2008-10-16, 11:01
Medlem
mrBONDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Men nu bortförklarade FG hår från en pojke/man på brottsplats med att det kunnat blåst in.
Paret var relativt nyinflyttade och då kan ju polis kolla av alla bekanta som vistats i huset den korta tiden de bott där för uteslutningsmetoden.

Allt tjat om det här håret..
Jag ser det som högst rimligt att någon av alla som var på platsen kan haft det på kläderna när dom kom dit. Kanske från någon av dennes familj, bekanta annan arbetskollega (ej på plats)
Visst kan det väl ha "blåst in", men jag tror mer på ovanstående...
2008-10-16, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrBOND
Allt tjat om det här håret..
Jag ser det som högst rimligt att någon av alla som var på platsen kan haft det på kläderna när dom kom dit. Kanske från någon av dennes familj, bekanta annan arbetskollega (ej på plats)
Visst kan det väl ha "blåst in", men jag tror mer på ovanstående...

Och att hitta vem det tillhör löser ingenting heller - är det nån i bekantskapskretsen så är det väl rätt naturligt att hårstrån finns i huset...

Möjligtvis skulle det faktiskt sätta dit CS lite till då man inte kan peka på att det kan ha funnits någon annan "okänd" där.
2008-10-16, 11:29
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Spontant måste jag säga att jag rent av garvar åt detta spektakel att peka ut C från stationsbilderna. Det går klart att se att personerna inte bär med sig några maskeradlådor och sen ser man att jackorna ändrar längd från inkommande/utgående arbogafolk.

Bilderna är stillbilder tagna ur en film, så vitt jag fattar det. Maskeradlådor var det väl aldrig tal om? Var står det, ange gärna sida?

Att jackan ändrat längd är väl inte så svårt att förstås, det torde ju röra sig om en annan jacka. Dick har ingen av jackorna varit beige, vilket CS själv hävdar är det hon hade på sig.

Utpekandet har skett med filmerna som utgångspunkt. Så skratta på du, det gör gott i kroppen, för att inte tala om den dumma hjärnan. Den kan rent av gå på att du är glad ...
2008-10-16, 11:37
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steppvargen
Naturligtvis är CS lögner besvärande för henne (hur besvärande kan bara TRs kvarvarande besvara). Jag är inte CS advokat och tänker därför inte gå till motangrepp mot dina påståenden. Frågan är dock hur HR ser på det klena tekniska bevisläget. Cs har aldrig tidigare varit anklagad för något brott och jag tror att hon kommer göra ett betydligt bättre intryck i HR. Det kommer hennes advokat se till. Efter ha hört intervjuer med PIE är jag tämligen säker på att hennes beslut att inte delta i RPU var sanktionerat av honom (bara en gissning och ingen fakta).

Hur är det? Är det tur att CS inte behövde svära eden, "att säga sanningen och bara sanningen"?
För misstänkta gärningsmän svär väl inte eden?
2008-10-16, 11:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Hur är det? Är det tur att CS inte behövde svära eden, "att säga sanningen och bara sanningen"?

Korrekt, hon behöver inte "sväras in" och hon behöver inte säga någonting, vare sig sanningen eller lögner, men om hon väljer att ljuga och blir överbevisad så är det ju inte till hennes fördel om man säger så, vilket hon bittert fick erfara
2008-10-16, 13:02
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ja, hon trodde nog inte att det skulle gå "så illa", hon som har så god tumme med Pippi Långstrump å allt ...

What goes around comes around, eller hut går hem om man så önskar.
Hon var väl medveten om att det inte fanns någon direkt bevisning mot henne så hon körde väl sitt vanliga myotmanrace. Det är alltid kul för en psykopat att driva med omgivningen och detta var ett optimalt tillfälle att få lögnaradrenalinet att rusa.
Tänk er själva att självsäkert sitta i en rättegång och ljuga, småflina lite och se allmänt nöjd ut i tron att man kommer undan.

Men det sket sig. Denna gången.
2008-10-16, 13:37
Bannlyst
Håret

Kan ju faktiskt vara väldigt enkelt. Det kan komma ifrån de sex ambulansmän som gick in. De har inte lämnat DNA-test vad jag vet.
2008-10-16, 16:35
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
De måste ha haft tillgång till någonting som förbättrat kvaliteten på bilderna, för att kunna säga något om dem - det är riktigt usel bildkvalitet (och värre blir det när man förstorar dem...)

Det rör sig väl om en videokamera, eller hur? Det är en stor skillnad mellan att titta på stillbilder och rörliga bilder...

Någon som sett de riktiga sekvenserna?
2008-10-16, 16:44
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParvixII
Det rör sig väl om en videokamera, eller hur? Det är en stor skillnad mellan att titta på stillbilder och rörliga bilder...

Någon som sett de riktiga sekvenserna?

Ja, en låååång tråkig rörlig film i dålig kvalité.
Om den var så från början eller om polisen
krympt den för att den skulle få plats på en dvd
skiva vet jag inte, bara att en person m
stor erfarenhet från bild/film har försökt
förbättra kvalitén på min min skiva utan att lyckas.
2008-10-16, 17:56
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Hur är det?

Ej heller målsäganden. Ingen av parterna vittnar under ed, inte heller närstående till dem (om de inte väljer att göra det själva).
2008-10-16, 18:03
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Ej heller målsäganden. Ingen av parterna vittnar under ed, inte heller närstående till dem (om de inte väljer att göra det själva).

I det här fallet valde de att göra det.
2008-10-16, 19:44
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday

Ja det var ju en himmelens tur att hon inte svurit någon ed, för det hade blivit helt bort i tok det.
Mytomaner har det inte lätt med rättsväsendet!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in