Citat:
Enligt flera vittnen så rökte inte CS. Dock: En förpackning märkt med bl a texten ”Cartonne Express OCB Gomme” innehållande cigarettpapper hittades i en ryggsäcks innerfack i S-näck (Tilläggsprot., beslagspunkt 38, s. 404f).
Ursprungligen postat av Tantalora
Om du läser hennes sms och skype utskrifter så skriver hon själv
Jag fick lämna urinprov på sjukhuset, jag som rökt en joint...
Och ett sms
hur går festen? Jag ska bara rulla en spliff och ha på vägen till tunnelbanan och du vet ju hur lång tid det tar haha.
Fritt översatt av mig själv, jag har inte fu här men det finns som sagt. Det är hon själv som skriver om det.
Jag fick lämna urinprov på sjukhuset, jag som rökt en joint...
Och ett sms
hur går festen? Jag ska bara rulla en spliff och ha på vägen till tunnelbanan och du vet ju hur lång tid det tar haha.
Fritt översatt av mig själv, jag har inte fu här men det finns som sagt. Det är hon själv som skriver om det.
FUP, s. 1306:
Citat:
Ja. Så att...Ja. Jag vet jag frågade henne alltså…ehh…när hon kom till mig i mars. Där, när hon var hos mig liksom, du har väl inte med dig något sånt där skit till mig nu liksom. Ehh…och det enda jag fick till svar liksom…hmmm… --- lite halv[f]fin, så jag förstod ju liksom. Troligtvis så hade hon väl med sig någonting sånt. Det var därför också som jag frågade…ehhh…när, när jag var nere hos henne. Ehh…alltså när vi hämtade henne i Gripsholm om hon hade rökt på en hel del liksom, dagen innan.
Citat:
JH tillfrågas om T berättade någonting om KS:s psykiska tillstånd varvid J uppger att han berättade att ”hon höll på med droger”. På fråga ang typ av droger, uppger J, att han inte vet om det var narkotika eller i tablettform. J uppger, att han inte har några referenser angående det.