2008-08-13, 10:02
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Hoppas att du känner likadant för bilder på sönderbombade irakier, folk som tagit livet av sig och folk som dött i gräsliga trafikolyckor. Det finns mycket vidrigt skit på nätet som kan uppröra släkt och vänner. Det finns alltid sjuka personer som frossar i bilder och videos på verkliga mord, dödsfall och liknande, men hur ska man komma åt sånt? I det här fallet kunde man ju ha skitit i att bifoga bilderna, men i andra fall då?
Naturligtvis är det så!

Men det jag talar om i det här specifika fallet är att vi vet att personer som är mycket närstående till de här barnen finns här på FB.

Det är en mycket viktig, och svår, debatt i stort men, som sagt, så pratar jag mest om detta fallet.

Btw så hoppas jag att CS döms.
2008-08-13, 10:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mirran_h
C är våldsam eftersom hon har försökt begå självmord.

Att vara våldsam innebär inte automatiskt att man pucklar på någon. Det krävs naturligtvis våld för att skära sig och att försöka ta livet av sig.

Nej, våldsam betyder i sammanhanget våldsam mot andra.
2008-08-13, 10:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Vilken skitgubbe den där Per Kjellson verkar vara då. Skälla ut hyrestanten för att hon är en kvart sen? Det är väl mänskligt att köra fel och behöva uppsöka toalett efter en ganska lång bilresa? Men han brydde sig inte när en polis någon dag tidigare var sen? Jag tycker synd om hyrestanten.

Att komma sent i en sån här rättegång är väll endå rätt ansvarslöst? , dom rättegångar jag deltagit i så ser man till att befinna sig på plats i god tid..men vissa är tidsoptimister och verkar planera efter fågelvägen...

Förövrigt så måste jag påpeka allt skitsnack som framförs här..håll er till ämnet och för tråden/diskussionen framåt.

Mina 5 cent i daxläget är att CS målar in sig i hörnet och dom som vittnar till hennes fördel inte bidrar till ngt för henne..tvärtom deras vittnesmål påvisar CS´s skuld och allt hon tidigare sagt om graviditeter och att hon skulle ha kommit över T är ren Bulls*it..det är så många "indicier" (ett ord jag börjar hata mer o mer fö..) som talar mot hennes favör...nä CS ligger pyrt till....
2008-08-13, 10:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jockejoooos
Att komma sent i en sån här rättegång är väll endå rätt ansvarslöst? , dom rättegångar jag deltagit i så ser man till att befinna sig på plats i god tid..men vissa är tidsoptimister och verkar planera efter fågelvägen...

Förövrigt så måste jag påpeka allt skitsnack som framförs här..håll er till ämnet och för tråden/diskussionen framåt.

Mina 5 cent i daxläget är att CS målar in sig i hörnet och dom som vittnar till hennes fördel inte bidrar till ngt för henne..tvärtom deras vittnesmål påvisar CS´s skuld och allt hon tidigare sagt om graviditeter och att hon skulle ha kommit över T är ren Bulls*it..det är så många "indicier" (ett ord jag börjar hata mer o mer fö..) som talar mot hennes favör...nä CS ligger pyrt till....

Jag kommenterade bara en av de senaste skriverierna kring rättegången. Och jag håller med den som sa att Per K betedde sig oproffsigt,otaktiskt och onödigt.
Om det är ansvarslöst att köra fel när man är på väg till en så viktig rättegång? tror inte det var planerat då kvinnan var ledsen redan när hon kom.

Och vad ska straffet bli för eventuell lögn kring en graviditet?
2008-08-13, 10:38
Bannlyst
hmm.. kunde de döma Helge Fossmo kan de döma Christina Schuerrer.
2008-08-13, 10:40
Bannlyst
Citat:
Jag kommenterade bara en av de senaste skriverierna kring rättegången. Och jag håller med den som sa att Per K betedde sig oproffsigt,otaktiskt och onödigt.
Om det är ansvarslöst att köra fel när man är på väg till en så viktig rättegång? tror inte det var planerat då kvinnan var ledsen redan när hon kom.

Och vad ska straffet bli för eventuell lögn kring en graviditet?

Att folk ännu inte fattar att det inte är fråga att döma för det utan att det gäller att smula sönder trovärdigheten hos Schuerrer.

Fast jag tror folk spelar dumma på nätet, som vanligt.
2008-08-13, 10:54
Medlem
hayennas avatar
Citat:
Såg att hammaren diskuterades för några sidor sen. Jag tror fortfarande att CS plan var att dribbla med 2 hammare. Kanske skaffade hon en liknande hammare som egentligen skulle varit mordvapnet och planen var att hyrestantens hammare skulle tas på Skavsta som sen skulle visa sig absolut inte vara mordvapnet. Då hyrestanten nu inte känner igen Skavsta hammaren riktigt så kanske CS i hasten tog fel hammare? Det blev hyrestantens hammare som blev mordvapnet i alla fall?
Jag förstår inte hur CS tänker här? varför prata om att hammaren antagligen "ramlat" eller av misstag blivit nerpackad i hennes väska?
Varför nämna för kompisen att hon blivit fråntagen en hammare? Det är ju som att be om att få bli misstänkt.
OM hon nu hade denna plan så undrar jag om hon på något konstigt vis vill att folk ska veta att hon gjort detta men att hon inte kommer åka dit för det?
Varför skaffade hon inte i så fall bara en hammare för morden och lät bli att dribbla?
Hur kunde CS så tidigt veta att hon inte lämnat några spår på brottsplatsen?
Jag får inte till det här och det jag hittills sett av henne i rätten tyder på en ganska smart tjej trots allt. Hon är allt annat än korkad och det tror jag de flesta håller med om?
Hade hon en plan med hammaren men den gick snett?

Jag skulle gärna höra vad du tror om den här saken, stormamma. Skulle det kunna vara så att helt enkelt därför att hon tänker på hammaren, att det finns i hennes hjärna och ligger och skvalpar (gömde jag den bra nog? Såg den där personen mig släppa den från bron el liknande) så bara "råkar" det komma ut i en konversation, som ett sätt att få ut den ur huvudet och "ut i luften" så att säga? Jag är själv sådan att om jag går och oroar mig över något vill jag gärna prata om det eller liknande saker, för att få perspektiv på det... jag vet inte, kanske är superlångsökt.
2008-08-13, 10:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Att folk ännu inte fattar att det inte är fråga att döma för det utan att det gäller att smula sönder trovärdigheten hos Schuerrer.

Jag tror alla fattar vad det handlar om, men det får ändå inte in CS på brottsplatsen. Hon kan ljuga och hitta på hur mycket hon vill. De måste väl ändå lyckas bevisa att hon begått morden? Även om de kan bevisa att CS är mytoman så behöver hon inte begått morden ändå.
2008-08-13, 10:58
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D

Spelar du dum eller fattade du inte ironin i frågan?
2008-08-13, 11:01
Bannlyst
Citat:
Jag tror alla fattar vad det handlar om, men det får ändå inte in CS på brottsplatsen. Hon kan ljuga och hitta på hur mycket hon vill. De måste väl ändå lyckas bevisa att hon begått morden? Även om de kan bevisa att CS är mytoman så behöver hon inte begått morden ändå.

Exakt jag håller med dig.Annars kan ju vem som helst ringaoch säga att de begått mordet. Det finns många som vill sitta på kåken ett par år. Skuldsatta personer tex. Det måste alltid kunna bevisas. Att tyskan ljuger är inget bevis för att det är hon som hållt i hammaren.
2008-08-13, 11:08
Medlem
StefanD13s avatar
Angående frågan om en gyn-undersökning kan avslöja en tidigare graviditet.

Jag har precis pratat med min fru, och hon har hört lite med sina kollegor och nu har det kommit fram nya uppgifter.

(Hon är ganska söt min fru, som tog upp denna fråga på läkarnas morgonmöte imorse)

Man kan se om en kvinna fött barn eller inte vid en gyn-undersökning om undersökningen görs inom ett år från förlossningen. Livmodertappen kommer då fortfarande att vara uttänjd. Man kan dock inte se denna uttänjning senare än så. Vidare så är det här naturligtvis någonting som varierar från person till person hur fort livmodertappen går tillbaka till det normala.

Vidare så finns det patologer som påstår att de kan se vid en obduktion om kvinnan fött barn eller inte, men detta är någonting som gyn-läkarna inte riktigt tror på. Det måste vara i sådana fall där det finns uppenbara förlossningsskador på kvinnan var den konsensus som kom fram bland läkarna på sjukhuset i ***********.
2008-08-13, 11:16
Medlem
Soppas avatar
Hur många gånger hade CS och T träffats? Tror att det har varit uppe för diskussion tidigare men jag kommer inte ihåg. Iallafall gick väl de gångerna att räkna på 10 fingrar....
HUR kan man bli så betuttad i en person & planera en framtid tillsammans (som hon själv anser att de har gjort) efter så kort tid?
Det anser jag vara fanatiskt.
Därmed inte sagt att hon är en mördare.
Men Tulipanen med skägget, har du en förklaring även till detta?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in