Citat:
Ursprungligen postat av majrim
Tex. så skulle jag gärna vilja veta vad *alternativteoretikerna* tycker om de nya vittnena? Om deras uppdykande ändrar något i deras syn på saken? Själv tycker jag att det nya vittnet som säger att CS har uttalat att barnen ska undanröjas, känns som ett vittne som helt klart stärker i mina ögon möjligheten att CS är skyldig. Beror ju en del på vad vittnet säger osv så klart.
Skumt att detta vittne tas in så sent, sen så efter att ha läst div förhör så får man titta på hur det blivit översatt från Tyskan. Sen får man se hela dialogen för att få en helhetsbild av samtalet, typ om de var blodigt allvarliga eller kanske lite på lyset och skoja runt.
För undanröja-stå i vägen mm kan vara helt oförargligt, på samma sätt som jag säger att nån kille står i vägen för en tös man är intresserad av. Det innebär inte att jag tänker dräpa han, snarare misskreditera. Undanröja hinder kan man säga om man vill få bort en kollega så man själv får chefsjobbet, innebär inte heller att man tänker dräpa kollegan, men åter igen dra fram lite mindre bra sidor om han.
Sen om man är hysterisk kan man tolka det rätt av som mordtankar, men då har vi många tänkbara mördare i landet.
Men först får man höra vittnet så man vet vad det handlar om.