2008-11-24, 21:35
Medlem
limahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Ser man CS kontoutdrag så lever hon defenitivt inte fett men nog fick hon ändå tillvaron att gå runt ekonomiskt. Ser bara att hon bett vänner om ekonomisk hjälp två gånger. Det du syftar på med hjälp av lån från AC var den 071220
"good! today i transferred money from my german to my swedish account and i´m not sure if the money will be there to morrow and then it´s weekend..so i´m a little afraid i won´t make it to the airport and home and such. so if it doesn´t work could you lend me 700 sek??"

Sen kan man ju läsa i Es blogg att hennes ekonomi heller inte var den bästa.

Så jag förstår inte varför CS ekonomi intresserad dig. Det var ju inget rånmord i arboga.

Fel! Venner förteller at när hon brukade låna pengar, fikk de alltid tilbaka det...
CS själv har sagt at hon lånade pengar när hon behövde, sådan var hon, forklarade hon......Les mer i din fup och du hinnar forstå lite mera...

Som jag svarade dig, så är det ingen viktig, men en del av at förstå mer av CS situasjon och mennesketype hon var...Det kan inte skada....At kverulera på allting, bara at kverulera tycker jag forteller mera om dig, enn at forsöka förstå hur andra ser en helhet....
2008-11-24, 21:38
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Var sitter Cs inlåst någonstanns? I Västerås?

Det borde hon vara. Hon har inget ärende någon annanstans. Åtminstone inte förrän tidigast 23 december isåfall.
2008-11-24, 21:45
Medlem
limahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Jaha, och hur lång tid tar det innan man får lön på ett nytt jobb då?

Nu handlade det inte om att morden hade ekonomiska orsaker, om du går tillbaka några inlägg och läser rätt. Du "köper" Tulipanens virrande rakt av va? För ingen annan har påstått att den dåliga ekonomin hade med morden att göra ...

Jag mänar inte at ökonomien hadde direkte med morden at göra! Hon välger själv sina prioriteringar, men det säjer nogot om livssituasjonen hon hadde. At titta på ôkonomien sejer en del i flera samanhänger.....Det var ochså en viktig ärende CS måste ha i Arboga när hon lånade pengar til dessa resor. För at titta på runstenar?
2008-11-24, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av limaha
Jag mänar inte at ökonomien hadde direkte med morden at göra! Hon välger själv sina prioriteringar, men det säjer nogot om livssituasjonen hon hadde. At titta på ôkonomien sejer en del i flera samanhänger.....Det var ochså en viktig ärende CS måste ha i Arboga när hon lånade pengar til dessa resor. För at titta på runstenar?

Jag fick låna pengar av min mor en gång när jag var ung och hade dåligt med cash. Så att jag kunde åka 7mil och se GAIS mot Blåvitt.
2008-11-24, 22:02
Medlem
Citat:
Eller har han taskigt omdöme?
Skojar du med oss?
2008-11-24, 22:06
Bannlyst
Citat:
Du vet inte ett skit hur Cs var så sluta jiddra om det. Du är säkert en sån där jävla skvallerkärring om allt och alla trots du inte känner folket. Så jävla kass kan ju inte Cs ha varit när stilige T haft roligt med henne. Eller har han taskigt omdöme?

Ja T har ju sagt mycket fint om CS, snäll skötsam mm.

Edit: omtänksam åxå
2008-11-24, 22:21
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Nörrmänn har väl aldrig varit vettiga

Nu tycker jag att Limaha har i varenda inlägg varit väldigt bra formulerad samt om alla saker h*n skrivit om, och dom har verkligen varit genomtänkta varenda gång och det ska h*n ha credit för när det inte händer så ofta här.

Och inte har heller Limaha hoppat på någon fast det funnits många lägen för det.

Så tack Limaha för många bra inlägg.
2008-11-24, 22:25
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Ingen jury i brottmål i Sverige.

Idag var sista dagen för FG att inkomma med huvudförhandlingsplan till Svea HovR. Om hon gjorde det kommer besked om vilka som ska vittna under de sju dagarnas hovrättsförhandling, om någon dag.

Rättegången förlades i Västerås av praktiska skäl. Tre målsägandebiträden, en försvarare och två åklagare har andra klienter och mål på hemmaplan som de behöver kunna arbeta med även under dessa veckor. Det är förstås också mer praktiskt för målsäganden samt vittnen att inte behöva spendera så många dagar i Stockholm. Sal 1 i V-ås är betydligt större, och mer lättkontrollerad ur säkerhetssynpunkt, än sal 14 i Sthlm.

Förhoppningsvis valdes inte en lokalpolitiker från Västmanland av praktiska skäl när flytten var bestämd.
Tror du FG kommer minska ner på vittnen ?
I TR fick ju en del vittna enbart på frågan hur CS är som person samt om hon vart gravid.
Enligt domen så var det bara ett vittne som låg till underlag för ett utpekande av CS på brottsplats, vilket borde tyda på att många av vittnen var överflödiga.
2008-11-24, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Ja T har ju sagt mycket fint om CS, snäll skötsam mm.

Edit: omtänksam åxå

Hur jävla skötsam och omtänksam är man om man försöker ta sitt liv tre gånger? Ärligt talat, nu börjar du gå för långt.
2008-11-24, 23:40
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Ingen jury i brottmål i Sverige.

Idag var sista dagen för FG att inkomma med huvudförhandlingsplan till Svea HovR. Om hon gjorde det kommer besked om vilka som ska vittna under de sju dagarnas hovrättsförhandling, om någon dag.

Rättegången förlades i Västerås av praktiska skäl. Tre målsägandebiträden, en försvarare och två åklagare har andra klienter och mål på hemmaplan som de behöver kunna arbeta med även under dessa veckor. Det är förstås också mer praktiskt för målsäganden samt vittnen att inte behöva spendera så många dagar i Stockholm. Sal 1 i V-ås är betydligt större, och mer lättkontrollerad ur säkerhetssynpunkt, än sal 14 i Sthlm.

Förhoppningsvis valdes inte en lokalpolitiker från Västmanland av praktiska skäl när flytten var bestämd.
Äsch då, nu har jag tittat för mycket på film igen...

Nåja, det blev i alla fall diskussioner, så långt hade jag rätt...
2008-11-24, 23:42
Medlem
limahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Ursäkta dröjsmålet! Det tog ett tag innan jag förstod vad du menade med manglar. Menar du att detta hårstrå saknar rot och därför inte kan identifieras?

Finns även oidentifierat fingeravtryck som de kunde ha försökt att identifiera för att utesluta alt.gm.

Just så...hårstrå saknar roten som dna kan utvinnats från ...Det er analyserad, och tyder på at tilhåra en ung mann.

Jag frågade en som jobber med slika saker om hva konklusjonen ung mann kan betyda. Han är norsk, men gissade på en inte vaksen person.
Han forklarade at han kunne skilja på olika alder så her: Småbarn har en mycket mjukt hårstruktur. En 7 åring har grovere hårstruktur enn småbarn, och en 10-12 åring närmer sig en vaksen persons struktur. En mycket eldre person har åter igjen en grov struktur som blivet tunnare....

Ingen tror vel at et lite eller stort barn har utfört dessa grova brott??

Fingeravtryck finns vel arkiverat om nogon önskar mera utredning. För min del anser jag det som mest sannolikt at detta fanns kvar efter inte ha blitt borttvettat...Vem griper och levnar bara ett endaste avtryck efter sig? Och GM har mest sannolikt brukt handsker, tror du inte det??
Senast redigerad av limaha 2008-11-24 kl. 23:47.
2008-11-24, 23:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Tror du FG kommer minska ner på vittnen ?
I TR fick ju en del vittna enbart på frågan hur CS är som person samt om hon vart gravid.
Enligt domen så var det bara ett vittne som låg till underlag för ett utpekande av CS på brottsplats, vilket borde tyda på att många av vittnen var överflödiga.
Det normala är att man klarar sig med betydligt färre vittnen i hovrätten.
En del kommer försvaret och åklagaren överens om att man är eniga om. I andra fall åberopar man förhör från tingsrätten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in