2008-08-19, 20:32
Medlem
Veckans klubbas avatar
CS blir frikänd och FU:n hamnar i kattlådan. Så blir det.
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Ja, jag önskar att jag hade varit lika säker på som dig!

Om det bara hade funnits något vittne som sett henne på Verktygsgatan eller utanför huset så hade nog saken varit biff.

Det finns ett vittne och det är upp till rätten att avgöra hur trovärdig hon är.
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Ska man hårddra det så fick du egentligen inte veta mer än att hon mådde sämre den där dagen, än vad hon gav sken av. Att vilja göra sitt bästa och vara till lags (alltså genomföra minnestesten utan knussel) säger inget om att man tar till lögner och undanhåller sanningar.

Henns trovärdighet har absolut sjunkit, inte mycket, men den har sjunkit.

Sluta med erat önsketänkande om att sådana här saker inte skulle påverka rätten.
2008-08-19, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Det finns ett vittne och det är upp till rätten att avgöra hur trovärdig hon är.

Det behövs mer vittnesutsagor än att offret påstår vem som är GM.

Väldigt få blir fällda på att offret pekar ut gm om inte bevis eller andra vittnesutsagor finns.
2008-08-19, 20:34
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669

E, ja!

Men jag önskar att det hade funnits något vittne som sett henne utanför huset och att ett klockrent utpekande, då hade saken varit biff.

E är inget klockrent vittne, tyvärr.

Ett vittne är även ett vittne, två vittnen som sett samma sak är så otroligt mycket mer värt.
2008-08-19, 20:36
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo

Jag håller med om att det finns intressantare platser att besöka än Arboga och jag tror att hennes besök där mycket hade med T att göra. Men för den sakens skull gör det henne inte till mördare.
Det är givetvis inte så att rätten utgår från att alla som besöker Arboga är mördare. Det är så imponerande att vissa verkligen kan tro att det är så man resonerar. Innan denna forumtråd hade jag inte trott att sådan enfald var möjlig.
2008-08-19, 20:37
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Henns trovärdighet har absolut sjunkit, inte mycket, men den har sjunkit.

Sluta med erat önsketänkande om att sådana här saker inte skulle påverka rätten.

Jag har aldrig skrivit att det inte har någon påverkan, det finns en anledning till att frågan ställdes. Men, jag tror inte att det finns så särskilt mycket att läsa in i hennes svar som du vill ha det till.

Den enda som har något att vinna på att medvetet schabbla och undanhålla något, det är CS..och det jobbet verkar hon ju ha tagit på sig med största allvar.
2008-08-19, 20:38
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Sitta och gissa kan vi göra, men vem vet vilka platser hon besökt tidigare? Jag tror henne intresse för forntiden är äkta.
Jag tycker också det låter skumt att låna pengar för att besöka Arbogas stenar just den dagen och det har jag talat om åtskilliga gånger.
Men helt jäkla omöjligt är det inte att hon ville besöka Arboga igen för hon hade ju varit där tidigare och ville tillbaka igen för att kolla lite nogrannare.

Vid den tidpunkten?
Jag syftar alltså på dygnets tid. Anländer ca 18.00 och avreser 19.30. (ett förtydligande)
Senast redigerad av Kallix 2008-08-19 kl. 20:42.
2008-08-19, 20:39
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
E, ja!

Men jag önskar att det hade funnits något vittne som sett henne utanför huset och att ett klockrent utpekande, då hade saken varit biff.

E är inget klockrent vittne, tyvärr.

Ett vittne är även ett vittne, två vittnen som sett samma sak är så otroligt mycket mer värt.

Jag skulle också vilja ha fler vitten men nu finns det inte det så vi får se vad rätten tycker.
2008-08-19, 20:40
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Kan du inte försöka förstå vad jag menar? Jag använder minnestestet bara som ett exempel på hennes vilja att vara tillags.

Helt enkelt så fick vi idag veta att hon kan undanhålla information för att vara andra tillags.

Det är inget positivt.
Jag förstår det som att hon verkligen ville ställa upp och göra sitt bästa i alla lägen, trots att hon t.ex. inte mådde bra. Inte vara andra till lags, inte säga det andra ville att hon skulle säga...
2008-08-19, 20:40
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Jag har aldrig skrivit att det inte har någon påverkan, det finns en anledning till att frågan ställdes. Men, jag tror inte att det finns så särskilt mycket att läsa in i hennes svar som du vill ha det till.

Den enda som har något att vinna på att medvetet schabbla och undanhålla något, det är CS..och det jobbet verkar hon ju ha tagit på sig med största allvar.

Skapligt argumentationsfel!

Att säga att CS är den enda som har något att vinna på att undanhålla är att säga att CS är skyldig.

Rätten ska avgöra om CS är skyldig eller ej, så då kan de ej se det på det sättet innan de kommit fram till ett beslut.
2008-08-19, 20:44
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Sitta och gissa kan vi göra, men vem vet vilka platser hon besökt tidigare? Jag tror henne intresse för forntiden är äkta.
Jag tycker också det låter skumt att låna pengar för att besöka Arbogas stenar just den dagen och det har jag talat om åtskilliga gånger.
Men helt jäkla omöjligt är det inte att hon ville besöka Arboga igen för hon hade ju varit där tidigare och ville tillbaka igen för att kolla lite nogrannare.

Jag glömde skriva att det låter ännu skummare att låna pengar av en kompis för att kunna åka och mörda..det låter också underligt att en kort tid efter morden sitta och prata om böcker och vilken upplaga det var när hennes tankar borde vara helt koncentrerade på annat?

Varför skulle tankarna vara upptagna med annat? Hon har ju presterat det hon förutsatte sig. Hon var nog nöjd med sig själv.
Att hon lånade pengar var för att hon försökte göra det redan den 14:e, men då var T hemma... hon åkte hem utan ha gjort det hon planerade. Den resan hon lånade pengar till var en extra hon inte planerat att göra.

När du säger det låter skumt.
Hur skumt är det inte att mörda barn? Rimligtvis är det en person som inte tänker som de flesta som gjort det här.
De flesta skulle nog inte komma på en sådan tanke.
De flesta skulle nog inte sitta och käfta i rätten heller.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in