Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
öhh 13 timmar? Tekniska´s buss (heter det så?

)
Jaja den stod utanför villan varenda dag den första veckan, och den återkom minst ett 15-20 tal gånger de följande två månaderna.. så några 13 timmar var det inte.
Jag som inte ens bor i Arboga har sett den så mycket (ja visst jag har åkt förbi när jag haft vägarna genom stan) men jag gissar den var där bra mycket oftare än jag kan redogöra.
Man pratar alltid om en initial teknisk undersökning. Den pågick enligt polisens händelserapport i 6 + 7 timmar. Sedan gör man gång på gång återbesök.
Om teknikerna i Stockholm, Göteborg eller Malmö eller rikskrim gjort undersökningen hade man troligen knappt kommit in i hallen efter 13 timmar.
Man hade inte slutat för att klockan var 1.12 och man hade definitivt inte passat på att vila ut till 12-tiden, ( tidigast, troligare 13, eftersom man vill ha lunch också ) innan man återupptog den initiala tekniska undersökningen.
Sedan återkommer man naturligtvis gång på gång. Dock inte under de första dygnen enligt HR. Jag misstänker starkt att man satte igång en mycket grundlig undersökning när det visade sig att T och NJ var oskyldiga och att teknisk bevisning plötsligt var relevant.
Går du förresten med på att katterna var inne i huset?