2008-08-13, 23:16
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Lika barn leka bäst

När jag kollar i FUn undersökning av Es dator så verkar hon vara lika nyfiken på CS som CS är på henne.
2008-08-13, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
När jag kollar i FUn undersökning av Es dator så verkar hon vara lika nyfiken på CS som CS är på henne.

Och du funderar inte över datumen?
2008-08-13, 23:20
Bannlyst
Citat:

Har du inte alla pommes frites i ugnen eller spelar du bara dum?

2008/04/15: då hade Emma knappt vaknat efter att ha fått ett antal hammarslag i huvudet. (något överdrivet kanske, men datorn var i polisens ägo) Det där är sök-kriteria de använt på hennes dator.
2008-08-13, 23:21
Medlem
Waadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Den bilden visades härinne runt 20 mars tror jag. Arbogamorden del 3 (kanske del 2)

För övrigt hade CS bokmärke på T:s blogg och sidan med bild på villan som startsida

Klart att hon behövde tagga sig, om hon nu bestämt sig för att genomföra dådet. Befarade C.S någonsin att hon riskerade att slå ihjäl fel person? Villan hade hon ju rekat. Men hur kunde hon vara säker på person? Om inte jag minns fel från T´s blogg fanns där inte överdrivet många foton på E.
2008-08-13, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enoughalready
Och du funderar inte över datumen?

Du har inte gjort det tydligen , hur tror du hon bygger upp sitt "nya" minne tror du.
2008-08-13, 23:23
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Du får allt ta och läsa om!
Kolla datumen!
Detta är vad polisen har sökt på 9 April och framåt NÄR EMMA LÅG NEDSÖVD
2008-08-13, 23:24
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoughalready
Samtliga filer som ligger i cachen är tidsstämplade (när de är skapade på disk) och det korrelerar ju mot de första besöket. Enda problemet är möjilgen att man kan missa cachehits men numera kör ju de flesta stenhårt med pragma no-cache (vilket inte hindrar IE från att cachea eländet ändå).
Det har varit mycket om cachen i detta forum. Det kan därför vara bäst att förtydliga att det inte står i FUP att man undersökt just cachen, eller att de träffar man fått skulle vara från denna. Iallafall har jag inte sett något sådant.
2008-08-13, 23:25
Medlem
osekos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waadi
Klart att hon behövde tagga sig, om hon nu bestämt sig för att genomföra dådet. Befarade C.S någonsin att hon riskerade att slå ihjäl fel person? Villan hade hon ju rekat. Men hur kunde hon vara säker på person? Om inte jag minns fel från T´s blogg fanns där inte överdrivet många foton på E.

Vet att det fans nån bild på henne där i alla fall, och dessutom har hon ju varit där och spanat ett antal gånger
2008-08-13, 23:26
Bannlyst
Citat:
Kolla datumen!

"ni skall dö" Vem har skrivit det då? Polisen?
2008-08-13, 23:26
Bannlyst
Citat:
Kolla datumen!

Är det så, har de hennes dator?
2008-08-13, 23:27
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Kolla datumen!
Då ber jag om ursäkt för min fadäs.
2008-08-13, 23:27
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Ordföranden var i sin fulla rätt att säga till. Men han var inte nödtvungen att göra det. Att något kallat vittne skulle komma sent var nästan självklart med den enorma anhopningen av ovana vittnen, till stor del från fjärran ort. Jag skulle ha låtit det passera i det skedet det var. Och hade jag funnit det påkallat, skulle jag ha skällt på henne efter förhöret, inte före. Finns ingen anledning att kontaminera ett vittnes sinnesstämning i ett så här pass komplext mål utan mycket goda skäl.

Nu var det medias vinklande och utelämnande av fakta kring händelsen som jag reagerade på. Vad gäller ordföranden så sade han efteråt att han uttryckt sig barskt. Jag tycker att man kan vända på det, just för att det är ett mål med över 50 kallade vittnen, är det lättare att förstå hans reaktion.

Ovana och annan stad kan inte ses som orsaker, speciellt inte i dessa uppmärksammade mål med proffsiga vittnesstöd och hjälpsamma eskorterande poliser. Vittnen får tydlig information och uppgift om var de kan vända sig om de har några frågor.

Det är ett stort problem inom rättsväsendet att vittnen inte dyker upp i tid eller uteblir. Rättegångar måste i värsta fall tas om. Exempelvis Eklundförhandlingen i juli kunde inte avslutas, oavsett rättsliga rådet eller ej, då ett vittne uteblev.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in