2008-12-04, 00:20
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rohyp
Men då förtydligar jag för dig att jag i en viss mån uttryckte mig klumpigt. Var god läs min signatur. Jag uttryckte mig klumpigt och ville uttrycka mig enligt följande: hon är högst sannolikt skyldig. Har du tjafsat klart då?

Fetmarkering: Nej

Skulle du känna dig nöjd om HR friar CS, som du anser är högst sannolikt skyldig?
Skulle du sätta dig nöjd och glad i soffan medan du ser hur Arbogamörderskan promenerar ut ur rätten som en fri människa?

(god natt)
Senast redigerad av Frubeate 2008-12-04 kl. 00:22.
2008-12-04, 00:25
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Fetmarkering: Nej

Skulle du känna dig nöjd om HR friar CS, som du anser är högst sannolikt skyldig?
Skulle du sätta dig nöjd och glad i soffan medan du ser hur Arbogamörderskan promenerar ut ur rätten som en fri människa?

(god natt)

Du hade inte tjafsat klart? Om jag skulle vara glad? Kan ju säga såhär, trist om det skulle vara hon. Skönt att veta att vi fortfarande har ett fungerande rättssystem där ledorden är "utom rimligt tvivel och hellre fria än fälla". Du då, vad gör du när hon frias i HR? Klagar på att vi lever i en rättsosäker stat och kallar domare, nämndemän och hela advokatsamfundet inkompetenta för att de i praktiken suttit och siat fram en dom?
2008-12-04, 00:29
Medlem
LieDetectors avatar
Rohyp, vi har uppenbarligen inte samma uppfattning, varken du och jag eller du och frubeate. Låt det vara bra så, och enligt din sig så har du ju redan tänkt tanken ...
2008-12-04, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av majrim
Tex. så skulle jag gärna vilja veta vad *alternativteoretikerna* tycker om de nya vittnena? Om deras uppdykande ändrar något i deras syn på saken? Själv tycker jag att det nya vittnet som säger att CS har uttalat att barnen ska undanröjas, känns som ett vittne som helt klart stärker i mina ögon möjligheten att CS är skyldig. Beror ju en del på vad vittnet säger osv så klart.

Skumt att detta vittne tas in så sent, sen så efter att ha läst div förhör så får man titta på hur det blivit översatt från Tyskan. Sen får man se hela dialogen för att få en helhetsbild av samtalet, typ om de var blodigt allvarliga eller kanske lite på lyset och skoja runt.
För undanröja-stå i vägen mm kan vara helt oförargligt, på samma sätt som jag säger att nån kille står i vägen för en tös man är intresserad av. Det innebär inte att jag tänker dräpa han, snarare misskreditera. Undanröja hinder kan man säga om man vill få bort en kollega så man själv får chefsjobbet, innebär inte heller att man tänker dräpa kollegan, men åter igen dra fram lite mindre bra sidor om han.
Sen om man är hysterisk kan man tolka det rätt av som mordtankar, men då har vi många tänkbara mördare i landet.

Men först får man höra vittnet så man vet vad det handlar om.
2008-12-04, 00:30
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Rohyp, vi har uppenbarligen inte samma uppfattning, varken du och jag eller du och frubeate. Låt det vara bra så, och enligt din sig så har du ju redan tänkt tanken ...

Och vad ville du ha sagt med det där? Att jag inte skall besvara ifrågasättanden och frågor på vad jag själv säger? Vilken tanke har jag tänkt?
2008-12-04, 00:33
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det är vittnet AL, endast omnämnd på s. 12 i FUP (ej sökbar).Ja, absolut! - Även om personen synes gå lite ihopkurad borde man kunna bestämma en min/max-längd; det finns flera sinnrikt utvecklade fotogrammetriska metoder för bildanalyser. - Här kan nämnas att den danske arkitekten och 3D-experten Jens Vedel tillsammans med en kollega bistod den svenska polisen med bildanalyser av NK-mannen och Mijailovic. - Min ögonmåttsuppskattning av personens längd = 180-184 cm.
Nu verkar inte vittnet AL iaktagelser stämma eftersom hon inte togs in på vidare förhör eller behövde vittna i TR.
2008-12-04, 00:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Skumt att detta vittne tas in så sent, sen så efter att ha läst div förhör så får man titta på hur det blivit översatt från Tyskan. Sen får man se hela dialogen för att få en helhetsbild av samtalet, typ om de var blodigt allvarliga eller kanske lite på lyset och skoja runt.
För undanröja-stå i vägen mm kan vara helt oförargligt, på samma sätt som jag säger att nån kille står i vägen för en tös man är intresserad av. Det innebär inte att jag tänker dräpa han, snarare misskreditera. Undanröja hinder kan man säga om man vill få bort en kollega så man själv får chefsjobbet, innebär inte heller att man tänker dräpa kollegan, men åter igen dra fram lite mindre bra sidor om han.
Sen om man är hysterisk kan man tolka det rätt av som mordtankar, men då har vi många tänkbara mördare i landet.

Ja ok , om det handlat om exempelvis en vuxen *rival* kan man kanske säga nåt sånt i skämtsam ton, men det blir konstigt när det gäller barn , det går inte att komma ifrån tycker jag. Jag tycker det låter skapligt besvärande för CS.
Men man får väl vänta och se.
2008-12-04, 00:43
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se

Du som påstått att T önskade att Saga skulle få dö tolkar undanröja som att misskreditera.
Det var ju i alla fall tur att inte T sagt det för då hade du nog tolkat undanröja annorlunda.
2008-12-04, 00:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av majrim
Ja ok , om det handlat om exempelvis en vuxen *rival* kan man kanske säga nåt sånt i skämtsam ton, men det blir konstigt när det gäller barn , det går inte att komma ifrån tycker jag. Jag tycker det låter skapligt besvärande för CS.
Men man får väl vänta och se.

Sant tittar man här i tråden förekommer väldigt grova saker, men tror ju knappast att det ligger något bakom det mer än lite frustration.

Men som sagt hur ordvalet är får man se till översättningen så den är okey, det kan vara så att hon just menar att hon skall undanröja detta hotet med sin egen ev graviditet.

Men kvinnor kan nog vara sura på andras ungar, typ när det flyttas ihop vill de gärna att mannen skall släppa sina egna för att ta hand om hennes. Givetvis gäller detta inte alla med det förekommer, så man är inte ängel bara för att man är kvinna.
2008-12-04, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Var den röda färgen i hårtussen från E's hand färgat?

Möjligen av blod. Ärligt talat förstår jag inte intresset av hårtussen. Om det fanns det minsta spår av en alternativ förbrytare skulle även jag intressera mig av håret i handen.
Men om man för en stund tänker lite logiskt. Får man ett slag i huvudet som inte sänker en omedelbart är det väl inte konstigt att händerna far upp i håren av ren reflex. Får man flera slag i huvudet kanske man med händerna försöker skyla sitt huvud och med den vetskapen är det inte konstigt att blod och hår flyter fritt på hjässan och att det man får i sina händer när man känner efter... är just bara tussar av avhugget hår.
Ingenstans har jag läst att man lyckats med att framställa ursprunglig hårfärg eller eventuellt färgat hår. Att det pga bristen på hårsäckar (avhugget hår?) inte gått att dna bestämma hårstråen i tussen, tolkar jag som ett bevis för den tes jag framför.
2008-12-04, 00:54
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Ja, han hade för sig att det ösregnade. Men i nästa mening säger han att E började gå med vagnen men eftersom det regnade så tog hon bilen istället.
Ja, nog låter han övertygad om att han minns rätt men verkar ändå lämna en viss öppning till E. - Hur som helst: Det här har ingen bäring när det gäller brottmålet och påverkar inte heller nämnvärt värderingen av E:s minnesbilder. Vem som helst kan ta fel när det gäller vad man gjort en viss dag, särskilt om man tänkt göra en sak men till slut gör en annan. - Eller annars upplys mig om relevansen!
2008-12-04, 00:58
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Möjligen av blod.

Blodet var borttvättat när håret analyserades.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in