2008-08-13, 18:33
  #3697
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Sades av en man som själv blev nekad alkohol i baren pågrund av fylla.
Får se om A-laget blir FGs hemliga kort.

I den mån det är sant är det ju dessutom inte ovanligt att kvinnor på krogen är otrevliga mot överförfriskade män.

Vad jag fortfarande undrar är vad FG vill ha sagt. Att CS ljuger om sina skor, sina förehavanden i Arboga, en sjuklig besatthet vid T. osv. ser jag som mer eller mindre starka indicier. Det är åklagarens plikt att ta upp alla det, sen så får sedan rätten med dessa i åtanke försöka göra en helhetsbedömning.

Men att hon eventuellt varit otrevlig mot en kille på krogen, vari ligger "indicievärdet" i detta? Det är inte en retorisk fråga, jag är uppriktigt nyfiken.
2008-08-13, 18:34
  #3698
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Är du tysk? Då är du en mördare.
Är du en lång kvinna? Då är du en mördare.
Är du glad? Då är du en mördare.
Har du kollat upp ditt ex på nätet? Då är du en mördare.
Har du ljugit? Då är du en mördare.
Har du ägt ett par Vans-skor? Då är du en mördare.
Har du försökt begå självmord? Då är du en mördare.
Har du ljugit om att du varit gravid? Då är du en mördare.
Gillar du runstenar? Då är du en mördare.
Har du varit olycklig kär? Då är du en mördare.
Befann du dig i Arboga den 17 mars? Då är du en mördare.
Känner du inte till vad Anundshögen är? Då är du en mördare.

Listan kan göras längre.
Sammantaget gör detta dig till en trolig mördare i det här fallet, ja. Naturligtvis får du lägga till alla dom andra indicierna.

Ingen här påstår att man är mördare för att man har varit i Arboga den 17:e mars. Det är allting sammantaget som ligger till grund för antagandet om CS som gm. Inte varje sak för sig!
2008-08-13, 18:34
  #3699
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Om man slår ihop ALLA dina frågor
+ gör listan längre...
Då är man en mördare, ja!


Tack, jag satt just och funderade på om jag skulle orka svara på den där *S*

En liten fråga till er som tycker att man ska vidga sina vyer och kanske se en annan tänkbar GM. Hur kan det komma sig att ni enligt era inlägg där ni vrider och vänder på allt, vägrar att inse att CS också tillhör den skaran isf? På vissa inlägg så ser det mer ut som att ni bara leker kärringen mot strömmen, snarare än att ni faktiskt kan lägga upp något sånär vettiga belägg för det ni säger. Observera att detta inte gäller alla som tvivlar på CS skuld, de jag skriver till...vet med sig själva vilka de är.
2008-08-13, 18:35
  #3700
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
I den mån det är sant är det ju dessutom inte ovanligt att kvinnor på krogen är otrevliga mot överförfriskade män.

Vad jag fortfarande undrar är vad FG vill ha sagt. Att CS ljuger om sina skor, sina förehavanden i Arboga, en sjuklig besatthet vid T. osv. ser jag som mer eller mindre starka indicier. Det är åklagarens plikt att ta upp alla det, sen så får sedan rätten med dessa i åtanke försöka göra en helhetsbedömning.

Men att hon eventuellt varit otrevlig mot en kille på krogen, vari ligger "indicievärdet" i detta? Det är inte en retorisk fråga, jag är uppriktigt nyfiken.


Det jag kan tänka mej är att de vill visa CS "sista dagar" innan morden?
2008-08-13, 18:37
  #3701
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Usch, fy ja, då kan det var vem som helst!


Hur många känner du som stämmer in på ALLA dessa kriterier samtidigt?
+ de saker DeBaly tog upp i morse?
2008-08-13, 18:38
  #3702
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Så din verklighet skapas av berusades kommentarer, visst har hon varit modell så läs du på lite mer.

Flashback-kommentar 1a "läs på". Tröttsamt. Jag har varit aktiv i den här tråden längre än de flesta, och har även läst förundersökningen. Vem du är vet jag inte, men du saknar uppenbarligen förmåga att förstå. Min poäng var att jag har svårt att se hur det är relevant om det förhåller sig så att CS är otrevlig, snäsig och skrytsam. Kanske inte om vi ska bedöma CS som person: är det någon vi vill bjuda till en fest? Nej, jag vill inte ha en skrytmåns hemma hos mig. Dock om det gäller själva skuldfrågan, och det är ju detta som bör vara rättegångens kärna.

Och det samma gäller hennes modellkarriär. Det är ointressant om hon säger att hon är modell eller har varit modell, skryter om det eller ljuger om det. Det är ointressanta aspekter vad gäller hennes personlighet.
2008-08-13, 18:38
  #3703
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Är du tysk? Då är du en mördare.
Är du en lång kvinna? Då är du en mördare.
Är du glad? Då är du en mördare.
Har du kollat upp ditt ex på nätet? Då är du en mördare.
Har du ljugit? Då är du en mördare.
Har du ägt ett par Vans-skor? Då är du en mördare.
Har du försökt begå självmord? Då är du en mördare.
Har du ljugit om att du varit gravid? Då är du en mördare.
Gillar du runstenar? Då är du en mördare.
Har du varit olycklig kär? Då är du en mördare.
Befann du dig i Arboga den 17 mars? Då är du en mördare.
Känner du inte till vad Anundshögen är? Då är du en mördare.

Listan kan göras längre.

Jag tror faktiskt inte du begriper någonting om indicier.
2008-08-13, 18:40
  #3704
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Skulle vi inte leka kärringen mot strömmen, då skulle ni få fritt utrymme för eran häxprocess.

Nu kan jag erkänna att det även finns de som tror på CS som skyldig, som inte heller gör annat än vrider på allt. Men från den sidan så syns det faktiskt inte lika ofta.
2008-08-13, 18:41
  #3705
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Flashback-kommentar 1a "läs på". Tröttsamt. Jag har varit aktiv i den här tråden längre än de flesta, och har även läst förundersökningen. Vem du är vet jag inte, men du saknar uppenbarligen förmåga att förstå. Min poäng var att jag har svårt att se hur det är relevant om det förhåller sig så att CS är otrevlig, snäsig och skrytsam. Kanske inte om vi ska bedöma CS som person: är det någon vi vill bjuda till en fest? Nej, jag vill inte ha en skrytmåns hemma hos mig. Dock om det gäller själva skuldfrågan, och det är ju detta som bör vara rättegångens kärna.

Och det samma gäller hennes modellkarriär. Det är ointressant om hon säger att hon är modell eller har varit modell, skryter om det eller ljuger om det. Det är ointressanta aspekter vad gäller hennes personlighet.
Du har naturligtvis rätt i det du skriver, men jag tror, precis som miapetter, att dom vill visa hur CS var dagarna före morden. Hon berättade t.ex hur perfekt hennes relation med T var.
__________________
Senast redigerad av BoISaren 2008-08-13 kl. 18:43.
2008-08-13, 18:41
  #3706
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Usch, fy ja, då kan det var vem som helst!

Tror du det finns någon mer person som stämmer in på alla dessa punkter du räknat upp.?
2008-08-13, 18:42
  #3707
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Det jag kan tänka mej är att de vill visa CS "sista dagar" innan morden?

Förmodar det, men tycker åklagaren då borde koncentrera sig på det relevanta. Vad hon beställde hon beställde på den lokala pizzerian och att hon var otrevlig mot en kille på krogen bör inte vara intressant. Hur personer som verkligen känner henne uppfattar hennes sinnestämning dagarna innan morden är däremot intressant.
2008-08-13, 18:43
  #3708
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Skulle vi inte leka kärringen mot strömmen, då skulle ni få fritt utrymme för eran häxprocess.

Idag kan det bero på att jag köptburkvatten från Arboga.

allvarligt så skulle det vara mer seriöst, om inte man kallas massa hemska saker så fort man inte vill se C hänga i deras galgbacke. För mig är det viktigt att rätt fängslas, inte nån som detta gäng redan före mordet ogillade. Kolla bara venm som varit drivande.
Den som tipsa om C är det inte samma som tala om för T att han inte skulle följa med C in på flygplatsterminalen... Denna person gillar att styra och ställa efter sin egen värld, å det skrämmande är att många verkar följa...fundera på det lite... Vem förpestar Arboga

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in