2008-08-19, 20:03
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
I Malmö och Stockholm hade man inte släppt in en enda kriminalare förrän efter tekniska undersökningen.
Där hade man dessutom spärrat ett område på ett par kvadratkilometer tills hund hade kunnat göra sak- och personsök.
14 poliser inne är helt sjukt! liksom att säkra skoavtryck först efter en månad.

Inget att undra på att CS ville bo i Arboga

Hade det gjort någon skillnad om Rikskrim hade kallats in direkt tror ni?
http://nyhetskanalen.se/1.354262/2008/03/25/rikskrim_rycker_in_i_arboga_fallet
2008-08-19, 20:05
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det är mycket synd att hon inte blev mer ingående förhörd om var hon letat runstenar i Sverige (om det nu var hennes intresse, fotboll är väl troligare) . De vikingaefterlämningar i Arboga är ju ingenting mot vad vi har på andra platser. Om hon nu var intresserad...

Det här Tantalora är ju inte riktigt sant. CS har berättat att hon besökt Birka och andra platser. Hon har också pratat om runstenar med sin vän så att intresset finns är det ingen tvekan om. Jag har funderat på varför hon inte kände till Anundshög men vi får ju inte glömma att hon är från Tyskland, hon har inte bott särskilt länge i Sverige och har väl inte hunnit besöka alla platser som vi svenskar sedan länge känner till.

Birka finns hur mycket som helst i skolböcker, broschyrer och liknande. Hon spar på biljetter av skilda slag, ingenting om vikingavärlden.
Hon har ju läst detta som ämne i Tyskland, är övertygad att hon sett bilder om typ Birka.
Om man "inte hunnit besöka alla platser som vi svenskar känner till" så får du ge mig en logisk förklaring till varför man börjar i Arboga? Hon hade ju inga pengar! Då är det väl mer logiskt att t.ex se:http://sv.wikipedia.org/wiki/Runstenar Uppland har nästan 1400 runstenar och Sörmland har 448 st. Då kan hon åka på månadskortet till många när hon har ont om pengar.
http://www.sormlandsmuseum.se/Startsida/Kulturmiljo/Kvarteret-Akroken/
Nära till flygplatsen till och med. Det är logiskt
Så vad är inte riktigt sant?
2008-08-19, 20:05
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
Sen när blev mående en del av minnestestet? Det var det du pratade om, att hon ville visa sig duktig vid minnestestet. Klart hon blir orolig, det är fan ett test!! Blir du aldrig orolig när du gör test? Speciellt såna du inte kan plugga dig till i förväg?
Det talades lyriskt om Es minnestest här på FB i våras från arbogabor "Hon minns, E minns" löd orden och kort därefter loggade E in sig och skrev glatt om sitt minne.
Varför komma efteråt och beklaga sig då minnestesten blev ett bakslag.
2008-08-19, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
En fråga till den/de som vill svara:

Nu sitter vi här och diskuterar och majoriteten är övertygade om att CS är skyldig, eller hur?
Sätt er själva i rätten, där ni efter lagen ska ta ert beslut....skyldig eller inte?
De människor som där ska dömma är ju också bara människor, måste vara mycket svårt i ett fall som detta. Jag kan tänka mig att någon av dem sitter där och är lika övertygade som oss, men samtidigt känner att de måste fria CS....kanskje....

Jag är bara glad att jag inte ska döma i det här fallet. Låt säga att CS "bara" stalkade T och hade oturen att vara på fel plats på fel dag?
N:s bror hade erbjudit sig att fixa E och att N inte "kommer märka något"..
Det finns alldeles för mycket frågetecken kvar för att det inte ska finnas några som helst tvivel.
Att mordvapen saknas samt bevis på att CS var på platsen är alldeles för viktiga saker att bortse ifrån.
Sen att det faktiskt hittats okända fingeravtryck och hårstrå från okänd man är ju något försvaret antagligen kommer trycka på.
2008-08-19, 20:07
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mems
Jaja men man skulle ju såklart klä ut sig till någon annan

Om det är CS som grannar sett i E och T:s kvarter gjorde hon förmodligen det. Huvtröja/jacka, jeans och skateskor är inte den kvinnligaste klädstilen..
2008-08-19, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Men glöm minnestestet! Nu pratar vi bara om hennes vilja att vara duktig och tillags!

Tror du inte hon har velat vara duktig inför poliserna också?

Vem har sagt att hon velat vara duktig? Menar du på fullt allvar att en mor som fått sina barn ihjälslagna fabricerar minnen för att vara duktig inför polisen?! Är du totalt bakom flötet, en och en halv hjärncell kvar?
2008-08-19, 20:12
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det talades lyriskt om Es minnestest här på FB i våras från arbogabor "Hon minns, E minns" löd orden och kort därefter loggade E in sig och skrev glatt om sitt minne.

Beklaga sig?
Jag tycker fortfarande det är fantastiskt kanon att Emma minns!
2008-08-19, 20:13
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
Vem har sagt att hon velat vara duktig? Menar du på fullt allvar att en mor som fått sina barn ihjälslagna fabricerar minnen för att vara duktig inför polisen?! Är du totalt bakom flötet, en och en halv hjärncell kvar?

Ja, hon ville ju vara duktig inför SÅC som var där på uppdrag av polisen.

Nej, jag säger inte att hon fabricerat minnen, men hon skulle låtit bli att berätta något som inte passar in i det hela.

Lägg ner personangreppen nu är du snäll.
2008-08-19, 20:14
Bannlyst
Börja inte snöa in på alternativa gärningsmän nu igen bara, det finns en perfectly fine tråd för detta.
2008-08-19, 20:15
Bannlyst
Citat:

Inte sett henne säga något glatt om sitt minne alls. Men vissa hittar då orden att sätta på ett minne som gäller morden på två små barn. Smaklöst. Du blir bara glad om T åker dit och kan säga:

"Det var väl det jag visste".

Tills dess sitter du och gör narr av små barns död . Börjar förstå att du är satt på ignore av så många.
2008-08-19, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Birka finns hur mycket som helst i skolböcker, broschyrer och liknande. Hon spar på biljetter av skilda slag, ingenting om vikingavärlden.
Hon har ju läst detta som ämne i Tyskland, är övertygad att hon sett bilder om typ Birka.
Om man "inte hunnit besöka alla platser som vi svenskar känner till" så får du ge mig en logisk förklaring till varför man börjar i Arboga? Hon hade ju inga pengar! Då är det väl mer logiskt att t.ex se:http://sv.wikipedia.org/wiki/Runstenar Uppland har nästan 1400 runstenar och Sörmland har 448 st. Då kan hon åka på månadskortet till många när hon har ont om pengar.
http://www.sormlandsmuseum.se/Startsida/Kulturmiljo/Kvarteret-Akroken/
Nära till flygplatsen till och med. Det är logiskt
Så vad är inte riktigt sant?

Sitta och gissa kan vi göra, men vem vet vilka platser hon besökt tidigare? Jag tror henne intresse för forntiden är äkta.
Jag tycker också det låter skumt att låna pengar för att besöka Arbogas stenar just den dagen och det har jag talat om åtskilliga gånger.
Men helt jäkla omöjligt är det inte att hon ville besöka Arboga igen för hon hade ju varit där tidigare och ville tillbaka igen för att kolla lite nogrannare.

Jag glömde skriva att det låter ännu skummare att låna pengar av en kompis för att kunna åka och mörda..det låter också underligt att en kort tid efter morden sitta och prata om böcker och vilken upplaga det var när hennes tankar borde vara helt koncentrerade på annat?
Senast redigerad av Mariooo 2008-08-19 kl. 20:21.
2008-08-19, 20:17
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Eftersom att E minns så är ju minnestestet fel. Enkel matematik.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in