2008-08-18, 11:42
  #4981
Medlem
hayennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Då kan man ju också undra varför E så tidigt i förhören pratar om N:s bror som kör ambulans och som var den som egentligen skulle ha åkt på larmet, men han ville inte åka själv till adressen så någon annan fick åka...(inte ordagrant nu men näst intill)
Varför var han så viktig i hennes tankar? och kan man tolka det som att E tänkt att N.s bror lejt någon annan att åka till adressen?


Fast det var ju inte hon som tog upp det - de frågade vem han var, och hon svarade:
Citat:
Hon tror att det var T som berättade för henne att Ns bror hade hört anropet angående E och barnen men han ville inte åka dit. Hon tror inte
han vet var de bor men hade nog hört namnen, det är bara de som heter J. Det är max en vecka sedan T berättade det.
2008-08-18, 12:32
  #4982
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Texten var skriven precis i början av Es och Ts förhållande så vitt jag förstår , den 23 april 2007, och den togs bort EFTER att NJ hade avförts som misstänkt och tyskan var på tapeten.
Vet ej exakt datum, men jag kom in i den här debatten efter att NJ släppts.
Kollade då Es blogginlägg, reagerade på detta och sparade det, ca en vecka senare gick jag tillbaka för att kolla det och mycket riktigt blogginlägget var borta.

Det tycker jag är anmärkningsvärt.

Varför börja radera i bloggar mm? Finns självklart ett syfte med detta.
2008-08-18, 12:43
  #4983
Medlem
BallaLinas avatar
När kommer rättegången igång igen?

Har vart tyst massa dagar nu ju .....
2008-08-18, 12:56
  #4984
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaLina
Har vart tyst massa dagar nu ju .....

http://www.domstol.se/templates/DV_InfoPage____8524.aspx
2008-08-18, 12:59
  #4985
Medlem
BallaLinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
http://www.domstol.se/templates/DV_InfoPage____8524.aspx

Tack!
2008-08-18, 13:08
  #4986
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Varför börja radera i bloggar mm? Finns självklart ett syfte med detta.

Och det skulle enligt dig vara?
2008-08-18, 13:54
  #4987
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
http://www.domstol.se/templates/DV_InfoPage____8524.aspx


Nån som har koll på vilka vittnen de olika numren står för? Och som dessutom har lust att berätta?
2008-08-18, 14:25
  #4988
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Mig veterligen han man ett lösenord till en blogg, att ge ut lösen till släkt och vänner känns lite underligt. Varför skulle man det? Finns det annat tro som sopats under mattan, det kanske man inte kommer att få veta.

Att man sätter lösen på sina bloggar kan ju ha ett flertal orsaker. En orsak kan ju vara att man vill slippa dumma och rent elaka kommentarer.
2008-08-18, 15:06
  #4989
Medlem
Pimpinellas avatar
Jag är rätt övertygad om att CS är skyldig till detta och jag har funderat på hur hon klarar av att vara så kall och oberörd under förhör och rättegång.
Jag tror att det är så att hennes "mission" är inte klart ännu, E överlevde. När/om hon lyckas få E från världen tror jag hon skulle kunna erkänna vad hon gjort. Då VET hon att T inte kan vara lycklig mer (tror sig veta iaf) och då spelar det henne ingen roll om hon sitter inlåst eller vad hon gör.

Jag är så övertygad om att hon är skyldig men jag tror inte att hon kommer att fällas. Även om det i min värld faktiskt är ställt utom all rimlig tvivel. Alla "tillfälligheter" kan bara inte vara just tillfälligheter. Men ändå, så länge det inte finns ett erkännande kommer vi ALDRIG få veta vem det faktiskt var. Det måste vara fruktansvärt för familjen!
2008-08-18, 15:21
  #4990
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pimpinella
Jag är rätt övertygad om att CS är skyldig till detta och jag har funderat på hur hon klarar av att vara så kall och oberörd under förhör och rättegång.
Jag tror att det är så att hennes "mission" är inte klart ännu, E överlevde. När/om hon lyckas få E från världen tror jag hon skulle kunna erkänna vad hon gjort. Då VET hon att T inte kan vara lycklig mer (tror sig veta iaf) och då spelar det henne ingen roll om hon sitter inlåst eller vad hon gör.

Jag är så övertygad om att hon är skyldig men jag tror inte att hon kommer att fällas. Även om det i min värld faktiskt är ställt utom all rimlig tvivel. Alla "tillfälligheter" kan bara inte vara just tillfälligheter. Men ändå, så länge det inte finns ett erkännande kommer vi ALDRIG få veta vem det faktiskt var. Det måste vara fruktansvärt för familjen!


Naturligtvis är det som hänt fruktansvärt för familjen/anhöriga men jag är övertygad om att de VET vad som hänt.
Om vi "vet" eller inte spelar nog inte så stor roll..
2008-08-18, 16:49
  #4991
Medlem
Pimpinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Naturligtvis är det som hänt fruktansvärt för familjen/anhöriga men jag är övertygad om att de VET vad som hänt.
Om vi "vet" eller inte spelar nog inte så stor roll..

Självklart spelar det ingen roll om vi här vet... Men för familj och anhöriga tror jag att ett erkännande och därmed svar på alla frågor om hur/varför osv kan hjälpa dom oerhört. Även om de VET att CS är skyldig så tror jag de är fulla av frågor!

Å går hon fri (vilket jag tror hon kommer göra till slut) är det en fruktansvärd situation!
2008-08-18, 17:04
  #4992
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pimpinella
Självklart spelar det ingen roll om vi här vet... Men för familj och anhöriga tror jag att ett erkännande och därmed svar på alla frågor om hur/varför osv kan hjälpa dom oerhört. Även om de VET att CS är skyldig så tror jag de är fulla av frågor!

Å går hon fri (vilket jag tror hon kommer göra till slut) är det en fruktansvärd situation!

Självklart vore ett erkännande det bästa för alla parter, även för gm skulle jag tro. Däremot tror jag aldrig att de får svar på alla frågor, det brukar nästan alltid finnas ett VARFÖR kvar...
Jag tolkade ditt inlägg mer som att du inte var säker på att DE är säkra,
my misstake!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in