2008-12-04, 07:39
Medlem
Tuesdays avatar
PIE har kallat in ytterligare ett vittne, en vän till T.
2008-12-04, 07:40
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday

Vem är det?
2008-12-04, 07:44
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday

Es vänninna, en polis, D, vän till T, eller även den andre greken?
Fyra eller fem?

Prinzezzan: Inte lätt att veta alla gånger när de skriver saker så att man tror det är purfärska nyheter!
2008-12-04, 07:45
Medlem
Prinzezzans avatar
Enligt Expressen är försvarets nya vittne en barndomskompis till T som ska vittna om att CS inte ville ha ett seriöst förhållande med T och att hon, enligt T, inte var besatt av T.
2008-12-04, 07:47
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Es vänninna, en polis, D, vän till T, eller även den andre greken?
Fyra eller fem?

Prinzezzan: Inte lätt att veta alla gånger när de skriver saker så att man tror det är purfärska nyheter!

Nä, ibland kan det vara litet klurigt , men det står om det nya vittnet i Expressen (se ovan)

Edit: Det kanske var denne du menade med "vän till T"?
2008-12-04, 07:50
Medlem
miapetters avatar
Fan så osmakligt av Expressen att ha dem på samma bild!
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1390119/hemliga-planen-ska-fria-tyskan
2008-12-04, 07:51
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rohyp
Du hade inte tjafsat klart? Om jag skulle vara glad? Kan ju säga såhär, trist om det skulle vara hon. Skönt att veta att vi fortfarande har ett fungerande rättssystem där ledorden är "utom rimligt tvivel och hellre fria än fälla". Du då, vad gör du när hon frias i HR? Klagar på att vi lever i en rättsosäker stat och kallar domare, nämndemän och hela advokatsamfundet inkompetenta för att de i praktiken suttit och siat fram en dom?

Jag har inte tänkt göra något speciellt, men om CS frias i HR skulle jag tycka det vore mycket otrevligt att vi har ett rättssamhälle som släpper en barnamörderska fri.
Jag vil precisera att jag just nu pratar om Arbogamorden, och alla indicier i just detta fall som enligt mig är övertygande nog för en fällande dom.
Jag tycker inte att det "innblåsta" håret, eller fingeravtrycket på trappen skapar den rimliga tvivel som behövs för att fria CS.
2008-12-04, 07:52
Medlem
Tuesdays avatar
5 vittnen från försvaret

Miapetter. Alltid lika osmakligt. Minns AE och hans offer tillsammans på löpen.

PIE:

Citat:
Åklagarsidans nya vittne, som ska ha fått höra om mordplanerna sju månader innan dådet, är inget som hetsar upp Ekblad.
-Supervittnet, menar du? Nej, nej, det där saknar verklighetsförankring.
Hur ska du bevisa det?
-Det talar jag inte om nu. Det får du se i rätten.

http://vlt.se/artikelmall.asp?version=841588
2008-12-04, 07:56
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Jag har inte tänkt göra något speciellt, men om CS frias i HR skulle jag tycka det vore mycket otrevligt att vi har ett rättssamhälle som släpper en barnamörderska fri.

Skulle det inte vara aktuellt att syna utredningen mer, och se vilka brister det isåfall var som gjorde att en barnamörderska inte kunde fällas? För att lära något till - - nästa gång?
2008-12-04, 08:00
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Enligt Expressen är försvarets nya vittne en barndomskompis till T som ska vittna om att CS inte ville ha ett seriöst förhållande med T och att hon, enligt T, inte var besatt av T.

(Min fetmarkering)
Det låter lite knepigt att försvaret försöker hävda detta tycker jag.
I allafall jag får en annan uppfattning efter att ha läst i FUP; CS's daboksanteckningar, mail til T, handskrivna brev till T, SMS till T, sjävlmordsförsök pga T.
2008-12-04, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
(Min fetmarkering)
Det låter lite knepigt att försvaret försöker hävda detta tycker jag.
I allafall jag får en annan uppfattning efter att ha läst i FUP; CS's daboksanteckningar, mail til T, handskrivna brev till T, SMS till T, sjävlmordsförsök pga T.

Det står tom i FUP i någon av T:s förhör att T upplevde det så att CS inte var så intresserad av ett förhållande med honom. Den här hysterin att CS skulle ha varit så enormt besatt av T är skapad av media och andra som inte läst FUP ordentlingt.
2008-12-04, 08:16
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Det står tom i FUP i någon av T:s förhör att T upplevde det så att CS inte var så intresserad av ett förhållande med honom. Den här hysterin att CS skulle ha varit så enormt besatt av T är skapad av media och andra som inte läst FUP ordentlingt.
Jag har också läst något liknande, men jag tolkar det så att T inte visste om vad CS höll på med. Hade han vetat vad han vet idag angående hennes Internet-aktiviteter, telefonsamtal osv hade han nog inte sagt samma sak...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in