2008-08-19, 20:18
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
Vem har sagt att hon velat vara duktig? Menar du på fullt allvar att en mor som fått sina barn ihjälslagna fabricerar minnen för att vara duktig inför polisen?! Är du totalt bakom flötet, en och en halv hjärncell kvar?
E sade detta själv i TR idag.
2008-08-19, 20:18
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Eftersom att E minns så är ju minnestestet fel. Enkel matematik.

Eller så minns hon egentligen inte och minnestestet är rätt. Enkelt matematik.

Vi får väl se vad rätten kommer fram till.
2008-08-19, 20:23
Bannlyst
Fattade tycke för staden...???

Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Om jag det visste..det är lätt att tänka att hon ville bo närmare T och att hon hoppades att det inte skulle hålla mellan honom och E.
Men vem vet hur hon resonerar? Hon besökte ju Arboga många gånger tillsammmans med T och kanske helt enkelt fattade tycke för staden?
Hon nämner någonstans till T att hennes planer på hus på landet får vänta.
Nej, hon fattade tycke för HAMMAREN som hon klubbade ihjäl barnen med.
2008-08-19, 20:24
Medlem
cookie777s avatar
Jag kan tro att detta minnestest skapade en del känslor hos E. Hon var nervös och mådde väl fullt förståeligt dåligt efter det som hade hänt. Hennes uttalande om att hon önskade att hon talat om hur hon mådde vid tillfället, det tolkar jag som att påfrestningen under testen kanske hade varit lite mindre. Att hon tar upp detta nu var ju som svar på en direkt fråga, varför hon inte talade om att hon inte mådde bra. Svaret på den frågan blev att hon önskade att hon talat om det.
2008-08-19, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Ja, hon ville ju vara duktig inför SÅC som var där på uppdrag av polisen.

Nej, jag säger inte att hon fabricerat minnen, men hon skulle låtit bli att berätta något som inte passar in i det hela.

Lägg ner personangreppen nu är du snäll.

Först vill du att vi ska släppa minnestestet och sen börjar du om SÅC igen?! Jag citerar mig själv med lite mer ord som förklarar vad jag menar, så du kanske förstår:

Citat:
Nu är det såhär att minnestestet kan man inte fuska på (hoppas jag?). Det har inget med utredningen att göra och kan således inte vara "för att få fram sanningen". Testet är för att klargöra hur mycket närminne E har, inte om vad hon minns i övrigt. Det vill säga, hon kan inte spela duktig, då det inte är vad de kollar. Utan just hur bra närminne hon har. Fick hon fusklappar så kanske hon hade kunnat spela duktig.
2008-08-19, 20:25
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Jag kan tro att detta minnestest skapade en del känslor hos E. Hon var nervös och mådde väl fullt förståeligt dåligt efter det som hade hänt. Hennes uttalande om att hon önskade att hon talat om hur hon mådde vid tillfället, det tolkar jag som att påfrestningen under testen kanske hade varit lite mindre. Att hon tar upp detta nu var ju som svar på en direkt fråga, varför hon inte talade om att hon inte mådde bra. Svaret på den frågan blev att hon önskade att hon talat om det.

Och resultatet av det hela är inte positivt.
2008-08-19, 20:25
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Eller så minns hon egentligen inte och minnestestet är rätt. Enkelt matematik.

Vi får väl se vad rätten kommer fram till.
Tingsrätten har inget annat val än att finna CS skyldig, enligt mig. Det är alldeles för mycket som talar mot henne, trots att man inte kan placera henne i huset.

Min övertygelse är det kommer en fällande dom i tingsrätten.
2008-08-19, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
E sade detta själv i TR idag.

Om du nu ska märka ord taget från media, så varför kan inte CS nämna fler forntidsminnen än Birka? Hon som hade sån koll, Birka och Sigessten (eller hur den nu stavades) är de enda fornminnen hon kan namnen på. Fast det var i och för sig under FU så advokaten kanske mata henne med flera namn. Nu skulle man vilja beslagta advokatens dator och se vad han sökt på nätet
2008-08-19, 20:28
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
Först vill du att vi ska släppa minnestestet och sen börjar du om SÅC igen?! Jag citerar mig själv med lite mer ord som förklarar vad jag menar, så du kanske förstår:

Kan du inte försöka förstå vad jag menar? Jag använder minnestestet bara som ett exempel på hennes vilja att vara tillags.

Helt enkelt så fick vi idag veta att hon kan undanhålla information för att vara andra tillags.

Det är inget positivt.
2008-08-19, 20:29
Medlem
Citat:
Tingsrätten har inget annat val än att finna CS skyldig, enligt mig. Det är alldeles för mycket som talar mot henne, trots att man inte kan placera henne i huset.

jag anser precis tvärtom. De har inget val annat än att frikänna henne pga bristande bevisning och svaga vittnesmål emot henne.

Fast man ska aldrig vara säker med TR. Skulle CS bli fälld krävs enormt mer bevisning för att HR ska fälla. Så där blir CS isf frikänd.

Mycket talar emot tyskan och jag förstår folk som vädrar blod. Men ska folk bli fällda på så lite som finns mot CS så är vi på väg mot en farlig utveckling.
2008-08-19, 20:30
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:

Ja, jag önskar att jag hade varit lika säker på som dig!

Om det bara hade funnits något vittne som sett henne på Verktygsgatan eller utanför huset så hade nog saken varit biff.
2008-08-19, 20:31
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Kan du inte försöka förstå vad jag menar? Jag använder minnestestet bara som ett exempel på hennes vilja att vara tillags.

Helt enkelt så fick vi idag veta att hon kan undanhålla information för att vara andra tillags.

Det är inget positivt.

Ska man hårddra det så fick du egentligen inte veta mer än att hon mådde sämre den där dagen, än vad hon gav sken av. Att vilja göra sitt bästa och vara till lags (alltså genomföra minnestesten utan knussel) säger inget om att man tar till lögner och undanhåller sanningar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in