2008-09-15, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Idag har jag fått en Aha-upplevelse -
vid Halvardsborg!

"Vad skulle kunna driva någon att till varje pris vilja ta sig hit, en kväll i mars"
är en fundering jag tror många haft...
För lånade pengar dessutom!?

Dagens besök vid Halvardborg uppdagade dess hemlighet,
o det var INTE någon dold runskrift!
Om man nu inte räknar de kanske årsgamla porrblaskor som
fanns utspridda över hela området...

Kort sagt, Halvardsborg tjusningskraft måtte ligga i dess,
tidigare okända, erotiska natur!
Så nu vet ni det!

Jag pendlade en tid mellan sthlm och Örebro för ett par år sedan. Stannade ofta vid Halvardsborgen för att rasta hundarna. Jag tömde hundarna kan man säga för platsen såg ut som din beskrivning. Mer eller mindre en halv sopstation. Stenröset kändes inte så märkvärdigt med allt skräp som låg slängt runtomkring. Inget man ville fota i alla fall.
2008-09-15, 22:07
Medlem
Frubeates avatar
Bara en tanke....

Varför inte låta SÅC ta hand om CS?
Han ska ju vara sveriges bästa minnesexpert, og CS minnen låter ju milt sagt lite snurriga.
Kanske han kunde få rätsida på dem
2008-09-15, 22:20
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Vad skulle det kunna vara?

Något tillräckligt hemligt som gör att hon inte kanske säger vad det handlar om.
Kan ha träffat någon som hon trots hotande livstidsstraff skyddar till varje pris.

Det gäller att försöka tänka utanför sin egen fyrkant så att säga. Många här utgår från sig själva när man funderar över reaktioner och handlingar mm.
Det finns saker som de flesta anser är onormala men för vissa kan detta vara fullt normalt. Därför bör man som jag sa försöka glömma vad man själv tycker om olika beteenden mm. Och detta menar jag både om hon är skyldig eller oskyldig.
Senast redigerad av nackepa 2008-09-15 kl. 22:27. Anledning: Förtydligande
2008-09-15, 22:25
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Något tillräckligt hemligt som gör att hon inte kanske säger vad det handlar om.
Kan ha träffat någon som hon trots hotande livstidsstraff skyddar till varje pris.

Det finns inga gränser för din fantasi va?
2008-09-15, 22:48
Medlem
Frubeates avatar
Citat:

Det gäller att försöka tänka utanför sin egen fyrkant så att säga. Många här utgår från sig själva när man funderar över reaktioner och handlingar mm.
Det finns saker som de flesta anser är onormala men för vissa kan detta vara fullt normalt. Därför bör man som jag sa försöka glömma vad man själv tycker om olika beteenden mm. Och detta menar jag både om hon är skyldig eller oskyldig.

Iof....men tänker du inte lite väl långt utanför fyrkanten?
2008-09-15, 22:58
Medlem
Citat:

Förvisso, men nu tittar du på den sista promillen väl?
2008-09-15, 23:16
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Förvisso, men nu tittar du på den sista promillen väl?

Promillen vet jag inte men visst menar jag en minoritet. Och det kan vara svårt att sätta sig in i denna minoritets liv, känslor mm.

Nu kanske jag syftar på något speciellt men jag vill av förklarliga skäl inte gå närmare in på detta här. (hot, avslöjande av identiteter mm.)
2008-09-15, 23:20
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Iof....men tänker du inte lite väl långt utanför fyrkanten?

Du skriver ju själv att verkligheten överträffar fantasin. Och fantasin kan sträcka sig en bra bit utanför fyrkanten.
2008-09-16, 00:12
Medlem
Troians avatar
Off topic raderat. Har inte möjlighet läsa alla inlägg i tråden, så fortsätt rapportera inlägg som är off topic. Eller ännu hellre håll er on topic /Mod

PS. Och även diskussioner om vem som drog hit en diskussion räknas som off topic. DS
Senast redigerad av Troian 2008-09-16 kl. 00:19.
2008-09-16, 16:31
Medlem
eloges avatar
Universitetslektor: Arboga-rättegången måste tyvärr tas om
http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=810272
Senast redigerad av eloge 2008-09-16 kl. 16:45.
2008-09-16, 17:20
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Universitetslektor: Arboga-rättegången måste tyvärr tas om
http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=810272
Lite sent kanske?

Har för mig att det inte går att överklaga längre nu?
2008-09-16, 17:24
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Lite sent kanske?

Har för mig att det inte går att överklaga längre nu?
Nej. Och det rimliga sättet att tolka hovrättens beslut är att hovrätten inte, som universitetslektorn i fråga, gör bedömningen att nämndemannen varit jävig från början, utan i ställer bedömer att jäv inte kan påvisas förrän vid nämndemannens samtal med journalisterna.

Edit: Den fan verkar ju inte ens vara medveten om att Svea Hovrätt har förklarat att tingsrätten är domför! Ja, ja. Han fick sina "fifteen minutes of fame..."
Senast redigerad av Hamilkar 2008-09-16 kl. 17:28.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in