Citat:
CS berättar om sin sega dator som hon måste "tömma" för att få den fungera. Förklarar varför hon rensar cacheminnet.
Lite anmärkningsvärt att hon rensar internethistoriken så att allt innan den 18/3 försvinner tycker jag.
Citat:
Hon verkar inte alls vara så intresserad av T som vissa här påstår.
Det är ju faktiskt inte vissa här som har påstått att hon gjort upprepade kontaktförsök med T under ett helt år efter det att han sagt att han inte vill ha någon kontakt med henne - det har hon medgivit alldeles själv i förhör.
Citat:
Hon har varit intresserad av andra killar - inte enbart av T. (Hon ville bla inte gå på en fest där T befann sig.)
Det var inte en fest hon "inte ville gå på". Hon påstår att hon hade planerat att gå till Smedjan och titta på "Öppen scen", men ändrade sej när hon fick veta att T skulle jobba den kvällen. Detta säger hon som svar på frågan varför hon hade T:s arbetstider den aktuella kvällen uppskrivna.
Och om hon nu absolut inte vill stöta ihop med T, tycker du då inte att det är rätt myko att hon åker till just Arboga vid upprepade tillfällen för att titta på en fornlämning? Och ännu mer myko blir det att hon gör det just den 17:e mars, då hon själv uppger att hon var väldigt stressad inför jobbsökande och den planerade resan till Tyskland dagen efter. Varför just till Arboga och varför just till en plats hon inte har lyckats hitta de övriga gångerna hon varit där och varför just den 17:e mars när hon uppenbarligen har ont om tid?
Citat:
Hon bokade resan till Tyskland i början av mars och fick pengar till resan av sin väninna. (pengarna hon var och lånade i Uppsala den 17 mars var förmodligen inte till biljetten. (men eftersom hon hade endast ca 5kr på kontot så är det föståeligt att hon lånat pengar)
FUP s. 1587 om varför CS lånar pengar av sin vän P den 17/3:
"Fhl Sa du varför du ville låna pengar av honom?
Tolk Pratar på tyska.
CS Ja.
Tolk Ja.
Fhl Och?
Tolk Pratar på tyska.
CS Pratar på tyska.
Tolk Jag behövde pengarna till min hemresa för jag hade över huvud taget inga pengar kvar."
Citat:
Efter att CS fick veta att hennes mor var allvarligt sjuk har mejlen och samtalen mestadels handlat om hennes oro för mamman. (inte om T)
Mestadels handlade de om att hon var orolig att det barn hon påstått sig adopterat bort skulle ha fått en ärftlig genetisk skada som visat sig finnas på moderns sida. När T sedan undrar vart hon har fört barnet får han inget svar. Istället får han ett mail ifrån den påstådda adoptivpappan.
Citat:
/.../ I april 2007 har CS uppgett för en väninna att hon var rädd att hon kunde vara gravid. Hon skulle då ha skaffat p-piller
Vänta här nu...
Hon påstår i ett brev att hon fött ett barn som enligt beräkningar skulle ha blivit till i november -06. Det betyder att hon i april 2007 är i femte månaden. Vad ska hon med p-piller till när hon är gravid i 5:e månaden??
Citat:
[Ingen av vännerna kan peka ut CS på övervakningsbilderna.
Inte ens hon själv, fast hon hävdar att hon åkt tåg under den aktuella tiden.