2008-08-10, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Jag hade inte gått ut i media förrän efter rättegången och den rätta mördaren är inom lås och bom iallafall. Pengar har jag så jag klarar mig ändå.

Angående personen som skrivit det inlägget på t:s blogg så är det inte samma person som jag. Någon lustigkurre som använt mitt nick antagligen.
2008-08-10, 17:17
Bannlyst
Kuriosa

Citat:
Ursprungligen postat av JockeMedKniven-
Jag måste invända mig emot ditt påstående att Handy inte är ett namn:
http://sv.wikipedia.org/wiki/W_C_Handy

Men det stämmer också som du säger att Handy är slang för mobiltelfon på tyska!

I denna utredning kan man inte vara säker på något!

Men med lite eftertanke så finner jag det mycket osannolikt att någon gärningsman överhuvudtaget skulle börja ett brott med att presentera sig med sitt riktiga namn

Jag tror att E minns fel i just det fallet, och det skadar ju hennes minnesbildstrovärdighet i helhet, vilket inte hon har råd med i det här fallet!

Enligt Infotorg finns fem Handy i Sverige. Ingen som ens med bästa vilja i världen kan ha smeknamnet Tine...
Hoppas vi slipper fler frågor om detta villospår nu!
2008-08-10, 17:46
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Nej, men om CS är medskyldig. Ville bara veta om de Tine CS känner är kollade eftersom E säger sig minnas att kvinnan som kom presenterade sig som Tine. De flesta tolkar detta som Christine men CS känner ju andra som heter Tine.
För det första är på det psykologiska grunder extremt osannolikt att någon med CS personlighet är medskyldig till ett sånt här dåd i en konspiration som omfattar flera människor. Antingen är hon ensam gärningsman, eller oskyldig. För det andra: Om CS hade en medbrottsling att utföra dådet, samtidigt som det var hennes eget motiv som drev det hela - varför var hon då i Arboga vid mordtillfället? Hade inte det allra rimligaste för henne att hålla sig långt av helsicke från Arboga just när mordet skulle ske?
2008-08-10, 17:53
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Emmas pappa Roland säger i en intervju att Emma var väl skyddad från media och allmänheten efter olyckan. Allt för att inte störa polisens arbete inför rättegången mot den misstänkta tyskan.

Men hur f-n kan hon ha varit inne på flashback och skrivit inlägg då? Jag tycker de har betett sig amatörmässigt familjen Jangestig.

Sen börjar jag mer och mer tro att T är inblandad i det hela. En sorts komplott ihop med tyskan kanske?

Men hur jävla dum får man vara utan att sitta inspärrad på Säter på livstid?????
Har du en strategi för hur din familj ska handskas med olika situtioner som kan uppstå i livet? Var går man på kurs i "hur jag beter mej om mina barn blir ihjälslagna med en hammare av en galen tyska"?

Skönt att se att du, som du sa att du skrev på Ts blogg: "Ställer upp på T till 110%" Han måste känna en enorm tröst i det!
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Tekniker T

--------------------------------------------------------------------------------

Besynnerligt är att polisens tekniker inte hittat dessa mörka hårtussar som T såg på plats ligga brevid E.
Den enda tussen som analyserats är den som en ambulansman hittat i Es hand.
Varför informerade inte T om sitt fynd på brottsplats till polis direkt?

Från förhör 080319 där T frågas ut om sin tidigare relation med CS.
FUP sid.1255

T berättar att han funderat mycket runt det som han såg när han kom in i villan och
hittade E och barnen. Han säger att han upplevde det som att den som gjort det här visste
precis vad han gjorde. Att personen var en stark människa som gick in och slog ner alla och
sedan gick därifrån. T säger att E låg tvärs över hallen och att det bredvid henne
låg hårtussar med mörkt hår, en tygbit och att det var mycket blod där. Vad barnen
anbelangar låg flickan precis vid kojan och det var bara blodigt runt henne och pojken låg in
mot köket och det var blod runt honom. För övrigt var huset inte tillställt alls.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
För det första är på det psykologiska grunder extremt osannolikt att någon med CS personlighet är medskyldig till ett sånt här dåd i en konspiration som omfattar flera människor. Antingen är hon ensam gärningsman, eller oskyldig. För det andra: Om CS hade en medbrottsling att utföra dådet, samtidigt som det var hennes eget motiv som drev det hela - varför var hon då i Arboga vid mordtillfället? Hade inte det allra rimligaste för henne att hålla sig långt av helsicke från Arboga just när mordet skulle ske?

det är lite sådana självklarheter man tycker att folk lite ska komma på själva innan de häver ut sig något helt osannolikt.

kan vi inte alla komma överens om att det är MEST troligt att CS är GM, men att det finns en liten liten chans att det är någon annan?
2008-08-10, 17:54
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmaKlara
När polisen kom till platsen hade det gått ganska kort tid sedan morden begåtts. Hade det inte då varit ganska lämplig att använda sig av en hund så fort som möjligt för att få upp ett spår.

Jag har inte läst något om man gjorde det, men det är kanske någon här som vet?

Polisens tjänstehundar var på plats kort efter dådet. Jag har i tidigare trådar förklarat hur dessa arbetar. Det finns upptaget i FUP vad de gjorde.
2008-08-10, 17:54
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar

Det låter rimligt det du skriver. Men hon kanske ville vara delaktig?

Men vi kan lämna detta för stunden för jag undrar hur du ser på det här med tågresa eller bilresa? Om det kan fastslås i rättegången att hon ej är med på bilderna från Arboga station. Vad händer då med alltihop?
2008-08-10, 17:57
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Där har du faktiskt hittat en oerhört graverande försumlighet från polisens och framförallt åklagarens sida. Varför har inte alla Tine undersökts? Bland dessa måste naturligtvis alla som kan ha Tine som smeknamn även inräknas, såsom celebriteterna Christine Lakin och Christina Milian och alla belgiska tjejer som heter Clémentine.

För att inte tala om alla de kvinnor i Tyskland, Danmark och Norge som har Tine som smeknamn.

Nu tyckte ju i och för sig apnacke att det räckte att kolla alla Tine som figurerade i FUP, oavsett vilken roll de har där... Tine Handy verkar ju ganska mystisk.
2008-08-10, 17:58
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Angående personen som skrivit det inlägget på t:s blogg så är det inte samma person som jag. Någon lustigkurre som använt mitt nick antagligen.

Synd bara att du på en direkt fråga här i tråden själv sa att det var du som skrev på bloggen då!
Men nån kanske snodde din nic här oxå?
2008-08-10, 17:58
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intran
det är lite sådana självklarheter man tycker att folk lite ska komma på själva innan de häver ut sig något helt osannolikt.

kan vi inte alla komma överens om att det är MEST troligt att CS är GM, men att det finns en liten liten chans att det är någon annan?

Jag tycker att det mesta är osannolikt i detta fallet. Men det har hänt ändå.

MEST troligt fäller ingen i detta mål.
2008-08-10, 18:02
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
--------------------------------------------------------------------------------

Besynnerligt är att polisens tekniker inte hittat dessa mörka hårtussar som T såg på plats ligga brevid E.
Den enda tussen som analyserats är den som en ambulansman hittat i Es hand.
Varför informerade inte T om sitt fynd på brottsplats till polis direkt?

Från förhör 080319 där T frågas ut om sin tidigare relation med CS.
FUP sid.1255

T berättar att han funderat mycket runt det som han såg när han kom in i villan och
hittade E och barnen. Han säger att han upplevde det som att den som gjort det här visste
precis vad han gjorde. Att personen var en stark människa som gick in och slog ner alla och
sedan gick därifrån. T säger att E låg tvärs över hallen och att det bredvid henne
låg hårtussar med mörkt hår, en tygbit och att det var mycket blod där. Vad barnen
anbelangar låg flickan precis vid kojan och det var bara blodigt runt henne och pojken låg in
mot köket och det var blod runt honom. För övrigt var huset inte tillställt alls.
Vart tog hårtussarna med mörkt hår vägen? Eller såg T fel?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in