Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
[spoiler]
Idag, 13:46 #9290
Prinzezzan
Medlem
Prinzezzans avatar
Reg.datum: Mar 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Jaha...så E hörde gärningsmannens röst på FB också då menar du? Eller var kan hon ha hört den tro, eftersom hon kände igen också den?
[/b]
Här påstår jag, att du underminerar E:s minnen.
För hon kan ju inte enligt dig, minnas något själv (så då är du övertygad att hon
hittar på vad hon tror, för att vara andra till lags, som en viss barnflicka ville vara) Enligt dig är det inte sanningen E säger, enligt dig
kan hon inte säga sanningen om vad hon kommer ihåg. För enligt dig
kan hon inte komma ihåg! Därför skrev jag att du påstår att hon ljuger. För det vet du inte, du
vill bara påskina att du skulle veta.
Igen, du tror personligen att det är mycket svårt att komma ihåg flera månader efter skalltrauma och nedsövning.
Men du är övertygad att hon
upplever att hon känner igen rösten.
Jag tror personligen att man kommer ihåg alldeles för länge en hemsk upplevelse. Fråga bara trafikoffer hur de kan komma ihåg saker i samband med krock, hur det låter när däcken tjuter när de försöker bromsa, metallen skrynklar ihop. Även om de har skalltrauman.
Likväl som brottsoffer kan komma ihåg röster, lukter smärta mm
Du vill bara göra dig märkvärdig och skriva gulliga saker om E samtidigt som du försöker underminera henne.
Vittnen och målsägare kan väl bara uttala sig om vad de upplever som sanning
Ska vi prata piller(hattar) och dyligt så kan ju du
borsta bort pillret (ärtan) under dynan du sitter på
Och jag är övertygad om att du upplever att du känner dig förolämpad, men det är inte så. Det är jag övertygad om. Du upplever det bara så
Jag har aldrig påstått att E inte kan komma ihåg något! Jag säger hur det
skulle kunna vara, som du ser, när du läser min text. Jag har aldrig påstått att E hittar på. Har heller aldrig påstått att hon skulle göra detta för att vara andra till lags. Inte heller har jag påstått att E inte kan säga sanningen. Jag kan, som du skriver, inte veta; det kan ingen av oss göra! Men jag har aldrig försökt påskina att jag vet, bara hur det kan vara.
Jag tror det kan vara svårt för henne att minnas, pga omständigheterna. Men med detta har jag aldrig menat att hon skulle hitta på eller ljuga. Att man tar in omgivningen och "lägger pussel" behöver inte vara medvetet och om det är så att hon omedvetet fått "hjälp" att minnas, exempelvis genom att hon sett att omgivningen reagerar positivt på något hon säger (behöver bara vara att de inte säger emot henne och ber henne berätta mer), så är jag säker på att det är just - omedvetet. Detta är ett naturligt beteende hos människan och man behöver inte vara skallskadad för att ta in omgivningens reaktioner, gudskelov. Hon kan också minnas "rätt", det har jag aldrig skrivit att hon inte kan!
Jag har aldrig försökt göra mig märkvärdig, som du skriver, genom att "skriva gulliga saker" om E, men om du uppfattar det så, så är det din sak. E verkar vara en gullig människa med de egenskaper som jag nämnde, men det är bara hur jag upplever henne utan att känna henne...
Jag har aldrig försökt underminera E´s minne. Jag har bara skrivit hur det - igen -
kan vara.
Ja, vittnen och målsägare kan bara tala om vad de upplever som sanning - det är ju det jag säger!!! Jag tror på att E upplever att det hon minns är sanning - oavsett om hon minns hur det var, eller om hon
omedvetet kan ha påverkats.
Jag har ingen ärta under dynan där jag sitter. Den har jag skickat till dig, så kan du ta den till natten
Jag vet inte om du är en elak människa, ignorant eller om du försöker provocera, men
läs och läs rätt , eller vad vissa brukar skriva ibland, nästa gång