2008-08-12, 22:30
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oseko
Hur förklarar du att hon minns att hennes mamma pratade med henne?
Det får E förklara.
2008-08-12, 22:31
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Det svarar väl ändå inte på min fråga? Huruvida hon var kontaktbar eller vid medvetande just då, har väl inget att göra med om hon har minnen från tiden innan attacken?

Och jo, kontaktbar kan man nog säga att hon var. Hon reagerade på fysik kontakt, genom att veva med armarna och vara agressiv.
Det står i FUn att läsa om videoinspelade förhör och då får varje människa själv dra sin slutsats till minnenas återkomst.
2008-08-12, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nikkel
Klart intressant inlägg!
Dessutom har ju sjukvårdarna vittnat om att E var vid medvetande då de kom.

Vara vid medvetande är inte det samma som att vara klar i huvudet.
2008-08-12, 22:34
Medlem
Maximax999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Det svarar väl ändå inte på min fråga? Huruvida hon var kontaktbar eller vid medvetande just då, har väl inget att göra med om hon har minnen från tiden innan attacken?

Och jo, kontaktbar kan man nog säga att hon var. Hon reagerade på fysik kontakt, genom att veva med armarna och vara agressiv.

Sä var jag exakt efter min huvudskada. Förde ett jäkla liv när jag kom till medvetande jag slogs o värjde mig o skrek.Kommer inte i håg ngt av mitt arga onormala beteende men minns ju forfarande allt innan smällen
2008-08-12, 22:34
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det står i FUn att läsa om videoinspelade förhör och då får varje människa själv dra sin slutsats till minnenas återkomst.

Ja vilket man gjorde i den här tråden. Där man med erfarenhet vittnade om att man kan minnas saker som hände en tid innan smällen mot huvudet.
2008-08-12, 22:36
Medlem
osekos avatar
Citat:
Det var T som försökte sätta henne upp, dock föll hon ner i liggande ställning.

Det står faktiskt i FUP att T säger "Emma sitter och andas." under samtalet till SOSalarm.

Hur man ska tolka det när han säger åt henne att sitta eller luta sig kan jag inte riktigt komma fram till. Först tolkade jag det som att hon försökte röra sig och han säger åt henne att sitta, men det skulle lika gärna kunna vara att hon ligger och han säger att hon ska sitta istället... svårt att tolka när man bara ser texten sådär
2008-08-12, 22:36
Medlem
V75s avatar
Vem tipsade polisen från början om tyskan?
Har kollat trådarna men ej hittat något. Tjo!
2008-08-12, 22:37
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maximax999
Sä var jag exakt efter min huvudskada. Förde ett jäkla liv när jag kom till medvetande jag slogs o värjde mig o skrek.Kommer inte i håg ngt av mitt arga onormala beteende men minns ju forfarande allt innan smällen

Ja det är ganska vanligt att personer med huvudskada uppvisar aggressivitet. Min far var för några år sedan med om en ganska allvarlig trafikolycka och ådrog sig hårda slag mot huvudet. Han har inga minnen om saker som skedde efter smällen, men han har klara minnen om vad som skett innan. Dock så tog det en liten tid efter olyckan innan han fick sammanhängande minnesbilder och minutrarna innan det small. Där har ambulansmännen också vittnat om en kraftig fysisk respons. Han reagerade på beröring..även tilltal men svarade med att veva och sparka friskt omkring sig.
2008-08-12, 22:38
Medlem
osekos avatar
Citat:
Det får E förklara.

Ska hon förklara hur hon minns? Att hon minns räcker väl.
Det är ju du som inte tror på det, så jag undrar hur din teori är, när E upprepat vad hennes mamma sagt utan att hennes mamma först talat om det för henne.
Senast redigerad av oseko 2008-08-12 kl. 22:41.
2008-08-12, 22:40
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oseko
Det står faktiskt i FUP att T säger "Emma sitter och andas." under samtalet till SOSalarm.

Hur man ska tolka det när han säger åt henne att sitta eller luta sig kan jag inte riktigt komma fram till. Först tolkade jag det som att hon försökte röra sig och han säger åt henne att sitta, men det skulle lika gärna kunna vara att hon ligger och han säger att hon ska sitta istället... svårt att tolka när man bara ser texten sådär
FUN sid.1250

T ringer då 112 för att tillkalla ambulans. T säger att han inte riktigt minns vad
som händer sedan men uppger att han försöker hålla upp E kropp så att hon inte skulle somna.
2008-08-12, 22:40
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V75
Vem tipsade polisen från början om tyskan?
Har kollat trådarna men ej hittat något. Tjo!

Es väninna.
2008-08-12, 22:43
Medlem
V75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Es väninna.
Tack!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto