sådana fall helt enkelt inte känna empati. Det konstiga är om hon vill framstå som oskyldig är att hon inte ens försöker låtsas, för det är nånting både narzissister och psykopater lär sig för att i nödvändiga fall "låtsas" ha medlidande, om det gynnar dem.

Det man kan beklaga, om det nu förehåller sig på detta sätt att hon är sjuk, är att ingen har greppat henne tidigare, ingen som gjort ordentlig utredning på henne så hon kunnat få rätt vård.
Men det förvånar mig föga...då jag själv sprungit hos läkare i nästan 30 år för att få hjälp utan att nån reagerat.
2008-08-20, 22:38
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lupine
Exakt. Jag äter anti-depressivt, och har fortfarande mycket stor empatiförmåga. Däremot åker jag inte berg och dalbana i mina känslor längre. Jag håller mig på en jämn linje, jag kan skratta, jag kan gråta, men ångesten och paniken håller sig borta. Däremot vet jag de som fått antidepressivt av för dem fel sort, att de blivit som zombies. Men då har man bytt ut medicinen ganska snabbt.

CS verkar i mina ögon sett ha inte bara en störning utan flera. Det är inte helt ovanligt. Bordeline med destruktivt leverne och självskadebeteende och sedan antisocial personlighetsstörning. Psykopater är alltid mytomaner. Mytomani kan även finnas med hos bordelinepatienter. Och mytomaner ser inte sina lögner som lögner. Det bara kommer. Dom löser situationer för stunden och blir dom trängda eller överbevisade finner dom nya lögner för att rädda situationen eller håller käft. Dom äger inga skuldkänslor , kan inte skämmas ifall det dom ljuger om uppdagas.
Empati är heller inget en psykopat innehar. Om nu CS är skyldig till barnamorden (och psykopat)är det inget konstigt alls att hon inte uppvisar känslor. Hon kan i sådana fall helt enkelt inte känna empati. Det konstiga är om hon vill framstå som oskyldig är att hon inte ens försöker låtsas, för det är nånting både narzissister och psykopater lär sig för att i nödvändiga fall "låtsas" ha medlidande, om det gynnar dem.

Det man kan beklaga, om det nu förehåller sig på detta sätt att hon är sjuk, är att ingen har greppat henne tidigare, ingen som gjort ordentlig utredning på henne så hon kunnat få rätt vård.
Men det förvånar mig föga...då jag själv sprungit hos läkare i nästan 30 år för att få hjälp utan att nån reagerat.

Men CS vill inte ha hjälp. Hon skrev ut sig själv från psykiatriska avd i Tyskland. Slutade själv med medicin.
I Sverige i okt-nov efter sin armskärning slutade hon på egen bevåg sin medicinering.
Hon inser ju inte själv att hon är i behov av vård!
2008-08-20, 22:42
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lupine

Vi vet ju egentligen inte hur mycket hjälp hon sökt i Tyskland. Inte heller vet vi hur många gånger hon vårdats i Tyskland. Hennes mamma sa ju att hon var " ett problembarn" eller nåt sånt.

Ja det är tråkigt att människor som mår dåligt inte för adekvat hjälp, men så är det ju även inom den somatiska vården. Tänker då på min grupp patienter, dvs vi som råkat ut för påköringar. Vi får ingen vård alls inte heller några diagnoser. Våra nackskador klassas oftast som psykiska.
2008-08-20, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Jag skulle tro att de är väldigt frustrerade. De försvarar någon som inte vill försvara sig. De litar helt till åklagarens brister.

Verkar ju funka.

Vad kommer CS att hitta på när hon blir fri men inte rentvådd? Lämna Sverige och låtsas som om inget hänt? Fortsätta stalka T? Begå självmord (viss risk för detta föreligger nog)?

Ja som det ser ut så kan hon bli fri, men troligen aldrig rentvådd.

Jag skulle vilja fråga er som tror på CS som GM , om hon blir friad hela vägen kommer ni då att tro att hon är oskyldig? Tror ni familjen kommer att göra det?
2008-08-20, 22:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt

Jag skulle vilja fråga er som tror på CS som GM , om hon blir friad hela vägen kommer ni då att tro att hon är oskyldig? Tror ni familjen kommer att göra det?

Jag kan svara för mig: Nej

Jag tror jag kan svara för familjen: Nej

Jag tror jag kan svara för E: men det tänker jag inte göra vid närmare eftertanke.
2008-08-20, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoSannaH
Ja, jag minns att jag fick hjärtklappning av ditt inlägg, men såg ingen respons från någon. Själv hade jag reggat mig dagen innan och fick inget skriva.
Och jag glömde bort att kolla upp detta närmare. Nu har jag bara snabbskummat så jag har inte helt klart för mig vad ni kom fram till. Nu är det läggdags så det får bero ett tag till för min del. *gäsp*
2008-08-20, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Men CS vill inte ha hjälp. Hon skrev ut sig själv från psykiatriska avd i Tyskland. Slutade själv med medicin.
I Sverige i okt-nov efter sin armskärning slutade hon på egen bevåg sin medicinering.
Hon inser ju inte själv att hon är i behov av vård!

Ännu mer som tyder på psykopati. En psykopat söker aldrig själv för sina problem, eftersom de inte har problem enligt dem själva. De gånger psykvården kommer i kontakt med dessa för behandling brukar oftast vara just på det här sättet. De blir dömda till vård.

Edit: Även borderlinepatienter är ju psykologernas mardröm har man hört.
En av de mest svårbehandlade om de ej har sjukdomsinsikt.
Senast redigerad av Lupine 2008-08-20 kl. 22:53.
2008-08-20, 22:51
Medlem
Ful i kantens avatar
Citat:

Ja, dyker det upp något som mirakulöst pekar mot att CS INTE är mördaren så kommer jag givetvis inte tro att hon är skyldig. Blir hon frikänd nu beror det ju snarare på svagheter/styrkor i rättssystemet. Visst vore det "spännande" om det inte var CS som var mördaren, om fallet fick ännu en vändning. Men så blir det knappast. Skulle det komma fram bevis som säger att CS inte är mördaren (typ att det var någon annan och att det bevisas) så kommer jag att äta upp min svettiga keps, det lovar jag.
2008-08-20, 22:57
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:

Jag har svårt att tro det, om jag skulle ändra mig ska något avgörande komma fram som klart utesluter henne.
Men som det ser ut idag och blir friad hela vägen skulle jag ta det som att hon slunkit igenom för bristfällig brottsplatsundersökning och för kontaminering av densamma har skett.
För mig är det övertygande att E är säker på att det är CS. Finns inte på kartan att hon skulle peka ut någon annan. Hon känner nog att hon är skyldig sina barn att peka ut den skyldige. Ni som inte är mammor fattar nog inte det.
Emma slåss nog som en tiger (bildligt talat) för sina barns förspillda liv,så totalt onödiga död.
Jag kan inte svara för familjen men det kanske de kan göra själva.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in