2008-12-02, 20:57
  #12601
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rohyp
Och hur i hela jävla helvetet vet du att de inte hittat DNA från någon GM? Är GM känd för polisen? Svaret är nej.
Ah, så du menar alltså att nån av blåljuspersonalen åkte dit först och slog ihjäl barnen för att sedan skyndsamt åka tillbaka till jobbet eller att man med en Ford Mondeo inte har några som helst problem att hålla en snitthastighet på ca 450km/h eller kanske att EJ orsakade skadorna på sig själv?
2008-12-02, 21:01
  #12602
Bannlyst
Ja kort tjock och glasögon med på ett hörn, illasittande kläder. CS är lång slank och har bra syn.

Sen är det märkligt att ingen sett henne överhuvudtaget trots att alla beskriver hennes konstiga gång, sen vet jag inte om killarna i arboga ratar långbenta töser då de helt missat detta. Ingen på tåget vare sig dit eller tillbaka har sett denna långbenta tjej. Sen att hon då skulle varit osynlig med mängder med blod på sig gör det än märkligare, det kanske finns en lättare förklaring på allt om man istället får tag på rätt gm.
2008-12-02, 21:04
  #12603
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
En fundering angående det du undrar. Vad betyder det enligt dig att inga DNA-spår från någon GM har hittats?
  1. Dådet har aldrig hänt
  2. Dådet har hänt men ingen GM var inblandad
  3. Vem som helst förutom just CS skulle kunna genomföra det utan att lämna DNA-spår

Om gm är en av de som dna hittas från men som inte är misstänkt idag, då finns dna på platsen och mysteriet är löst.
2008-12-02, 21:11
  #12604
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Ah, så du menar alltså att nån av blåljuspersonalen åkte dit först och slog ihjäl barnen för att sedan skyndsamt åka tillbaka till jobbet eller att man med en Ford Mondeo inte har några som helst problem att hålla en snitthastighet på ca 450km/h eller kanske att EJ orsakade skadorna på sig själv?

Hur, var och när påstår jag det?
Jag har en fråga till dig, tycker du det är fullt normalt att CS, som du hävdar är GM, inte lämnar ett enda spår efter sig?

Inte hittat i FUP, började man spana med hundar? Om ja, vart ledde spåren?
2008-12-02, 21:15
  #12605
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Alla dina rättelser i inlägget kan nästan få en att tro att du
likson vill ha det till att CS gjort detta, har jag fel?

Om jag säger så här: jag vill inte att hon ska följa med på vår vandring.

Allvarligt: jag tror till 99,8% att hon är skyldig, och det räcker för mig. Det skulle kännas bättre med mer teknisk bevisning, och ett erkännande skulle smaka mums.

Jag tänker så här också: om hon skulle vara oskyldig, vad gör vi då med alla dessa indicer? Hon skulle alltså t.ex ha rantat runt i Arboga händelsevis samtidigt som dåden skedde. Jag behöver inte räkna upp allt, det har stötts och blötts här i trådarna till f-bannelse.

Jag kan bara inte tro att alla dessa indicer mot henne är en slump. Nog för att slumpen kan vara förunderlig och osannolik ibland, men det här är över gränsen för sammanträffanden för mig.

Jag hoppas att hon blir dömd i hovrätten, och att hon sedan ger upp och erkänner. Att hon berättar precis hur det gick till. Jag är övertygad om att E skulle må lite bättre om hon fick veta hur det gick till, hur smärtsamt det än skulle vara. Den enda som kan berätta det för henne är GM.
2008-12-02, 21:22
  #12606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Ja kort tjock och glasögon med på ett hörn, illasittande kläder. CS är lång slank och har bra syn.

Sen är det märkligt att ingen sett henne överhuvudtaget trots att alla beskriver hennes konstiga gång, sen vet jag inte om killarna i arboga ratar långbenta töser då de helt missat detta. Ingen på tåget vare sig dit eller tillbaka har sett denna långbenta tjej. Sen att hon då skulle varit osynlig med mängder med blod på sig gör det än märkligare, det kanske finns en lättare förklaring på allt om man istället får tag på rätt gm.
CS har ju själv sagt att hon åkte tåg. Och diskussionen om blodiga kläder har väl varit uppe oräkneliga gånger. Men eftersom bävrar verkar ha taskigt minne så gör jag en kort "resumé".

CS kan ha tagit på sig en jacka efter mordet för att dölja blod på en tröja. Om hon dessutom har svarta byxor så syns blod väldigt dåligt. Har skrivit flera ggr om egen erfarenhet av det. Mötte flera personer och ingen reagerade på svarta totalt nerblodade byxor (och ja, det var ungefär lika mörkt ute då som på mordkvällen).
2008-12-02, 21:25
  #12607
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Om jag säger så här: jag vill inte att hon ska följa med på vår vandring.

Allvarligt: jag tror till 99,8% att hon är skyldig, och det räcker för mig. Det skulle kännas bättre med mer teknisk bevisning, och ett erkännande skulle smaka mums.

Jag tänker så här också: om hon skulle vara oskyldig, vad gör vi då med alla dessa indicer? Hon skulle alltså t.ex ha rantat runt i Arboga händelsevis samtidigt som dåden skedde. Jag behöver inte räkna upp allt, det har stötts och blötts här i trådarna till f-bannelse.

Jag kan bara inte tro att alla dessa indicer mot henne är en slump. Nog för att slumpen kan vara förunderlig och osannolik ibland, men det här är över gränsen för sammanträffanden för mig.

Jag hoppas att hon blir dömd i hovrätten, och att hon sedan ger upp och erkänner. Att hon berättar precis hur det gick till. Jag är övertygad om att E skulle må lite bättre om hon fick veta hur det gick till, hur smärtsamt det än skulle vara. Den enda som kan berätta det för henne är GM.

Du skriver "om hon skulle vara osykldig". Jag tycker det står ganska klart att hon inte kan bevisa sin direkt oskuld med hänvisningar till alibi och dylikt. Däremot är det inte hennes uppgift heller för den delen.

Hur ställer du dig till en fällande dom i HR och kanske möjligtvis HD, skulle du bli stött och förundrad om man ser ur ett rättssäkert perspektiv eller lycklig över en fällande dom?
Själv hoppas jag polisen hittar något riktigt avgörande teknisk bevisning. Då välkomnar jag en fällande dom gentemot fröken Schürrer med öppna armar.
2008-12-02, 21:27
  #12608
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
CS har ju själv sagt att hon åkte tåg. Och diskussionen om blodiga kläder har väl varit uppe oräkneliga gånger. Men eftersom bävrar verkar ha taskigt minne så gör jag en kort "resumé".

CS kan ha tagit på sig en jacka efter mordet för att dölja blod på en tröja. Om hon dessutom har svarta byxor så syns blod väldigt dåligt. Har skrivit flera ggr om egen erfarenhet av det. Mötte flera personer och ingen reagerade på svarta totalt nerblodade byxor (och ja, det var ungefär lika mörkt ute då som på mordkvällen).

Satt du verkligen på ett tåg med totalt nedblodade byxor i typ tre timmar utan att någon lade märke till det?
2008-12-02, 21:28
  #12609
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
CS har ju själv sagt att hon åkte tåg. Och diskussionen om blodiga kläder har väl varit uppe oräkneliga gånger. Men eftersom bävrar verkar ha taskigt minne så gör jag en kort "resumé".

CS kan ha tagit på sig en jacka efter mordet för att dölja blod på en tröja. Om hon dessutom har svarta byxor så syns blod väldigt dåligt. Har skrivit flera ggr om egen erfarenhet av det. Mötte flera personer och ingen reagerade på svarta totalt nerblodade byxor (och ja, det var ungefär lika mörkt ute då som på mordkvällen).

Nu var det inte påhittande amsagor som det handlade om, utan riktiga bevis som man inte fantisera ihop.
Att ingen läger märke till en väldigt lång kvinna som just har långa ben, märkligt vare sig med eller utan blod.
2008-12-02, 21:32
  #12610
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rohyp
Hur, var och när påstår jag det?
Jag har en fråga till dig, tycker du det är fullt normalt att CS, som du hävdar är GM, inte lämnar ett enda spår efter sig?

Inte hittat i FUP, började man spana med hundar? Om ja, vart ledde spåren?


Fullt normalt o fullt normalt,
jag tycker fan inte att det är fullt normalt att slå ihjäl två barn med hammare heller men det har hänt!

Ang. hundarna: Hundpatrull var på plats en timme efter dådet, då hade redan ambulanspersonal + en hoper lätt stissiga poliser rännt runt överallt så hundarna hade inte direkt optimala förhållanden att arbeta i. De fick inte upp några spår, vare sig efter gm eller under sakstövn. i området under kvällen.
Detta är i sig inte konstigt kan jag som tjänstehundsförare (ej polis!) tala om.
2008-12-02, 21:35
  #12611
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Nu var det inte påhittande amsagor som det handlade om, utan riktiga bevis som man inte fantisera ihop.
Att ingen läger märke till en väldigt lång kvinna som just har långa ben, märkligt vare sig med eller utan blod.


Dina rop på "riktiga bevis" tycker jag iofs är amsagor..
Hur i hela vida världen tycker du att vi ska kunna prestera
"bevis" som inte ens polisens tekniker kunnat leta fram?
Jag vet...jag är bäst...men ändå...
2008-12-02, 21:36
  #12612
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Fullt normalt o fullt normalt,
jag tycker fan inte att det är fullt normalt att slå ihjäl två barn med hammare heller men det har hänt!

Ang. hundarna: Hundpatrull var på plats en timme efter dådet, då hade redan ambulanspersonal + en hoper lätt stissiga poliser rännt runt överallt så hundarna hade inte direkt optimala förhållanden att arbeta i. De fick inte upp några spår, vare sig efter gm eller under sakstövn. i området under kvällen.
Detta är i sig inte konstigt kan jag som tjänstehundsförare (ej polis!) tala om.

Men du blandar ju in egna känslor nu och är inte objektiv. Jag tror fan inte många det är som klarar av att begå ett dubbelmord, nästintill ett trippelmord, och sedan vara putsväck utan att lämna ett(!) enda spår efter sig.

Okej, nej det kanske inte är märkligt. Men borde man på något sätt inte kunnat avgränsa vart polis och ambulanspersonal rört sig?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in