2008-12-02, 20:35
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rohyp
En liten parentes, jag tycker det är högst anmärkningsvärt och oerhört imponerande att EJ kunnat återberätta händelseförloppet. Minns en gång när jag vurpade 3m rätt ned i kaklet från ett hopptorn. Var totalsvart i flera veckor tillbaka.

Jag tycker ändå det är jävligt svårt att förbise hårstråna, oavsett om det var uppsatt eller inte. Det där med hudrester är ju mer troligt att det inte finns något av med tanke på hur hon skulle vart klädd. Antingen är EJ oerhört godtrogen eller lite dum i huvudet. Många människor har man mött som velat andra illa och man ser det ju rätt fort på något sätt, intuitioner.

E har inte berättat hela förloppet, endast en mycket liten del av det.

Andra fetmarkering:
Hur menar du? Borde E ha vetat att CS ville henne illa?
2008-12-02, 20:39
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
E har inte berättat hela förloppet, endast en mycket liten del av det.

Andra fetmarkering:
Hur menar du? Borde E ha vetat att CS ville henne illa?

Absolut inte. Jag menar att man, i alla fall jag och de jag frågat, skulle känna på sig att något stod fel till i samma sekund jag ser ansiktet. Men det är ju självklart ingenting man kan ta hänsyn till.

Nu kan jag minnas fel, var ett tag sedan jag läste FUP senast, men var det inte så att hon blev helt övertygad när hon såg pixlade bilder etc på tyskan? Även då hon blivit ombedd av polis att undvika alla bilder på misstänkt/a. Först beskrev hon en GM och helt plötsligt kunde hon nästan på pricken beskriva tyskan. Tycker du det är anmärkingsvärt?
2008-12-02, 20:41
Bannlyst
Citat:
Absolut inte. Jag menar att man, i alla fall jag och de jag frågat, skulle känna på sig att något stod fel till i samma sekund jag ser ansiktet. Men det är ju självklart ingenting man kan ta hänsyn till.

Nu kan jag minnas fel, var ett tag sedan jag läste FUP senast, men var det inte så att hon blev helt övertygad när hon såg pixlade bilder etc på tyskan? Även då hon blivit ombedd av polis att undvika alla bilder på misstänkt/a. Först beskrev hon en GM och helt plötsligt kunde hon nästan på pricken beskriva tyskan. Tycker du det är anmärkingsvärt?

Du minns jävligt fel framför allt.
2008-12-02, 20:43
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Du minns jävligt fel framför allt.

Så hur var det? Hon vaknade ur koman och beskrev en lång, smal, brunett?
2008-12-02, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Då är det märkligt att spår hittades från alla dessa typ 15 pers från blåljus + okänd pojke/man men inte ett enda spår tillhörande CS.
Nej.
2008-12-02, 20:46
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:

Tänk om det var så att hon faktiskt insåg direkt att något var fel, men inte hann göra något? De sekunder det tog för CS (förlåt: GM)att höja hammaren (förlåt: hammarliknande föremålet), de sekunderna gick nog väldigt fort. Om man upptäcker något chockartat tar det ibland en stund för hjärnan att reagera och agera.
2008-12-02, 20:46
Medlem
Frubeates avatar
Citat:

Det är nog inte omöjligt att E kände på sig att något var fel, men från det att hon ev. tänkte den tanken, till hon fick första slaget i huvudet kan det inte ha gått lång tid alls. E beskriver hun CS tränger sig på, så E blir tvungen att backa ett par steg inn i hallen, sedan säger E att hon får ont i huvudet.

Ditt andra stycke har jag lite svårt att svara på, eftersom jag inte alls vet om det ligger till så.
Vad jag vet pekade E ut CS under rättegången....?
2008-12-02, 20:50
Bannlyst
Att prata om E`s minne här inne är lika påhoppat som att rita rondellbilder, så det är svårt att få vettiga svar.
Men om nu E minne är lite vajsigt så hon inte vet om hon tog bilen eller gick, så kan man givetvis undra varför hon kommer ihåg andra saker kristallklart men först efter ett tag när minnet "mognat". Att hoppa på minnesexperten rättar ju inte till hennes minne eller att det känns mer okey, men att efter ett så här stort våld få bättre resultat än friska testpersoner. Nja är nog nån som tutat i henne alla dessa sanningar.
2008-12-02, 20:51
Medlem
Citat:
Jag har en generell fråga, är det inte märkligt att man kan mörda någon med ett sådant ursinne utan att lämna ett enda spår efter sig?
En fundering angående det du undrar. Vad betyder det enligt dig att inga DNA-spår från någon GM har hittats?
  1. Dådet har aldrig hänt
  2. Dådet har hänt men ingen GM var inblandad
  3. Vem som helst förutom just CS skulle kunna genomföra det utan att lämna DNA-spår
2008-12-02, 20:52
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Det är nog inte omöjligt att E kände på sig att något var fel, men från det att hon ev. tänkte den tanken, till hon fick första slaget i huvudet kan det inte ha gått lång tid alls. E beskriver hun CS tränger sig på, så E blir tvungen att backa ett par steg inn i hallen, sedan säger E att hon får ont i huvudet.

Ditt andra stycke har jag lite svårt att svara på, eftersom jag inte alls vet om det ligger till så.
Vad jag vet pekade E ut CS under rättegången....?

Det är säkert, som du säger, att det handlar om typ nanosekunder. Det var bara en tanke. Jag har lite svårt att förstå hur man kan bli totalt slagen sönder och samman i sitt egna hem utan att man kan finna ett spår av förövaren. Hår, fibrer från textiler usw.. Kanske är krystat att tjata om det.

Jag minns väl att jag läste i FUP att Emmas pojkvän berättat i förhör att Emma fått sett pixlade bilder även fast rekomendationerna var att hon inte skulle få det. För visst var första beskrivningen att GM var tjock?
2008-12-02, 20:53
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Tänk om det var så att hon faktiskt insåg direkt att något var fel, men inte hann göra något? De sekunder det tog för CS (förlåt: GM)att höja hammaren (förlåt: hammarliknande föremålet), de sekunderna gick nog väldigt fort. Om man upptäcker något chockartat tar det ibland en stund för hjärnan att reagera och agera.

Alla dina rättelser i inlägget kan nästan få en att tro att du
liksom vill ha det till att CS gjort detta, har jag fel?
Senast redigerad av miapetter 2008-12-02 kl. 21:26.
2008-12-02, 20:54
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
En fundering angående det du undrar. Vad betyder det enligt dig att inga DNA-spår från någon GM har hittats?
  1. Dådet har aldrig hänt
  2. Dådet har hänt men ingen GM var inblandad
  3. Vem som helst förutom just CS skulle kunna genomföra det utan att lämna DNA-spår

Och hur i hela jävla helvetet vet du att de inte hittat DNA från någon GM? Är GM känd för polisen? Svaret är nej.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in