2008-12-03, 22:58
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
vild uno:
Helt underbart inlägga av dig, för att leda bort från det känsliga jag tog upp, så inleder du en mörk smutskastnings kampanj.
Men med det kommer du inte ifrån det som jag nyss tagit upp, svåra frågor för dig att besvara och du vill helst att man glömmer dessa.

Frågan du vill ha svar på har självaste CH svarat på så den hör till arkivet, men visst när du vill smutskasta mig vid svåra frågor visst. Tycker dock det säger mer om dig som person.

CH fick frågan:
Kanske du kan svara på den aktuella frågan vilka som varit i huset bevisligen enl dig, mellan 18:45-19:22? Gör det är du snäll.
På det svara CH:
Emma, barnen, Togge och CS. CS genom indicier.
Detta finns i inlägg 12417

Dig går inte att lära
för dit språk är att svära
vill man dig ge vett
kan man sig få en lavett

för du vill ju alltid ha rätt
om hur allt har skett
och det oavsett
hur det verkligen skett

edit: Men uno du blev så ivrig att du glömde att besvara vem av E & T som kör med lögn om hur E tog sig hem, till fots eller med bil.
Samt T reseskildring där han lämnar 2 olika uppgifter hur resan gått, snälla messa nu inte ner T. Men du kan svar här

Om du inte i ren rädsla satte folk på ignore så skulle du se att du fått svar.
Nu kan ju du svara på hur du kan placera T på brottsplatsen vid tiden för brotet?
2008-12-03, 23:04
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Trodde ämnet var lögn, men du får gärna besvara den iallafall. Ifall det inte känns klurigt då inte CS finns som alternativ... utan man måste välja nån av E & T
Varken E eller T kan diskuteras i termer av "lögn" på det sätt du försöker göra eftersom bägge är brottsoffer och aldrig har varit föremål för några brottsmisstankar.
Citat:
Sen tog du upp lögn om fotograferandet.
Polisen har inte kunnat styrka att det är en lögn för det kan vara så att bilden blivit överskriven, så i det läget kör du med en lögn...
Det sista fotot på minneskortet visade sig vara taget den 7 mars. Några raderade bilder kunde inte återskapas. Att CS skulle ha mixtrat med datuminställningen förefaller ytterligt långsökt. Hon hade ingenting att vinna på detta och verkar inte heller ha varit intresserad av fotografering eftersom hennes kamera saknade inställningsmöjligheter och hon heller inte lyckades föreviga en enda liten stenhög.
2008-12-03, 23:05
Bannlyst
Citat:
<rensade bort en del skit>

Nu var det så här att jag frågade först, och eftersom du är den hittills största lögnaren av dem alla i den här tråden, ej inräknat CS om hon av någon händelse satt sitt avtryck härinne av någon underlig anledning, så tror jag att jag avvaktar din nya lögn om hur du inte kan svara på frågan - innan jag svarar.

Så hur blir det, får vi något svar av mytomanen nummer 1, beaver_se ?

väntar ivrigt på en ny lögn, brukar mest komma såna från bäveräcklet när han inte kan svara på frågor.
Senast redigerad av wildone69 2008-12-03 kl. 23:13.
2008-12-03, 23:21
Bannlyst
Trolleri trollera vad gör uno idag. Ja han vill inte att man pratar om T lögner då har uppgivit 2 olika resvägar i olika förhör.
Inte heller vem som kör med lögn om hur E tog sig hem.

För om det är E minne som krånglar kan man ifrågasätta hennes minnesbild om den som ringde/knacka på hennes dörr senare samma dag.

Är det T som ljuger så har man mer tilltro till hennes minne, det före hennes gode vän dök upp på det skyddade boendet.

En mörk kort mullig och så har vi ett par glasögon, detta stämmer inte med CS men verkar passa bättre på Camilla, hon i Stockholm utan efternamn för det kommer inte T ihåg.

Det med att T tar upp 2 olika vägar på den aktuella resan, sänker ju trovärdigheten enl samma skala som för CS, vi skall ha lika regler.
2008-12-03, 23:24
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Var hittar man detta vittne vid gångtunneln. Finns vittnet med i FUP ?
Det är vittnet AL, endast omnämnd på s. 12 i FUP (ej sökbar).
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Sen borde väl polis med utgång av stationsbilder kunna göra en bedömning av objektens eventuella längd. Det borde polis lätt kunna bedöma med hjälp av rutorna på dörren.
Ja, absolut! - Även om personen synes gå lite ihopkurad borde man kunna bestämma en min/max-längd; det finns flera sinnrikt utvecklade fotogrammetriska metoder för bildanalyser. - Här kan nämnas att den danske arkitekten och 3D-experten Jens Vedel tillsammans med en kollega bistod den svenska polisen med bildanalyser av NK-mannen och Mijailovic. - Min ögonmåttsuppskattning av personens längd = 180-184 cm.
2008-12-03, 23:25
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
vild uno:
Helt underbart inlägga av dig, för att leda bort från det känsliga jag tog upp, så inleder du en mörk smutskastnings kampanj.
Men med det kommer du inte ifrån det som jag nyss tagit upp, svåra frågor för dig att besvara och du vill helst att man glömmer dessa.

Frågan du vill ha svar på har självaste CH svarat på så den hör till arkivet, men visst när du vill smutskasta mig vid svåra frågor visst. Tycker dock det säger mer om dig som person.

CH fick frågan:
Kanske du kan svara på den aktuella frågan vilka som varit i huset bevisligen enl dig, mellan 18:45-19:22? Gör det är du snäll.
På det svara CH:
Emma, barnen, Togge och CS. CS genom indicier.
Detta finns i inlägg 12417

Dig går inte att lära
för dit språk är att svära
vill man dig ge vett
kan man sig få en lavett

för du vill ju alltid ha rätt
om hur allt har skett
och det oavsett
hur det verkligen skett

edit: Men uno du blev så ivrig att du glömde att besvara vem av E & T som kör med lögn om hur E tog sig hem, till fots eller med bil.
Samt T reseskildring där han lämnar 2 olika uppgifter hur resan gått, snälla messa nu inte ner T. Men du kan svar här

Din lilla hjärna kan tydligen inte förstå att C.H:s svar inget har att göra med vilka som befann sig på brottsplatsen vid tidpunken för morden.
Så vi undrar fortfarande hur du kan placera T vid brottsplatsen vid tidpunkten för morden??
2008-12-03, 23:27
Bannlyst
Citat:
Trolleri trollera vad gör uno idag. Ja han vill inte att man pratar om T lögner då har uppgivit 2 olika resvägar i olika förhör.
Inte heller vem som kör med lögn om hur E tog sig hem.

För om det är E minne som krånglar kan man ifrågasätta hennes minnesbild om den som ringde/knacka på hennes dörr senare samma dag.

Är det T som ljuger så har man mer tilltro till hennes minne, det före hennes gode vän dök upp på det skyddade boendet.

En mörk kort mullig och så har vi ett par glasögon, detta stämmer inte med CS men verkar passa bättre på Camilla, hon i Stockholm utan efternamn för det kommer inte T ihåg.

Det med att T tar upp 2 olika vägar på den aktuella resan, sänker ju trovärdigheten enl samma skala som för CS, vi skall ha lika regler.

Lika regler? Jadå det kan vi ha, därmed har vi slagit fast att du är en notorisk lögnare precis som CS, genom egen utsago dessutom. Självmål där lilla bäver..

Om du bemödade dig att läsa och sen förstå skriven text så hade du fått den lilla fadäsen med vem som hade bilen förklarad för dig för flera månader sen, men det passar sig väl inte, ungefär lika lite som du kan presentera dina bevis för ditt förtal av T.

när du inte hittar riktig fakta så hittar du på fakta.. en lögnaktig bäver in action.
Senast redigerad av wildone69 2008-12-03 kl. 23:30.
2008-12-03, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Du är inte lite trög va?
Hon har ljugit om att hon inte satt på tåget vid den tiden, men saldförfrågan visar att hon ljuger.
T har faktiskt aldrig sagt att E tog bilen.
Vad han sade var att han jobbade hemma eftersom det var bestämt att E skulle ha bilen.
Att sen E kan ha ändrat och valt att gå är ju knappast förbjudet.
Dessutom var T tvungen att jobba hemma då han måste nyttja sin dator till att göra material inför ett evenemang.
Att T är förvirrad och har tankarna på ett annat håll kl.20 är knappast förvånande.

Varför ljuger du?

Förhör med T; 2008-05-13 10:00 diarienr: 1900-K8001-08

Från början. Ehh…och det var också det, det här som vi prata om, att jag har
jobbat mycket på helger och så där. Och sen också det som…ehh…---nu
kommer inte oense om, jag och Emma, om hon tog bilen till förskolan eller inte,
öppna förskolan. Därför att jag säger som, jag säger att hon tog bilen och hon
säger att hon inte gjorde det, för jag har för mig att det ösregnade på, på
förmiddagen då när hon åkte iväg. Hon började gå med vagnen och så där, men att hon kände att regnade så djäkla kallt, nästan snöregnade, så att hon tog bilen istället.
2008-12-03, 23:32
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
...//...Frågan du vill ha svar på har självaste CH svarat på så den hör till arkivet,..//...
CH fick frågan:
På det svara CH:
Emma, barnen, Togge och CS. CS genom indicier....//...
Vad menar du med det?

Du har i ett inlägg (som vi sett åtskilliga gånger vid det här laget) skrivit:
"Den enda som bevisligen varit på brottsplatsen när brottet skedde är T."
(min fetmarkering)

Vad har CHs svar med det att göra?
2008-12-03, 23:38
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Varför ljuger du?

förmiddagen då när hon åkte iväg. Hon började gå med vagnen och så där, men att hon kände att regnade så djäkla kallt, nästan snöregnade, så att hon tog bilen istället.

Det hade jag missat
Tack Caramia

Och sen när du ändå är här så kan du ju svara på det där med skorna som du yrade om? Fattade du svaren?
Senast redigerad av watson6669 2008-12-03 kl. 23:42.
2008-12-03, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Varför ljuger du?

Är just sånt här som sänker trovärdigheten hos dessa,,, personer.
Att de stenhårt går ut och hävdar sanningar samt delar ut lite kränkningar till höger och vänster, när de egentligen bara försöker dölja vad som faktiskt finns i olika förhör. Så frågan finns ju kvar om vems trovärdighet vi bör sänka när det gäller T & E.
2008-12-03, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Så vi undrar fortfarande hur du kan placera T vid brottsplatsen vid tidpunkten för morden??

Men snälla detta har ni gnatat om i flera hundra sidor. Varför är det så viktigt vad EN enda användare har sagt en gång i ett inlägg , flera hundra sidor bakåt , att halva tråden handlar om detta????????

Som ni går an kan man ju tro att bäver är justitieministern som har uttalat sej , så mycket vikt som ni verkar ha fäst vid detta inlägg!
Varför sätter inte moderator stopp för det här tramset en gång för alla?

Jag försöker hänga med i fallet osv men det GÅR inte när allt bara är tjafs och O/T.
Senast redigerad av majrim 2008-12-03 kl. 23:41.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in