Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Sitta och gissa kan vi göra, men vem vet vilka platser hon besökt tidigare? Jag tror henne intresse för forntiden är äkta.
Jag tycker också det låter skumt att låna pengar för att besöka Arbogas stenar just den dagen och det har jag talat om åtskilliga gånger.
Men helt jäkla omöjligt är det inte att hon ville besöka Arboga igen för hon hade ju varit där tidigare och ville tillbaka igen för att kolla lite nogrannare.
Jag glömde skriva att det låter ännu skummare att låna pengar av en kompis för att kunna åka och mörda..det låter också underligt att en kort tid efter morden sitta och prata om böcker och vilken upplaga det var när hennes tankar borde vara helt koncentrerade på annat?
Varför skulle tankarna vara upptagna med annat? Hon har ju presterat det hon förutsatte sig. Hon var nog nöjd med sig själv.
Att hon lånade pengar var för att hon försökte göra det redan den 14:e, men då var T hemma... hon åkte hem utan ha gjort det hon planerade. Den resan hon lånade pengar till var en extra hon inte planerat att göra.
När du säger det låter skumt.
Hur skumt är det inte att mörda barn? Rimligtvis är det en person som inte tänker som de flesta som gjort det här.
De flesta skulle nog inte komma på en sådan tanke.
De flesta skulle nog inte sitta och käfta i rätten heller.