2008-11-23, 13:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av limaha
Ja! Hon har bekräftat historian. Hon fortalde detta til sin venn som häntade henne och som hon övernattade hos i Tyskland. Efter hon blev anholdt, diskuterade Mr. Black historian med en eller to venninner av Cs. De bestämde at de inte kunne tiga om detta, och levnade uppgiftarna til polisen i Tyskland.

CS har sagt at historian var et skämt om sekerhetskontrollen på flygplatsen. Mr Black oppfattade henne inte som at skämta....
Limaha och fru beate Hello Norway !

Ja det är ju isf det kanske MEST graverande av allt i mina ögon mot CS. Jag menar som jag ser det så KAN nästan alla indicier mot CS ha en "oskyldig" förklaring, men jag har svårt att se en naturlig förklaring till detta med hammaren och skavsta.
2008-11-23, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate

Om att en indiciekedja aldrig är starkare änn sin svagaste länk:

Kan du ge mig ett exempel på den svaga länken som också försvagar alla andra indicier som pekar mot CS?
Blir lite lättare att diskutera detta då :-)

Jag tycker att den "svagaste länken" i så fall är CS påstådda "besatthet" av T. Jag tycker inte alls att den är klart visad nånstans , och det gör mej fundersam, eftersom hela åklagarens sak bygger främst på att CS hade ett starkt motiv.
Det kan inte jag se att hon hade.
Jag menar för att nästan slå ihjäl en hel familj, bör man ha ett starkare motiv än att man blev dumpad ett år (eller hur längesen det nu var) tidigare av en semesterflört.
Motivbilden är väldigt svag tycker jag , och den är en sån "svag länk" i indiciekedjan att om den faller , så faller hela målet.
Senast redigerad av majrim 2008-11-23 kl. 13:21.
2008-11-23, 13:36
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majrim
Jag tycker att den "svagaste länken" i så fall är CS påstådda "besatthet" av T. Jag tycker inte alls att den är klart visad nånstans , och det gör mej fundersam, eftersom hela åklagarens sak bygger främst på att CS hade ett starkt motiv.
Jag menar för att nästan slå ihjäl en hel familj, bör man ha ett starkare motiv än att man blev dumpad ett år (eller hur längesen det nu var) tidigare av en semesterflört.
Motivbilden är väldigt svag tycker jag , och den är en sån "svag länk" i indiciekedjan att om den faller , så faller hela målet.

Det beror ju helt på hur komplex personen i fråga är.
Och om vad jag tror så har nog många inte läst mellan raderna vad som står.

Därav så går det inte för någon. Jag tror och säger inte att jag vet.
Inte ens utbildad personal kan nog ställa en diagnos på samma sätt som ni tror man kan göra.
Genom att på samma sätt ta bilen och köra den genom en snabbtvätt och sen säga att. Jo den vart ju iaf lite ren.
Men likväl så är lacken kanske skadad under ytan.
Svårare att se det bara.

Så motivbilden kan vara mycket starkare än vad vissa tror.
2008-11-23, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Jag respekterar dina åsikter. Men kom inte och säg att "Break your neck" bidrar. En snabb titt på sidan visar att de anteckningarna inte har med varandra att göra.
När man börjar hänvisa till sådana "indicier" så tycker jag det börjar bli otäckt.

Det är det jag menar! Jag själv skriver jättemycket och har gjort i alla mina år

Jag har massor med kollegieblock, sen flera år tillbaka , fulla med dikter, egna och andras, funderingar, citat ,sångtexter saker som folk har sagt som jag tyckte var intressant eller roligt, eller kanske to.m konstigt överhuvudtaget, allmänna reflektioner.

Om polisen kom och lusläste alla mina anteckningar så skulle jag nog också kunna bli fälld för vad som helst . Taget ur sitt sammanhang och med syfte att misskreditera en , ser ju säkert en hel del som man har skrivit konstigt ut.

Everything you write can and will be used against you in a court of law. Brrrr
Senast redigerad av majrim 2008-11-23 kl. 13:46.
2008-11-23, 13:41
Bannlyst
Visst har man berättat historier för folk och även att nån ibland inte fattar det roliga, vad är det för märkligt med det?
Sen för man kanske ta upp hela storyn det handlade om, det handlade om att det fanns ett förbud mot att ta med motorsågar på plan om jag inte kommer ihåg fel mig... Vem skulle inte tycka det är en kul sak att skämta om, sen att personen man berättar det för inte fattar det roliga är en annan sak.

Den som aldrig har missuppfattat någon historia någonsin kan sträcka upp handen nu.
2008-11-23, 13:45
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Visst har man berättat historier för folk och även att nån ibland inte fattar det roliga, vad är det för märkligt med det?
Sen för man kanske ta upp hela storyn det handlade om, det handlade om att det fanns ett förbud mot att ta med motorsågar på plan om jag inte kommer ihåg fel mig... Vem skulle inte tycka det är en kul sak att skämta om, sen att personen man berättar det för inte fattar det roliga är en annan sak.

Den som aldrig har missuppfattat någon historia någonsin kan sträcka upp handen nu.

Upp med tassarna då
Och då slipper vi läsa alla dina missuppfattningar här mer då.
För tassarna kommer väl vara uppe i luften bra länge nurå?
2008-11-23, 14:15
Medlem
Tulpanpernillas avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det jag tog upp var tänkt som ett exempel. Jag anser att FUP och rättegången visar på många indicier, som enligt mig tillsammans bidrar till att jag inte tvivlar på att CS är skyldig. Den här gången ska du inte lyckas med att få mig att bläddra igenom källorna en gång till , men två viktiga indicier vill jag tillägga: Avsaknaden av någon form av trovärdighet hos CS och tillgången till mordvapnet/hammaren inklusive den omotiverade ”historien” om hammaren (Skavsta-”incidenten”)

Angående hammarhistorien så tycks ju åklagaren helt missat leksaks pistolen som CS försökt få in på planet från Istanbul.

Detta sms:ar hon om med en vän månader innan dådet i arboga.
2008-11-23, 14:17
Bannlyst
[quote=Tulpanpernilla]
Citat:

Angående hammarhistorien så tycks ju åklagaren helt missat leksaks pistolen som CS försökt få in på planet från Istanbul.

Detta sms:ar hon om med en vän månader innan dådet i arboga.
Jaså? Vadå, gör hon sånt för skojs skull eller ? Försöker smuggla på olika föremål på planet?
2008-11-23, 14:33
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Limaha och fru beate Hello Norway !

Ja det är ju isf det kanske MEST graverande av allt i mina ögon mot CS. Jag menar som jag ser det så KAN nästan alla indicier mot CS ha en "oskyldig" förklaring, men jag har svårt att se en naturlig förklaring till detta med hammaren och skavsta.

Jag är inte säker på precis vad jag tycker är mest graverande, men jo CS historia om hammaren på Skavsta låter inte alls bra, för CS's del.
Om hon verkligen haft med sig en hammare på flygplatsen, och den blivit tagen i från henne, så hade det motiverat denna skämtsamma historia för vännen i Tyskland.
Men hon hadde inte det.....anser jag. Jag tycker det är bevisat.

Om man skulle dra et skämt om detta ändå, så skulle man ju säga ungefär
"Tänk om jag haft en hammare i bagaget......osv"

Men det var inte så CS sa. Hon sa
* Att hon blivit fråntagen en hammare
* Att hammaren tilhörde hennes hyresvärdinna
* Att hammaren måste ha legat på hennes väska og hamnat i den då hon packade inför resan
* Att hammaren kunde ha hamnat på hennes på hennes väska i samband med något arbete i lägenheten.

Hammaren är borta....men den blev inte borta på Skavsta
2008-11-23, 14:36
Medlem
Frubeates avatar
Citat:

Här tycker vi helt enkelt olika :-)
Jag tycker motivbilden är stark.
2008-11-23, 14:52
Medlem
Tulpanpernillas avatar
[quote=majrim]
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Jaså? Vadå, gör hon sånt för skojs skull eller ? Försöker smuggla på olika föremål på planet?
Hon tycks skämta med vänner om att smuggla vapen då hon ska flyga.
I pistolhistorian så blev hon avslängd från planet av säkerhetsvakter i Istanbul.
2008-11-23, 14:56
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Jag är inte säker på precis vad jag tycker är mest graverande, men jo CS historia om hammaren på Skavsta låter inte alls bra, för CS's del.
Om hon verkligen haft med sig en hammare på flygplatsen, och den blivit tagen i från henne, så hade det motiverat denna skämtsamma historia för vännen i Tyskland.
Men hon hadde inte det.....anser jag. Jag tycker det är bevisat.

Om man skulle dra et skämt om detta ändå, så skulle man ju säga ungefär
"Tänk om jag haft en hammare i bagaget......osv"

Men det var inte så CS sa. Hon sa
* Att hon blivit fråntagen en hammare
* Att hammaren tilhörde hennes hyresvärdinna
* Att hammaren måste ha legat på hennes väska og hamnat i den då hon packade inför resan
* Att hammaren kunde ha hamnat på hennes på hennes väska i samband med något arbete i lägenheten.

Hammaren är borta....men den blev inte borta på Skavsta
Det fanns ingen hammare i skavsta som tillhörde Leila. Det fanns heller ingen hammare som bar DNA eller fingeravtryck från CS eller offer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in