2008-11-27, 19:37
Bannlyst
Hur är det med minnet hos E är det bra eller inte bra, för först var ett minne av en kort mullig tjej typ 165-170 och det var visst glasögon också med i bilden. Det var första minnesbilden, detta tycker jag stämmer bra in på Camilla (utan efternamn för T kommer inte ihåg)i S-holm som T hade en kort affär med. Sen ändras minnet och personen blir slank och växer på längden så det matchar CS... Hur funkar det då, skulle vi lita på minnet så blir det ju inte CS?
2008-11-27, 19:40
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Du gastar och kräver svar av andra men nu frågar jag dig wildone, hur tolkar du detta?
T själv har uppgett i sin blogg att brottet skedde 19.20. Senare säger han i polisförhör att han kom hem 19.10.

Med ditt inlägg påstår du att T bloggade om morden innan han förhördes?
2008-11-27, 19:42
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669

Jag blev också lite fundersam över det där. En hänvisning till tidpunkten för blogginlägget och de nämnda förhöret skulle uppskattas.
2008-11-27, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669

Han bloggade strax efter dådet och där skrev han att angreppet måste ha inträffat 19:20. Finns säkert någon som sparat hans bloginlägg.
2008-11-27, 19:47
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Du räknade dig fram til 50 % chans för CS's skuld i allafall.
Räkna på...så kanske procentandelen ökar

Omkring 50 % har det legat på sedan i början. Kommer det fram bevis, så garanterar jag dig att procentsatsen stiger. Kommer det inte fram bevis, då står den kvar (eller kanske börjar sjunka till och med).
2008-11-27, 19:49
Bannlyst
Citat:
Han bloggade strax efter dådet och där skrev han att angreppet måste ha inträffat 19:20. Finns säkert någon som sparat hans bloginlägg.

Han skrev ju en del där som han sen hastigt raderade, klart det var nog inte spec smart att skriva ut klockslag mm.

Men vilka av uppgifterna är sanna då för han uppger olika vi flera tillfällen.
2008-11-27, 19:53
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Han skrev ju en del där som han sen hastigt raderade, klart det var nog inte spec smart att skriva ut klockslag mm.

Men vilka av uppgifterna är sanna då för han uppger olika vi flera tillfällen.

Var det inte så att hans blogg blev lösenordsskyddad? Det beslutet kan jag förstå isf.

Och att han uppger olika uppgifter är väl ändå inte så uppseendeväckande. Eller ska man klocka sig själv på sekunden var gång man lämnar och återkommer till sin bostad?

Jag tycker fortfarande att det vore intressant med tidpunkter för just det inlägget och det nämnda förhöret.
2008-11-27, 19:55
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Varför hoppa över det intressanta som skorna som kallas bevis trots att ingen vet om det är dessa skor spåret kommer från och det hammarliknande föremålet som inte heller är bevisat är det som användes...

Istället för att förklara detta väljer de tekniken att leda bort från de jobbiga frågorna med att pratat om personangrepp och försök till förlöjligande av den som tar upp detta.

Dusom påstår att det bara är att göra sig av med VANS, kläder och det hammarliknande så går man fri. Din sorts logik passar dåligt i rätten, lovar dig, och nu är det snart hög tid att du tänker om. Eller ska du gasta om korrupta nämndemän och jurister här näst?

Du uppför dig mer som en papegoja än som en bäver
2008-11-27, 20:00
Bannlyst
Uno en fråga till: Står du fast vid detta, vill bara reda ut så vi har klart för oss vad som är sant.

"Undersökning av bilen (och viss husundersökning), vittnen som bor i närheten, viss anknytning till offer men absolut ingen anledning att ljuga."

Undersökningen av T bil var det inte så att en polis lyste med sin ficklampa genom en ruta och "titta in " , någon teknisk undersökning är inte genomförd.
2008-11-27, 20:08
Bannlyst
Citat:
Uno en fråga till: Står du fast vid detta, vill bara reda ut så vi har klart för oss vad som är sant.

"Undersökning av bilen (och viss husundersökning), vittnen som bor i närheten, viss anknytning till offer men absolut ingen anledning att ljuga."

Undersökningen av T bil var det inte så att en polis lyste med sin ficklampa genom en ruta och "titta in " , någon teknisk undersökning är inte genomförd.

Det var väldans vad man kan ställa frågor, hur skulle det vara om du svarade på dem vi ställer dig, som var bevisen är att T var på brottsplatsen när brottet begicks, källa på att jag har tillgång till hemliga loggar som jag kommit över olagligt o.s.v. Svara på det så kan jag svara på dina frågor sen, en sak i taget lilla äckelbäver.
2008-11-27, 20:10
Bannlyst
Citat:
Du gastar och kräver svar av andra men nu frågar jag dig wildone, hur tolkar du detta?
T själv har uppgett i sin blogg att brottet skedde 19.20. Senare säger han i polisförhör att han kom hem 19.10.

Jag tolkar det som att du inte kan presentera något som helst bevis för att T var på brottsplatsen när brottet begicks, jag tolkar det som att du är dum i huvudet, jag tolkar det som att du inte har något förstånd alls.. vill du veta mer hur jag tolkar ditt utspel eller räcker det?
2008-11-27, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Jag tolkar det som att du inte kan presentera något som helst bevis för att T var på brottsplatsen när brottet begicks, jag tolkar det som att du är dum i huvudet, jag tolkar det som att du inte har något förstånd alls.. vill du veta mer hur jag tolkar ditt utspel eller räcker det?

Jag tolkar av ditt inlägg att du inte kan läsa.

Jag har inte försökt bevisa att T har varit på brottsplatsen när brottet begicks, jag försöker endast framföra att informationen som framkommer från olika håll är minst sagt förvirrande och att man kan tolka det på många olika sätt.
Men enkelspårig som du är så kan du inte tänka längre än vad din näsa pekar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in