2008-08-15, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Var har du läst att hon har opererat ögonen? Länk tack.

Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Tyvärr, men det var nog från de första förhören med henne.

Citat:
Jaha, men var i FUP hittade du det då? Jag vill ha bevis. Du kommer med så många påståenden som inte har någon grund alls, så för att jag på något litet vis ska tro dig så vill jag ha bevis.

Det svarade jag på, räcker det? Jag förklarade vart det stod att hon nu hade opererat ögonen. Snälla människa.
2008-08-15, 00:01
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babbasxd
Det svarade jag på, räcker det? Jag förklarade vart det stod att hon nu hade opererat ögonen. Snälla människa.

För mig räcker det. Så länge inte det kommer från bävern så kan jag tro lite på det. Så tack.
2008-08-15, 00:03
Medlem
osekos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babbasxd

snälla människa? vad menar du? tog du illa upp? vi har ju en diskution här och då är det väl bra om man lägger in information där den passar?
2008-08-15, 00:03
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oseko
Har jag inte tänkt på, men det är ju faktiskt inte helt otänkbart. Även om jag tror att hon passat på att tvätta av sig när hon var spårlöst försvunnen i 3 timmar innan hon kom hem

edit: såg inte att du skrev ansiktet... hon lär ju inte åkt runt med blodigt ansikte

T.EX ansiktet skrev jag, du missade ett viktigt ord
2008-08-15, 00:05
Medlem
osekos avatar
Citat:
T.EX ansiktet skrev jag, du missade ett viktigt ord

Näerå, missade inte... bara det att ansiktet är det stället jag tror hon hade minst blod. resten håller jag med om helt
2008-08-15, 00:06
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oseko
Näerå, missade inte... bara det att ansiktet är det stället jag tror hon hade minst blod. resten håller jag med om helt

Bra, utrett missförstånd, men vi är på samma linje
2008-08-15, 00:06
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Och smartare att rensa sin dator från komprometterande sko-foton. - Anledning? Snålhet resp. fåfänga? - Eller bara ett förblindat hat? - Och varför berätta en hammarhistoria för en vän? - Övermod?

Vilket konto ska vi skriva mobilsamtalen med åtföljande pejling på?

Trodde hon hela tiden att hon aldrig skulle komma att misstänkas? - Hennes anteckningar låg kvar i en av hennes Skavsta-väskor hemma hos den vän hos vilken hon övernattade - och i samma svarta väska fann man också en plastpåse innehållande en svart cykelpump - samtidigt som hon i förhör gjort gällande att hon inte medfört någon cykelpump till Tyskland men att det fanns en sådan i hennes verktygsbox i S-näck - vilket vid husrannsakan visade sig ej stämma. - Väskan med anteckningarna och cykelpumpen hämtade hon alltså inte när hon släpptes fri i inledningsskedet, eller innan hon uppsökte en psykiatrisk klinik, väl medveten om att hon var misstänkt för Arboga-morden.

Allmän förvirring? - Höggradig förvirring?
Det är just den här typen av omständigheter som genomgående har fått mig att tvivla. Irrationella moment i en rationell plan är ok, eller en viss logik i galenskapen är också ok. Men i detta fallet blir det för mycket blandning för att man skall få ihop någon hypotes.
Det enda som stämmer in vore att planen var att hon skulle sitta precis där hon sitter nu. Misstänkt men kan inte fällas. Men så mycket kan inte verkligheten överträffa dikten.
2008-08-15, 00:10
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Och vad minns E?

Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Jag vill minnas att han ville luta sig åt den forskning som faktiskt finns. I mina öron så låter det alltså som att han inte förlitar sig på E,s minnesbilder, utan den forskning som finns i ämnet.
FUP sid. 912-913

2008-08-15, 00:14
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
FUP sid. 912-913

Och med det där svarade du på?
2008-08-15, 00:15
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Ja kom inte å tjata om länkar mer då, läs eller fråga andra.

Se till att ha lite mer substans i det du skriver då och sluta svamla!
Och om du kommer med en massa påståenden, se då till att länka eller hänvisa till sidor i FUP:en!
2008-08-15, 00:16
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Det är just den här typen av omständigheter som genomgående har fått mig att tvivla. Irrationella moment i en rationell plan är ok, eller en viss logik i galenskapen är också ok. Men i detta fallet blir det för mycket blandning för att man skall få ihop någon hypotes.
Det enda som stämmer in vore att planen var att hon skulle sitta precis där hon sitter nu. Misstänkt men kan inte fällas. Men så mycket kan inte verkligheten överträffa dikten.

Håller med dig.
Tycker att du beskriver det väldigt bra. Tvivlen finns där. Och hon kommer förmodligen inte bli fälld heller.
2008-08-15, 00:18
Medlem
Rocamadours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge

Vem vet...? Håller med om att det här målet är extremt svårt att förutsäga (jag har visserligen inte FUP). Visst har verkligheten visat sig vara oöverträffbar och osannolik, inte minst bara för några år sedan... Tsunamin, 9/11, Anna Lind, Olof Palme, kriget i Jugoslavien, Nu;-kris i Kaukasus och "eko av det kalla kriget"... världskrig igen? Vi kommer nog aldrig att sluta förvånas, förfäras, skrämmas så din tankegång att tyskan i all sin obegriplighet planerat att skapa detta "moment 22" kanske inte är så tokig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in