2008-11-23, 17:01
Medlem
limahas avatar
[quote=Tulpanpernilla]
Citat:
Ursprungligen postat av limaha
Nu var jag snabb i skriveriet.
Men huvudsaken är att CS har pratat "vapen" och plan innan hammarhistorian i skavsta togs upp.

När då?? Jag kan inte förstå at det var snabbhet i ditt skriveri, denna grova missen! Det betyder nogot helt annat Hva står der Tulipanen?...Hun fikk jo sitt lektöy med planet. Denna lilla detaljan som nevnas pga av Cars fråga?

Les de tyske venners versjon om hammaren en gång til... Kan inte samanstella dessa saker
2008-11-23, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Polisen skulle i ett tidigt stadium tagit hjälp av amidosvart och leta skospår i Leilas lägenhet och se om något matchade "skospåret" i arboga.
Nu är det väl försent.

Eller fortsatt att jaga vems hår det var (den unge manens), samt vem fingeravtrycken tillhör. Nu finns det alltid tvivel pga det.
2008-11-23, 17:24
Medlem
Tulpanpernillas avatar
[quote=limaha]
Citat:

När då?? Jag kan inte förstå at det var snabbhet i ditt skriveri, denna grova missen! Det betyder nogot helt annat Hva står der Tulipanen?...Hun fikk jo sitt lektöy med planet. Denna lilla detaljan som nevnas pga av Cars fråga?

Les de tyske venners versjon om hammaren en gång til... Kan inte samanstella dessa saker
Syftar du på att det kan vara ett ouppklarat pistolmord i turkiet som CS kan ligga bakom ??
2008-11-23, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
För mig var det ett inlägg av Letsdoit som löste hammarhistorien. Då som först fattade jag hur det hela förmodligen hänger ihop. Innan dess hade jag grubblat på varför i hela världen CS skulle berätta för någon var hon hade gjort av hammaren. Det verkade ju inte så smart.

Letsdoit skrev någonting i stil med att på så sätt förklarar hon varför hammaren har försvunnit från hyresvärdinnans lägenhet i Skarpnäck. Precis efter morden visste hon ju ännu inte om hon skulle bli misstänkt. Jag tror inte att hon faktiskt trodde att hon skulle bli det.

I förebyggande syfte hittade hon på hammarhistorien. Om utredarna skulle komma henne på spåren så skulle ju den försvunna hammaren i Skarpnäck ganska snart dyka upp bland frågorna. Hon förberedde sig för de frågorna genom att berätta för sin vän i Tyskland att hon av misstag fått med sig hammaren bla bla bla.

Att sedan ingen hammare av rätt modell gick att finna på flygplatsen tror jag att hon inte i förväg hade funderat på hur hon skulle förklara. Huvudsaken vara att förklara dess försvinnande från Skarpnäck.

Jag tycker det resonemanget låter både vagt och svagt , jag förstår hur ni tänker absolut, men jag håller inte med. Jag har ingen förklaring själv dock som känns tillfredsställande. Är det någon som har nån annan förklaring till hammarhistorien?
2008-11-23, 17:34
Medlem
limahas avatar
[quote=åsna]
Citat:

Kanske därifrån hon fick idéen att ta med sig vapnet genom säkerhetskontrollen och göra sig av med denna i Tyskland.

Jag tror inte CS hadde med sig en hammare til Skavsta. Ser denna delen och andre saker som mycket, mycket enklare...
CS gjorde sig av med kläder og hammar innan hon reste. Enklaste plats är i sopet...vel packat inn på sitt rom den natten hon "packade" för resan til Tyskland.

Hon har lest på bloggar om E och problematiken rundt exmannen. Hon dro til biblioteket och kunne läsa om mistanken mot N...Så CS kunne levna Sverige med at alt var efter planen. Hon trodde inte hon blev mistenkt...Hammaren? Den var jo borta, men när ville L sakna den?? Inte på lång tid...Och en historia som efter lång tid kunne vertifiseras, om nödvendigt för L eller andra, var bra at ha?

Nu blev vel sjokket stort när hon bara to dagar efteråt blev efterlyst som mistänkt. Då kom ochså nya skor snabbt på plats....Hon har inte planerad bra. Bara hatt tur, om en kan seja så.

Edit: Hammaren var borta tidligare. Den återfans i CS skåp. Vilkan bedre historia andra gongen? Skavsta - sekerhätskontroll och hammaren som hadde fölgt med när hon packade
Senast redigerad av limaha 2008-11-23 kl. 18:17.
2008-11-23, 17:37
Bannlyst
Stod det inte att läsa att det i kvarteret fanns en "byggplats eller dylikt" där det fanns hammare att tillgå? Så hammaren isåfall bör finnas runt hörnet, eller gjorde. Men detta måste man ha lokalkännedom om...
"finns nog i tråden såvida inte det blivit borttaget..."
2008-11-23, 17:42
Medlem
limahas avatar
[quote=Tulpanpernilla]
Citat:
Syftar du på att det kan vara ett ouppklarat pistolmord i turkiet som CS kan ligga bakom ??

En lekpistol som sprutar vatn kan vel mörda små insekter, så kanskje det?

En sätning som handler om et lektöy på et flygplan ...som hun får ta med seg men blir "pissed off" av sekerhetkontrollen....oj oj detta blev til til at CS blir avslängd från flygplanet. Jag tror självklart inte at du tolkar alt lika fel i fup
Senast redigerad av limaha 2008-11-23 kl. 17:56.
2008-11-23, 17:42
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Stod det inte att läsa att det i kvarteret fanns en "byggplats eller dylikt" där det fanns hammare att tillgå? Så hammaren isåfall bör finnas runt hörnet, eller gjorde. Men detta måste man ha lokalkännedom om...
"finns nog i tråden såvida inte det blivit borttaget..."

Du menar arbetsplatsen som snutarna genomsökte så rejält under flera dagar så t.o.m dom som jobbade tycke det var jobbigt och någon t.o.m gick hem ..
Suck och upp me tassarna igen
2008-11-23, 18:00
Medlem
limahas avatar
Citat:
Det fanns ingen hammare i skavsta som tillhörde Leila. Det fanns heller ingen hammare som bar DNA eller fingeravtryck från CS eller offer.

L hadde tvettat golvene.
2008-11-23, 18:01
Medlem
[quote=limaha]
Citat:
Ursprungligen postat av åsna

Jag tror inte CS hadde med sig en hammare til Skavsta. Ser denna delen och andre saker som mycket, mycket enklare...
CS gjorde sig av med kläder og hammar innan hon reste. Enklaste plats är i sopet...vel packat inn på sitt rom den natten hon "packade" för resan til Tyskland.

Hon har lest på bloggar om E och problematiken rundt exmannen. Hon dro til biblioteket och kunne läsa om mistanken mot N...Så CS kunne levna Sverige med at alt var efter planen. Hon trodde inte hon blev mistenkt...Hammaren? Den var jo borta, men när ville L sakna den?? Inte på lång tid...Och en historia som efter lång tid kunne vertifiseras, om nödvendigt för L eller andra, var bra at ha?

Nu blev vel sjokket stort när hon bara to dagar efteråt blev efterlyst som mistänkt. Då kom ochså nya skor snabbt på plats....Hon har inte planerad bra. Bara hatt tur, om en kan seja så.

Selvfölige....
2008-11-23, 18:20
Medlem
limahas avatar
Citat:
.
feilpost
2008-11-23, 18:20
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majrim
Jag tycker det resonemanget låter både vagt och svagt , jag förstår hur ni tänker absolut, men jag håller inte med. Jag har ingen förklaring själv dock som känns tillfredsställande. Är det någon som har nån annan förklaring till hammarhistorien?

Det är OK, det är ju bara en teori. Men jag insåg att jag hade glömt att skriva något väsentligt, tillhörande den teorin:

Givetvis har hon inte haft med sig hammaren till flygplatsen. Den hade hon gjort sig av med på något bra ställe. Hon kunde inte lägga tillbaka den i verktygslådan i Skarpnäck, den kunde ju bli undersökt och det kunde hittas väldigt intressanta spår på den.

Alltså måste hon komma på någon förklaring till hur hammaren har försvunnit, det var ju bara hon och hyresvärdinnnan som hade använt den.

Detta kanske inte gör att du tycker att teorin blir mer trovärdig, men jag ville bara lägga till det eftersom att det hör till teorin.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in