2008-12-03, 23:43
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majrim
Men snälla detta har ni gnatat om i flera hundra sidor. Varför är det så viktigt vad EN enda användare har sagt en gång i ett inlägg , flera hundra sidor bakåt , att halva tråden handlar om detta????????

Som ni går an kan man ju tro att bäver är justitieministern som har uttalat sej , så mycket vikt som ni verkar ha fäst vid detta inlägg!
Varför sätter inte moderator stopp för det här tramset en gång för alla?

Jag försöker hänga med i fallet osv men det GÅR inte när allt bara är tjafs och O/T.

Så länge han inte ger en vettig förklaring så är det väl rimligt att avkräva svar?
2008-12-03, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Är just sånt här som sänker trovärdigheten hos dessa,,, personer.
Att de stenhårt går ut och hävdar sanningar samt delar ut lite kränkningar till höger och vänster, när de egentligen bara försöker dölja vad som faktiskt finns i olika förhör. Så frågan finns ju kvar om vems trovärdighet vi bör sänka när det gäller T & E.

Trovärdighet? Har Christine Schürrer större trovärdighet enligt dig? Det är ju som bekant inte CS som fått en hammare i huvudet...
2008-12-03, 23:46
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Skulle du kunna utveckla hur det är intressant? Jag vill inte vara spydig på något sätt, men det är lite svårt att veta exakt vad du menar.
Här har vi en polis S.F som agerat fhl som följt E från början till slut under hennes vistelse från sjukhus till skyddad boende.
Dessutom förtäljde han precis innan E lämnade skyddade boendet att en tyska satt anhållen och att vapnet troligtvis var en hammare.

Citat:
FUP tillägg s.635 Förhör med E 080505

Hon minns att hon vid flera tillfällen efteråt, eller något tillfälle, nämnde kvinnan men det
hände ingenting, hon fick ingen respons från förhörsledarna. Men hon fick det, för det hände saker, fast inte
inför Emma, hon var isolerad.
Sen sa Stefan att det här föremålet förmodligen var en hammare och Emma blev inte förvånad, hon kände att
hon visste. Det var inget minne utan bara ett konstaterande, det stämmer. Emma hade sagt till sin familj och
Togge att, det här gör man inte med händer, det här gör man med ett tillhygge. När vi var i huset så kollade hon
sig omkring efter något som skulle kunna använts, någonting som människan hittade på plats och använde. Det
var inget som sa henne något då men när han sa hammare så tänkte hon, jag vet. Det fanns i kroppsminnet, inte i
huvudminnet.

Citat:
Förhör med fhl S.F FUP s.949
Fhl Nämndes den här tyska kvinnan Christine Schürrer…ehhh…vid namn någonting.
SF Nej. Nej, nej.
Fhl Har hon berörts i något förhör över huvud taget?
SF I ingenting? Nej, nej. Du menar från polisens sida?
Fhl Ja, ja.
SF Nej. Nej, nej. Nej, det var vi ju väldigt noga med att inte göra. Utan…ha en väldigt
öppen dialog ------vidöppna frågor alltså. Dom var ju…vi har inte, vi har
försökt och styra någonting då, så klart.
Fhl Har hon…ehh…fört henne på tal själv?
SF Ehh…ibörjan av förhören så pratade hon om olika kvinnor och relationer och att
det…nämndes någonting om det hållet. Sen blev lite, ett uppehåll, men hon har inte
pratat om den här tyska kvinnan, utan det var mera om andra kvinnor. Inte förrän vi
kom på den här anonyma orten så att säga, då nämnde hon den här tyska kvinna,
gjorde hon.
2008-12-03, 23:46
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Varför ljuger du?
T säger här inte ATT E tog bilen, utan han säger att HAN HAR FÖR SIG att det ösregnade och att E därför tog bilen. - Förstår du skillnaden? - För du menar väl inte att han säger att E ljuger?
2008-12-03, 23:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Så länge han inte ger en vettig förklaring så är det väl rimligt att avkräva svar?

Men hur länge tänker ni fortsätta med det? Om detta skulle tillämpas i alla trådar på FB så skulle hela forumet få klappa igen på en vecka.

Ni har bett om svar flera ggr men tydligen ej blivit tillfreds med det svar eller ickesvar som kommit eller inte kommit, inte vet jag, det är väl bara att gå vidare? Det finns ju väldigt mycket annat som faktiskt ÄR intressant att diskutera kring fallet. Detta faller inte under den kategorin.
moving on liksom.

Tex. så skulle jag gärna vilja veta vad *alternativteoretikerna* tycker om de nya vittnena? Om deras uppdykande ändrar något i deras syn på saken? Själv tycker jag att det nya vittnet som säger att CS har uttalat att barnen ska undanröjas, känns som ett vittne som helt klart stärker i mina ögon möjligheten att CS är skyldig. Beror ju en del på vad vittnet säger osv så klart.
Senast redigerad av majrim 2008-12-03 kl. 23:54.
2008-12-03, 23:52
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Men hur länge tänker ni fortsätta med det? Om detta skulle tillämpas i alla trådar på FB så skulle hela forumet få klappa igen på en vecka.

Ni har bett om svar flera ggr men tydligen ej blivit tillfreds med det svar eller ickesvar som kommit eller inte kommit, inte vet jag, det är väl bara att gå vidare? Det finns ju väldigt mycket annat som faktiskt ÄR intressant att diskutera kring fallet. Detta faller inte under den kategorin.
moving on liksom.

Det är väl bara för bävern att erkänna att han hade fel.
Tycker du annorlunda?
2008-12-03, 23:55
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rohyp
Då passar jag på att skicka en tanke till alla som sitter fängslade och frihetsberövade på felaktiga grunder. Märk väl att jag inte tror CS är oskyldig utan att det inte finns bevis nog att döma henne.

Varför tror du inte att CS är oskyldig?
2008-12-04, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
T säger här inte ATT E tog bilen, utan han säger att HAN HAR FÖR SIG att det ösregnade och att E därför tog bilen. - Förstår du skillnaden? - För du menar väl inte att han säger att E ljuger?

Ja, han hade för sig att det ösregnade. Men i nästa mening säger han att E började gå med vagnen men eftersom det regnade så tog hon bilen istället.
2008-12-04, 00:03
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Varför tror du inte att CS är oskyldig?

Därför att hon lögnat om de mest väsentliga inicierna samt att hon befann sig i Arboga den aktuella kvällen. Hävdar fortfarande inte att hon skall dömas med rådande bevisning, som principiellt är obefintlig. Skulle det inte förefalla så att man hade en del viktiga pusselbitar kvar att lösa skulle jag säga att hon var skyldig till 100%. Men jag vill först ha svar på fingeravtryck, hårrester, mer exakt vilket hundspanarbete som bedrevs samt varför man de facto helt och hållet avfärdat en annan gm.
2008-12-04, 00:08
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rohyp
Därför att hon lögnat om de mest väsentliga inicierna samt att hon befann sig i Arboga den aktuella kvällen. Hävdar fortfarande inte att hon skall dömas med rådande bevisning, som principiellt är obefintlig. Skulle det inte förefalla så att man hade en del viktiga pusselbitar kvar att lösa skulle jag säga att hon var skyldig till 100%. Men jag vill först ha svar på fingeravtryck, hårrester, mer exakt vilket hundspanarbete som bedrevs samt varför man de facto helt och hållet avfärdat en annan gm.

Du tror inte att CS är oskyldig, altså tror du att hon är skyldig.
Indicierna, samt CS lögner om dessa får dig att tro så.
Men när TR kom till samma slutsats som du, på samma grunder, då tycker du att de har fel? (Jag menar, de borde inte döma henne anser du)
Senast redigerad av Frubeate 2008-12-04 kl. 00:11. Anledning: tillägg
2008-12-04, 00:09
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:

moving on liksom.

Tex. så skulle jag gärna vilja veta vad *alternativteoretikerna* tycker om de nya vittnena? Om deras uppdykande ändrar något i deras syn på saken? Själv tycker jag att det nya vittnet som säger att CS har uttalat att barnen ska undanröjas, känns som ett vittne som helt klart stärker i mina ögon möjligheten att CS är skyldig. Beror ju en del på vad vittnet säger osv så klart.
Nu återstår vad detta vittne kommer leda till i HR. Själv anser jag det märkligt att det här vittnet dök upp sent då arbogafallet även varit känt i tyskland.
Jag tror inte detta vittne kommer få något större tillförlit eftersom vittnesmålet kom in så sent och att fallet varit allmänt känt även i tyskland under flera månader.
2008-12-04, 00:12
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Du tror inte att CS är oskyldig, altså tror du att hon är skyldig.
Indicierna, samt CS lögner om dessa får dig att tro så.
Men när TR kom till samma slutsats som du, på samma grunder, då tycker du att de har fel?

Men då förtydligar jag för dig att jag i en viss mån uttryckte mig klumpigt. Var god läs min signatur. Jag uttryckte mig klumpigt och ville uttrycka mig enligt följande: hon är högst sannolikt skyldig. Har du tjafsat klart då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in