2008-08-15, 22:02
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Ja men det är inte det jag pratar om. Det jag menar är , om hon har stalkat dem så skulle hon ha vetat att T BORDE ha varit hemma vid denna tidpunkt.

det finns ett enormt tankeglapp i allt detta, glappet mellan om morden var planerade eller ej.

JA jag har läst allt som finns att läsa om du gör en track back på mina inlägg så kan du se det.

Jag ser ett fel i ditt resonemang. OM hon stalkade dem, så kanske hon såg när han for hemifrån, och avvaktade, och såg att han inte kom hem, och då gick in i huset.
Borde betyder inte måste.
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Det är säkert minst tolv timmar sedan jag skrev det hittills så det tål att upprepas.
Om man vill göra ett mord och lämna så få spår som möjligt är hammare inte en särskilt dum idé.

*För att kniva ihjäl någon bör du antingen träffa hjärtat eller en artär. Eftersom du bör vara läkare snarare än arkeolog för att träffa hjärtat är det i princip uteslutet.
Om man träffar en artär blir man dränkt av blod. Man förblöder på några minuter och det blodet måste ju ta vägen någonstans. Oftast sprutar det rakt ut och träffar knivpersonen.
I detta fall var det relativt lite blod och barnen dog av hjärnskador medan blodförlust inte ens var en förvärrande omständighet.
*Om man använder kniv är det mer regel än undantag att man lyckas skära sig själv, förutsatt att man inte använder morakniv. Och då får du verkligen sikta ordentligt.
*Om någon ser dig komma med en kniv och knacka på en dörr så lär polisen dyka upp fortare än kvickt. Ser man däremot någon lång och smal person med en hammare tänker de flesta snarare på hantverkare än mördare.
*Om du skulle bli stoppad av polis har du mer att förklara om du har kniv än hammare på dig.

Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Tycker det är tragiskt att du sitter och talar om hur man skall ha ihjäl någon på ett smidigt sätt, är du vuxen? Det kan finnas de som inte vet hur och då är det osmart att ge dem en snabblista. Med tanke på allt grövre våld där gm blir allt yngre.
Eller är det så att man skall koppla ihop dina tidigare skriverier här, där du pekar åt en viss kvinna. Sen kommer en beskrivning hur man avslutar ett liv smidigt.

Nu var ju detta mer fakta över varför en kniv inte hade varit ett särskilt smart mordvapnen, vilket det tidigare frågades om i denna tråd. Och om det är potentiella gm som läser dessa inlägg i jakt på tips så har de nog redan blivit fullpumpade med detta avseende vad man ska göra och skylla på för att komma undan, don´t you think?
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Jaså? Hur kunde hon veta det?
Vill du citera fun eller ge en sidhänvisning?
Tulpan, du som har bra koll på fun, kan du bekräfta det här eller hänvisa till sida?
Här får man läsa förhör med både E, T.
Läser just nu Es videoförhör och enligt E kan schemat se ut så här.
FUn sid. 897

På fråga svarade E att de brukar storhandla på Willys och har mat i frysen som hon tar fram och tinar. Hur
det var den aktuella dagen vet hon inte men hon brukar laga mat mellan fem och sex och sedan äter de och
barnen tittar på Bollibompa medan E kopplar dropp. T har så oregelbundna arbetstider så han kan
komma hem allt mellan fem och åtta. Emma brukar göra mat åt alla och så äter hon och barnen så äter han när
han kommer hem.
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2008-08-15 kl. 22:05.
2008-08-15, 22:05
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
FUn sid. 897

På fråga svarade Emma att de brukar storhandla på Willys och har mat i frysen som hon tar fram och tinar. Hur
det var den aktuella dagen vet hon inte men hon brukar laga mat mellan fem och sex och sedan äter de och
barnen tittar på Bollibompa medan Emma kopplar dropp. Togge har så oregelbundna arbetstider så han kan
komma hem allt mellan fem och åtta. Emma brukar göra mat åt alla och så äter hon och barnen så äter han när
han kommer hem.

Visst, jag har oxå ganska regelbundna tider när jag kommer hem, men vet du? Ibland gör jag något annat. Det kanske han också gör? Skulle det vara något ovanligt? Jag skulle då inte svara på en sån fråga: Jo, han brukar vara hemma mellan kl 17 och 20, men ibland gör han något annat.
2008-08-15, 22:06
Bannlyst
Citat:
FUn sid. 897

På fråga svarade Emma att de brukar storhandla på Willys och har mat i frysen som hon tar fram och tinar. Hur
barnen tittar på Bollibompa medan Emma kopplar dropp. Togge har så oregelbundna arbetstider så han kan
han kommer hem.

Ok, men lets doit säger ju såhär:
"Det framgår av FUP att CS kände till T:s fasta schema: 13.00 - 20.00, och att han ibland var tvungen att arbeta sent. - 14 mars skulle han ha arbetat fram till midnatt."

Dvs att CS visste att T inte skulle vara hemma när morden begicks.
2008-08-15, 22:07
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
"Det framgår av FUP att CS kände till T:s fasta schema: 13.00 - 20.00, och att han ibland var tvungen att arbeta sent. - 14 mars skulle han ha arbetat fram till midnatt."

Tack. Skulle precis skriva det, men du hann före
2008-08-15, 22:07
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Visst, jag har oxå ganska regelbundna tider när jag kommer hem, men vet du? Ibland gör jag något annat. Det kanske han också gör? Skulle det vara något ovanligt? Jag skulle då inte svara på en sån fråga: Jo, han brukar vara hemma mellan kl 17 och 20, men ibland gör han något annat.
Är C mördaren då har hon verkligen lyckats tima in väldigt få minuter.
2008-08-15, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja

Tulpanpernilla försökte svara på min fråga om det som Letsdoit påstår, nämligen att CS visste att T inte skulle vara hemma vid tiden för morden.
2008-08-15, 22:12
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:

Just nu lusläser jag förhöret med E. Letsdoit kanske kan lägga ut sidan där det här står. Jag vet att det nämns i förhör med T men är tacksam om Letsdoit hänvisar till FUn.

Det jag vet är att T har skrivit sina arbetstider i smedjans kalender 13-20 men att han ändå har väldigt oregelbundna tider. Så detta är inga regelbunda fasta tider.
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2008-08-15 kl. 22:16.
2008-08-15, 22:15
Medlem
limahas avatar
Citat:
Varför är det ingen som hört något? för det bör ha varit ett himla liv, eller är grannarna vana att det skriks mycket i det huset.

Det ble ikke et himla liv da hammerslag direkte mot hodet lammer kroppsfunkjonene til offrene.....
Hjernen er senteret for all kommunikasjon til/fra i kroppen....
Senast redigerad av limaha 2008-08-15 kl. 22:26.
2008-08-15, 22:16
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Är C mördaren då har hon verkligen lyckats tima in väldigt få minuter.

Konstigare saker har faktiskt hänt.
2008-08-15, 22:22
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Varför är det ingen som hört något? för det bör ha varit ett himla liv, eller är grannarna vana att det skriks mycket i det huset.
Usch vilka läskiga insinuationer... Ibland tror jag det här forumet är helt fyllt av 15-åringar, särskilt nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in