Citat:
Ursprungligen postat av StefanD13
Det är därför som förhörsledare inte ställer frågor av typen "hade X på sig en svart jacka?". De ställer istället frågor av typen "hur var X klädd?"
Jag förstår inte riktigt varför du är ute på något slags korståg här där du vill försöka ogiltigförklara dessa vittnesmål när det är ganska uppenbart att du bara sitter och famlar efter anledningar utan att veta hur det går till egentligen.
Sen har vi övergett "två edsvurna vittnen är fullt bevis" för ungefär tusen år sedan, jag tycker inte det är en bra ide att återgå till den modellen. Den tillämpas för övrigt fortfarande inom vissa Sharia-områden, så du kanske ska söka dig dit ifall du vill leva under rättsordningar med sådana regler.
Jag förstår inte riktigt varför du är ute på något slags korståg här där du vill försöka ogiltigförklara dessa vittnesmål när det är ganska uppenbart att du bara sitter och famlar efter anledningar utan att veta hur det går till egentligen.
Sen har vi övergett "två edsvurna vittnen är fullt bevis" för ungefär tusen år sedan, jag tycker inte det är en bra ide att återgå till den modellen. Den tillämpas för övrigt fortfarande inom vissa Sharia-områden, så du kanske ska söka dig dit ifall du vill leva under rättsordningar med sådana regler.
Jag famlar inte efter nåt särskilt..gör bara reflektionen att det är märkligt att man minns vissa detaljer men inte andra..sen är jag mycket väl medveten om att man inte i RÄTTEN använder sej av den taktiken..men om jag har två väninnor oberoende av varann som säjer att dom sett en person på ett visst ställe så anser jag det trovärdigare än om bara en gjort det. Förstår du? Jag talade om vittnespsykologi där .Skrev det också.
Att inte åklagaren ställer såna eldande frågor begriper nog dom flesta. Men du skulle vara förvånad om du visste hur ofta vittnen tillrättalägger sina vittnesmål för att vara till lags. Man har läst om målet och gör sitt bästa för att vara til lags.
Beträffande Sharia så har du nog intee bevittnat så mågna såna rättegångar ser jag.Lär dej att LÄSA vad folk skriver och inte vad du TROR att dom är ute efter..
Din stackars humorfria clown som inte ens fattade att det med clownerna var ett SKÄMT!