2008-08-13, 18:44
Bannlyst
Jag tror Schuerrer är skyldig men hoppas ändå hon blir frikänd.

Då ska jag stöta på henne - tänk att ha en kvinna som älskar en med besatt hetta.....
2008-08-13, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Igår framkom att Emma talat om redan på lasarettet att hon hört sin mamma ropa när hon åkte iväg i ambulansen.
Idag framkom att Emma minns en vännina hon träffade tidigare på morddagen.
Jag skulle vilja tala med SÅC om det...

Att hon hörde sin mamma ropa "vi är med dig E" på väg ut till ambulansen har jag för mig står i FUP. Däremot minns jag det som något som kom fram vid det skyddade boendet. Högst osäker om detta dock.
2008-08-13, 18:47
Medlem
msmss avatar
Rättegången?

Någon som är mer påläst om huruvida C ska förhöras någon ytterligare gång under rättegången? Hur många rättegångs-dagar är det kvar?
Borde hon inte bli "konfronterad" och tvingas svara på frågor efter att alla vittnen har blivit förhörda?
Så långt jag har hängt med på rättegångsdagarna (via tidningarnas direkt-rapportering på nätet) så har jag ännu inte sett att rättsläkaren kommit till tals än........ Blir det inget förhör med honom?
Oj - många frågor på en gång blev det
2008-08-13, 18:47
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Förmodar det, men tycker åklagaren då borde koncentrera sig på det relevanta. Vad hon beställde hon beställde på den lokala pizzerian och att hon var otrevlig mot en kille på krogen bör inte vara intressant. Hur personer som verkligen känner henne uppfattar hennes sinnestämning dagarna innan morden är däremot intressant.

Åklagarens problem i denna rättegång är bristen på bevis.
Jag kan oxå tycka att det förefaller löjligt bitvis med en del vittnen som kallats men då o då dyker det upp en liiiiten godbit som fyller en liiiten plats i detta enorma pussel o jag tror ärligt talat inte att FG har något annat val.
ÄN..
2008-08-13, 18:48
Medlem
Astracans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
I den mån det är sant är det ju dessutom inte ovanligt att kvinnor på krogen är otrevliga mot överförfriskade män.

Vad jag fortfarande undrar är vad FG vill ha sagt. Att CS ljuger om sina skor, sina förehavanden i Arboga, en sjuklig besatthet vid T. osv. ser jag som mer eller mindre starka indicier. Det är åklagarens plikt att ta upp alla det, sen så får sedan rätten med dessa i åtanke försöka göra en helhetsbedömning.

Men att hon eventuellt varit otrevlig mot en kille på krogen, vari ligger "indicievärdet" i detta? Det är inte en retorisk fråga, jag är uppriktigt nyfiken.

Jag ser den röda tråden i de flesta vittnesmålen de senaste dagarna.
Oavsett vad de i huvudsak har kallats att vittna om så kan alla berätta att CS har nämnt sin svenska "pojkvän".
Dvs. åklagaren försökte även i detta fall rikta ljuset mot en fixering.

Däremot förstår jag inte alls vad grannen med Kung Sigges sten hade att tillföra. Att han har god kännedom om vart stenen ligger och vilka skyltar och vägar som leder dit är väl en självklarhet. Men vad ville åklagarsidan få fram med det?
2008-08-13, 18:49
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Idag kan det bero på att jag köptburkvatten från Arboga.

allvarligt så skulle det vara mer seriöst, om inte man kallas massa hemska saker så fort man inte vill se C hänga i deras galgbacke.

Hemska saker?
Det är väl aldrig Pastor Pastor Bäver menar?
Det kallar ju Pastorn andra för...
2008-08-13, 18:50
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Är du tysk? Då är du en mördare.
Är du en lång kvinna? Då är du en mördare.
Är du glad? Då är du en mördare.
Har du kollat upp ditt ex på nätet? Då är du en mördare.
Har du ljugit? Då är du en mördare.
Har du ägt ett par Vans-skor? Då är du en mördare.
Har du försökt begå självmord? Då är du en mördare.
Har du ljugit om att du varit gravid? Då är du en mördare.
Gillar du runstenar? Då är du en mördare.
Har du varit olycklig kär? Då är du en mördare.
Befann du dig i Arboga den 17 mars? Då är du en mördare.
Känner du inte till vad Anundshögen är? Då är du en mördare.

Listan kan göras längre.

Fin lista, men jag saknar:

Har du...
  • små tummar?
  • breda höfter?
  • katthår på kläderna?
  • vaggande gång?
  • varit snäsig mot en fyllskalle på krogen?
  • lett av nervositet under en rättegång?
Då är du en MÖRDARE.
2008-08-13, 18:51
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astracan
Jag ser den röda tråden i de flesta vittnesmålen de senaste dagarna.
Oavsett vad de i huvudsak har kallats att vittna om så kan alla berätta att CS har nämnt sin svenska "pojkvän".
Dvs. åklagaren försökte även i detta fall rikta ljuset mot en fixering.

Däremot förstår jag inte alls vad grannen med Kung Sigges sten hade att tillföra. Att han har god kännedom om vart stenen ligger och vilka skyltar och vägar som leder dit är väl en självklarhet. Men vad ville åklagarsidan få fram med det?

Hur svårt/lätt det är att hitta till Sigge om man vill?
2008-08-13, 18:56
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba

Har du...
  • små tummar?
  • breda höfter?
  • katthår på kläderna?
  • vaggande gång?
Då är du en MÖRDARE.
Enligt ert resonemang så räcker det att man är svensk för att vara mördare då många mördare är just svenskar.

Om man däremot kombinerar att man varit på ett visst ställe en viss tid och dessutom har motiv så ligger man illa till.

Kan ni nu sluta tjata om att enskilda saker skulle fälla CS? Det är det sammantagna bevisläget som ska tas i beaktande.
2008-08-13, 18:57
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astracan
Jag antar att syftet var att påvisa att det var tårtbit att ta sig dit igen bara man hade vart där en gång och hittat dit.
2008-08-13, 18:58
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba

Har du...
  • små tummar?
  • breda höfter?
  • katthår på kläderna?
  • vaggande gång?
Då är du en MÖRDARE.

Det har ju konstaterats att katthåren inte tillhörde henne. Ditt beetende på krogen, när du är full, är ju nonsens.
2008-08-13, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Sa du inte nyss att det är viktigt att rätt fängslas.
Du ändrar dig snabbt.

Fantastisk att långt före domstolen veta utslaget... har du källa på det?

så har du belägg på att jag ändrat mig, näee.

Sen skall man inte glömma att T beskrivit henne som snäll varm och omtänksam, eller tycker du vi skall börja kalla T lögnare??? hojta till isåfall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in