2008-08-17, 21:11
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Personen på bilden kan dock ha burit väskan ett tag och bytt axel några gånger (om väskan är tung). Vilken axel väskan bärs på säger med andra ord ingenting i sammanhanget.

Rent allmänt håller jag med dig. Men om vi pratar om bilden från Arboga station och indicikedjan stämmer (personen = CS = varit på Verktygsgatan o promenerat till stationen) har inte väskan burits i mer är 9-10 min.
2008-08-17, 21:19
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Personen på bilden kan dock ha burit väskan ett tag och bytt axel några gånger (om väskan är tung). Vilken axel väskan bärs på säger med andra ord ingenting i sammanhanget.
På samtliga bilder (utvisande tre olika dagar) är vänsterarmen fri att använda. Man kanske ändå kan säga att det är en liten indikation på att personen är vänsterhänt - i all synnerhet som man genom uteslutningsmetoden, mobilpejling, bildanalys och vittnesuppgifter vet att det är CS?
2008-08-17, 21:23
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Wildone69s insiderkunskaper är knappast av imponerande magnitud.
De är, av naturliga skäl, åtskilligt större redan än en genomsnittlig arbogabos, som i sin tur har klart större insidekunskaper än du. Varför du finns i tråden är en fråga som kan ställas på väsentligt större allvar än varför wildone69 finns i den.
2008-08-17, 21:33
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Wow hamilkar! Nu sitter du och graderar vilket existensberättigande olika skribenter har i tråden. Ge dej.
Du sa ingenting när Veckans Klubba i helt oträngt mål ifrågasatte wildone69:s existensberättigande, men när jag skjuter tillbaka, och påpekar att wildone69 faktiskt är en insider, medan Veckans Klubba inte vet något specifikt alls i ärendet, (varken i termer av insiderkunskap eller specifik fackkunskap) kommer du och moraliserar om att jag sitter och graderar skribenternas existensberättigande. Det säger, om du ursäktar, allt om ditt värde här i tråden.

Wildone har ett högst objektivt existensberättingande i tråden som varken Veckans Klubba, du eller jag har, just genom att han sitter i en påtaglig insiderposition, och vet och kan få reda på saker direkt genom familjen J. Men det kanske har gått över din intellektuella horisont?
2008-08-17, 21:34
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
FUP Sid 1141 (FUP-sida, inte adobe)

Ok. Tack. Fattade inte att det var det stycket
2008-08-17, 21:34
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
FUP, s. 1524 - Förhör 080502:FUP, s. 1555 – Förhör 080507:FUP, s. 1712 – Förhör 080514: FUP, s. 1730ff - Förhör 080514:/.../FUP, s. 1133f:Här talas om en helt annan jacka än de tre beigefärgade ytterplagg som beslagtogs i S-näck (FUP, s. 433ff).

Har den mörkgröna militärjackan slagit följe med de svarta konstläderskorna med vita skosnören, vilka CS menar att polisen eller en psykiatrisk klinik lagt rabarber på - sedan hon fått veta att runstensversion nr 1: nyinköpta svarta konstläderskor med svarta skosnören (enligt CS funna hemma hos hennes mor och i likhet med runstensversion nr 2 utan känd bakgrundshistoria) inte var gångbar? - Eller har hon donerat sin mörkgröna militärjacka till någon uteliggare vid Sickla udde?

Den mörka jackan med luva kommer att återfinnas tillsammans med ett par blå/vita sportskor med vita långa skosnören, en snickarhammare och ett simkort (har jag glömt något?). Frågan är bara när? Och var?
Senast redigerad av Kallix 2008-08-17 kl. 21:41.
2008-08-17, 21:39
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
På samtliga bilder (utvisande tre olika dagar) är vänsterarmen fri att använda. Man kanske ändå kan säga att det är en liten indikation på att personen är vänsterhänt - i all synnerhet som man genom uteslutningsmetoden, mobilpejling, bildanalys och vittnesuppgifter vet att det är CS?

Jag tror att det är CS på bilderna (pga de andra uppgifterna du tar upp ovan) men jag skulle inte ge mig på att säga att personen är vänsterhänt bara för att hon bär väskan på höger axel. Hade det varit jag hade den teorin varit helt missvisande.
2008-08-17, 21:45
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Men om hon hade jacka och skor med sig i väskan till Tyskland måste väl den väskan ha smutsats ner lite grann (även om man packar de blodiga kläderna i plastpåsar?) Och polisen måste ha undersökt väskan?

Ett argument mot nedgrävning är också att man måste ha en spade med sig, hela vägen Stockholm - Arboga - Stockholm - grävplats. För lämpliga grävverktyg hittar man inte bara sådär i förorterna till Stockholm. Förutom att det kan vara tjäle i jorden. Och att grävplatsen måste ligga lite undanskymt så ingen ser en medan man gräver, och så att det inte är troligt att hundar som rastas hittar det nergrävda. Gräver man mellan kl. 21.00 - 24.00 en marskväll är det mörkt, särskilt på undanskymda platser, så man måste ha med en bra ficklampa också.

Jag tror absolut på att sänka föremålen i vatten. Och som sagt, det är gott om vattendrag i Sverige.

Ett alternativ för mindre plagg är att stoppa dem i en plastpåse och lyfta upp innehållet i en offentlig papperskorg och lägga plastpåsen underst och lägga tillbaka skräpet ovanpå. Papperskorgarna är försedda med en innerplastpåse och man tömmer dem genom att lyfta ur den och granskar knappast innehållet. Men en 3/4-lång vinterjacka i större storlek kan man inte bli av med på det sättet.

Jag vet inte... Jag börjar tro att gm inte blev särskilt nerblodad, troligtvis bara några små stänk. Kanske kläderna klarade sig och skorna lades i påse? På dem vet vi med säkerhet att det fanns mycket blod. Förutsatt att det är gms skor som lämnat avtryck.

Eftersom hon drog historien om den beslagtagna hammaren för kompisen får jag för mig att hon ändå hade något i bagaget som hade med morden att göra. Något måste ha gett henne stoff till den historien.
2008-08-17, 21:50
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Den mörka jackan med luva kommer att återfinnas tillsammans med ett par blå/vita sportskor med vita långa skosnören, en snickarhammare och ett simkort (har jag glömt något?). Frågan är bara när? Och var?

Jag skulle tro att de finns på olika ställen. Kommer bara att hittas av en slump eller om CS någon gång bryter ihop och erkänner.

Jag tycker att man skall leta ordentligt efter en hammare på/runt Skavsta. Kanske hon verkligen hade den med sig och dumpade den precis innan hon checkade in. Man vet aldrig. Om det nu inte är så att hon finns på bild från det att hon gick av bussen förstås...
2008-08-17, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Du sa ingenting när Veckans Klubba i helt oträngt mål ifrågasatte wildone69:s existensberättigande, men när jag skjuter tillbaka, och påpekar att wildone69 faktiskt är en insider, medan Veckans Klubba inte vet något specifikt alls i ärendet, (varken i termer av insiderkunskap eller specifik fackkunskap) kommer du och moraliserar om att jag sitter och graderar skribenternas existensberättigande. Det säger, om du ursäktar, allt om ditt värde här i tråden.

Wildone har ett högst objektivt existensberättingande i tråden som varken Veckans Klubba, du eller jag har, just genom att han sitter i en påtaglig insiderposition, och vet och kan få reda på saker direkt genom familjen J. Men det kanske har gått över din intellektuella horisont?

Det känns som om alla vet något som jag inte vet. Vem är Wildone, är det någon vänlig själ som vill berätta det för mig?
2008-08-17, 22:15
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix

Man kan ju hoppas men tyvärr tror jag det är lika stor chans att dessa upphittas som att Mållgan och c/o från Köping skulle komma intravandes i Tingsrätten, hand i hand med Thomas Emmrich och en liten adoptivson.
2008-08-17, 22:17
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Djazair
Det känns som om alla vet något som jag inte vet. Vem är Wildone, är det någon vänlig själ som vill berätta det för mig?

Sök bland hans inlägg, i ett av dem talar han om vem han är. Sök i de tidiga inläggen, i den första tråden tror jag att det är.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in