2008-08-14, 15:09
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Det gick ett rykte att städerskorna hittade blod på toaletten på Arboga station... dock rapporterades inte detta förrän två veckor efter dådet. Vet inte hur sant det är, så ta det som du vill, dock så är det en möjlighet då det knappast är svårt att smyga obemärkt in på toaletterna på Arboga station...

Det var jag som skrev om det rykte du beskriver ovan.
Efter det har dock wildone69 bekräftat att det var sant o
ändrat lite av uppgifterna jag hade hört.
För mej räcker wildones verifiering utmärkt.
2008-08-14, 15:11
Medlem
Silbersky säger en bra sak:

Jag är helt säker på att de flesta tror att hon är skyldig. Men det är oviktigt.
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Det gick ett rykte att städerskorna hittade blod på toaletten på Arboga station... dock rapporterades inte detta förrän två veckor efter dådet. Vet inte hur sant det är, så ta det som du vill, dock så är det en möjlighet då det knappast är svårt att smyga obemärkt in på toaletterna på Arboga station...

Ja du ser, det är inte omöjligt att få bort synligt blod i t.ex ansikte innan man kliver på tåget.
Sen kommer jag ihåg att våtservetter fanns i olika väskor enl beslagsprotokoll för CS ä(e)godelar.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Varför blåser de upp det som ett faktiskt hot då?

Borde inte både Expressens "källor" och polisen veta att det inte var något hot?

Tror att jag till skillnad från polisen och Expressen inte bara identifierat utan dessutom talat med de misstänkta. Å andra sidan är de rimligtvis inte misstänkta för något utom möjligen en mindre hastighetsöverträdelse.
De var inte hundra procent säkra, men de följde efter bilen och plötsligt dö det upp poliser som de inte ville tala med.
2008-08-14, 15:15
Medlem
Dum fråga kanske, men söker polisen fortfarande aktivt efter skor, hammare, kläder osv ute i fält så att säga?

Eller har de återgått till att sitta i polisbilen och käka korv?
2008-08-14, 15:42
Medlem
Codens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
CS har genomgått den lilla sinnesundersökningen vilken hon inte klarade. OM hon fälls kommer hon att få genomgå den stora sinnesunders.
(fast det heter nåt annat nu för tiden, nåt som Tintin vet..)

OK, exakt vad innebär det att "inte klara" en sinnesundersökning?

Anses hon lätt mentalt störd eller vad?
2008-08-14, 15:44
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coden

Jag TROR det innebär att hon har något slags psykproblem som kunde betyda att hon inte skulle klara att sitta i fängelse?
Jag tror att det kan räcka med att hon anses självmordsbenägen för att fastna i "lilla".
Fasen vad jag är nyfiken på att se de papprena!
2008-08-14, 15:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Coden

Man har anget att hon kan tänkas lida av en allvarlig psykisk störning och att hon kan ha gjort detta vid gärningstillfället.
Vid mord krävs det väldigt lite för att man ska kunna misstänka detta.
Och i groteska mord gör brottets allvarlighetsgrad i sig att det finns skäl att misstänka en allvarlig psykisk störning.
Så i princip kan man inte dra några slutsatser av att detta kan misstänkas.
2008-08-14, 15:58
Medlem
EmmaKlaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Om hyresvärdinnan säger länge så skulle jag tolka det som "avsevärt/märkbart längre än vad hon vanligen gör". Om det var vanligt att CS tog långa duschar mitt i natten så hade nog inte hyresvärdinnan reagerat på det.

Konstigt att hyresvärdinnan inte nämnde något om det i förundersökningen.

Och är det meningen att man ska tolka vad "länge" innebär. Vore det inte bättre att fråga om ungefärligt antal minuter.
Om man ligger och vill sova och någon står och duschar kanske man uppfattar en dusch som länge.
2008-08-14, 16:07
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmaKlara
Konstigt att hyresvärdinnan inte nämnde något om det i förundersökningen.

Och är det meningen att man ska tolka vad "länge" innebär. Vore det inte bättre att fråga om ungefärligt antal minuter.
Om man ligger och vill sova och någon står och duschar kanske man uppfattar en dusch som länge.

Jag håller med. Men minnen kan dyka upp i efterhand, jag har varit med om det själv.

För mig är det inte viktigt hur länge hon tvättade sig, utan just att hon gjorde det på mordnatten. Tillsammans med alla andra indicier så blir det ännu en spik i kistan för henne.
2008-08-14, 16:13
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Jag håller med. Men minnen kan dyka upp i efterhand, jag har varit med om det själv.

För mig är det inte viktigt hur länge hon tvättade sig, utan just att hon gjorde det på mordnatten. Tillsammans med alla andra indicier så blir det ännu en spik i kistan för henne.

Det är väl inte så konstigt att man tvättar sig. Jag brukar också tvätta mig innan jag lägger mig, och kanske särskilt om jag varit på resande fot.

Eller tolkar jag dig fel?
2008-08-14, 16:16
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja

Hade hon INTE tvättat sig kunde man sett det som indicium på att hon hade duschat tidigare. Har man ett tillräkligt stort hypotesbygge så finns det alltid krokar att hänga fast nya omständigheter vid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in