2008-11-26, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Det är inget som förvånar mig, men det är väldigt viktigt för utredningen...

Svarslös var han där och fortsätter att prata tider istället för trovärdigheten som jag tycker är viktig, viktigt är kanske att försöka få in henne i huset som inte går. Men det fanns hår och fingeravrtyck där i huset...som inte är spårade än. Det är viktigt att ta reda på vem de tillhör.
2008-11-26, 22:46
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Då ni hoppar från det man tog upp får man påminna er om.
Ett ellegant citat av eget inlägg...

"Hur var det med varför hon var i staden, fornminnena verkar alla tycka att det är påhitt och inget som stämmer. T har i vittnesmål beskrivit hennes stora intresse för fornminnen och just de som tas upp i Arbogafallet, skall hans trovärdighet ifrågasätts om man bestämmer att hon inte har det minsta intresse av detta...Man kan ju inte bara välja det som passar in i en story eller, Så skall man lita på T eller inte."

Jag tog alltså inte upp frågeställningen om gångtider.

Jag tar dig på ditt ord när du säger att du inte vet hur lång tid din kaffebryggare tar......(tolka det som du vill )

Men nu ska jag vara artig och svara på din fråga:
Jag tror visst att CS har/hadde ett intresse för fornminnen, så jag tycker inte att T's trovärdighet skal i frågasättas ang. dessa uppgifter.
Men CS resor till Arboga handlar inte om dessa fornminnen, hur intresserad hon änn må vara, för hon har i mars 2008 inte varit vid vare sig stenen eller borgen.
hon har inte haft tid att gå dit som hon påstår.
Att hon inte varit där styrks av att hon inte hittar dit.

Kan du svara på min fråga nu?

Varför köpte CS biljetter som ger henne för liten tid den 17, när hon borde veta att hon behöver längre tid....om hon nu var vid borgen den 14 vill säga.....
2008-11-26, 22:48
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Med det så får även du hamna på ignorlistan,
För varför kan T ändra sig och ha flera versioner på sin körning men inte CS, sen vad är hastigheten som CS menar långsam? rimligtvis bör du veta det om du skall göra en tidsstudie, för hennes långsam är nog inte samma hastighet som ditt långsam.

Jippiiiiiiii
Jag tar det fetmarkerade som en komplimang
2008-11-26, 22:56
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Svarslös var han där och fortsätter att prata tider istället för trovärdigheten som jag tycker är viktig, viktigt är kanske att försöka få in henne i huset som inte går. Men det fanns hår och fingeravrtyck där i huset...som inte är spårade än. Det är viktigt att ta reda på vem de tillhör.
Hur definerar du svarslös? Jag hävdar, liksom Tingsrätten, att CS inte skulle ha hunnit gå den sträckan under den tid hon hade till sitt förfogande. Du kan väl kommentera det, är du snäll?
2008-11-26, 23:17
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Jippiiiiiiii
Jag tar det fetmarkerade som en komplimang
Det ska du göra! Skönt att slippa svara en person som aldrig svarar på en väsentlig/avgörande fråga. Eller hur?

En av dina sista frågor till bävern är viktig så jag hakar på och ställer den igen. Till: beaver_se
Frubeate skrev:
Citat:
Varför köpte CS biljetter som ger henne för liten tid den 17, när hon borde veta att hon behöver längre tid....om hon nu var vid borgen den 14 vill säga.....
2008-11-26, 23:25
Bannlyst
Citat:
Hur definerar du svarslös? Jag hävdar, liksom Tingsrätten, att CS inte skulle ha hunnit gå den sträckan under den tid hon hade till sitt förfogande. Du kan väl kommentera det, är du snäll?

Är inte snäll mot de som är otrevliga och kränker oliktänkande (Du i alt tråden), men börja med att ta in vad power walk är och sen tittar du om polisen som provgick kan denna gångstil. De som kommer upp i högst hastighet är de med långa ben, Har inte CS väldigt långa ben och vad har polistösen för benlängd.
2008-11-26, 23:27
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Nu tog du allt sats från tårna med det här inlägget. Om du läser mitt inlägg en gång till kommer du säkert att förstå det. Är du osäker kan du väl fråga någon vuxen så kan de berätta vad jag menade...

Men vad fan... Jag förklarar lite tydligare för dig. Om man är vuxen och singel är det vanligt att man emellanåt träffar personer av andra könet och då gör sådant som vuxna gör. Det är inget konstigt och det är inget man behöver dölja så länge man inte har en partner.

Jag menar att om CS hade träffat en kille i Arboga (inte T) skulle jag förstå om hon nekade till det från början eftersom hon var så besatt av T, men när man är anklagad för dubbelmord och försök till mord känns det (för mig) ganska naturligt att man skulle berätta om att man åkte till Arboga för att träffa en kille.

Förstår du nu?

Finns det någon möjlighet, enligt ditt sätt att se det, att CS har åkt till Arboga för att träffa T för att diskutera ett ev. gemensamt "barn"? Att CS håller tyst om det, för att hon tror att hon sitter med "trumf" på hand, eftersom hon träffat T utan att att E vet om det? (Och tror - i en förlängning - att hon kan få T "tillbaka"?)

Finns det utrymme för T att ha träffat CS under de dagar hon har varit i Arboga, med tanke på att han verkar ha haft flexibla arbetstider och att därför inte E kan ha vetat om var T har befunnit sig hela tiden?

Finns det någon möjlighet att T, som den 17:e jobbade hemma bl a pga oroskänsla den dagen, ha haft på känn att något varit "på gång", därav dessa "mystiska" oroskänslor.

Till T och/eller er som känner T: Vad berodde T´s "oroskänslor" på?
2008-11-26, 23:31
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Är inte snäll mot de som är otrevliga och kränker oliktänkande (Du i alt tråden), men börja med att ta in vad power walk är och sen tittar du om polisen som provgick kan denna gångstil. De som kommer upp i högst hastighet är de med långa ben, Har inte CS väldigt långa ben och vad har polistösen för benlängd.
Skojar du med oss nu?

Inte ens med stöttor på sina väldigt långa ben hade CS fixat tidsmarginalen.
Senast redigerad av Kallix 2008-11-26 kl. 23:34.
2008-11-27, 00:04
Medlem
limahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Jag tycker att många fler skulle ha lämnat fingeravtryck och topsats överhuvudtaget för att kunna utesluta en alt. gm. Mycket dåligt gjort av åklagaren.

Och kom inte med en massa dåliga motargument om att spåren kommer från barn som varit på besök eller dålig flyttstädning. Åklagaren skulle ha gjort mycket mer för att om möjligt identifiera spåren.

Fetmarkering: Nej, jag skal inte repetera fetmarkeringen, fast jag tycker det er bra argument

Det är lett at komma med kritik efteråt, men jag tyckar det är gjort et godt arbete med tanka på möjligheten ved denna brottsplats.
Jag har mest bara en kritik at komma med och det är at det dusjförhäng av tyg som hänger ved badkaret inte togs i beslag i legenheten til L och CS. Där kunne mycket vel ha funnits DNA från offrens blod. CS Dusjade efter hon kom hem den 17mars. Va tänker du om det? Du är jo upptagen av spår och DNA...
Senast redigerad av limaha 2008-11-27 kl. 00:08.
2008-11-27, 00:52
Medlem
limahas avatar
Citat:

Men nu sa ju CS i forhör at hennar tempo var mera långsamt när hon prominerade mot borgen
2008-11-27, 01:09
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Finns det någon möjlighet, enligt ditt sätt att se det, att CS har åkt till Arboga för att träffa T för att diskutera ett ev. gemensamt "barn"? Att CS håller tyst om det, för att hon tror att hon sitter med "trumf" på hand, eftersom hon träffat T utan att att E vet om det? (Och tror - i en förlängning - att hon kan få T "tillbaka"?)

Finns det utrymme för T att ha träffat CS under de dagar hon har varit i Arboga, med tanke på att han verkar ha haft flexibla arbetstider och att därför inte E kan ha vetat om var T har befunnit sig hela tiden?

Finns det någon möjlighet att T, som den 17:e jobbade hemma bl a pga oroskänsla den dagen, ha haft på känn att något varit "på gång", därav dessa "mystiska" oroskänslor.

Till T och/eller er som känner T: Vad berodde T´s "oroskänslor" på?
(OBS. Inte mina fetmarkeringar.)

Är du blond? Det var bland det dummaste jag läst på FB.
2008-11-27, 02:08
Medlem
Farmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steppvargen
Att Fg uppenbarligen kommer fortsätta att envisas med ”skavstahammaren” är för mig obegripligt. Hammarna från Skavsta undersöktes och uteslöts som mordvapen. Jag anser att detta är den svagaste länken i indiciekedjan, tillika domen mot CS (vilket jag läst att även du anser, att du försöker hitta logiska förklaringar trots detta hedrar dig),

Nu kan man givetvis hävda att just det faktum att detta indicium är så svagt (och motsägelsefullt och troligtvist helt felaktigt) beror på att FG försöker reparera sitt misstag. Jag förstår dock inte hur hon skulle kunna lyckas med detta. Jag tror hon biter sig själv i svansen angående ”hammarhistorien”.

En del i tråden har ifrågasatt PIEs intelligens och kunnande. Jag tror att det är synnerligen befogat att även ifrågasätta detta angående FG.

Min fetning

Jag håller helt med om att det är en mycket svag länk och man kan starkt ifrågasätta att man i TR-domen placerade en hammare hos CS den 18/3. Därför håller jag med bl.a. Limaha och Fru Beate om att det vore svårt konstigt om FG återigen skulle försöka göra detta. Det framstår inte som ett genidrag precis. Jag tror att hon är ute efter något annat.

Det är därför jag spekulerar i om det kan vara så att FG vill backa "snyggt" från Skavstahammaren genom att kalla ett vittne som kan beskriva att det inte är troligt att hammaren kan ha avlägsnats från behållaren, och att den således aldrig varit där - CS beslås med ytterligare en lögn. För att undanröja ett tvivel och en svag länk i indiciekedjan. Kanske till förmån för en ny och för oss okänd infallsvinkel. T.ex. ett nytt hammarfynd som kan bindas till CS och brotten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in