Citat:
Ursprungligen postat av rohyp
Hur ställer du dig till en fällande dom i HR och kanske möjligtvis HD, skulle du bli stött och förundrad om man ser ur ett rättssäkert perspektiv eller lycklig över en fällande dom?
Jag skulle bli lättad över en fällande dom, eftersom jag anser henne skyldig. Jag förstår vad du menar med rättssäkerhet, men för mig räcker de indicier som finns. Märk väl - jag sitter bara här på tråden och tycker till.
Det finns kanske jurister som tycker annorlunda, men det finns också jurister som
har fällt henne. Eller en, om man ska vara petig. De andra i TR var nämndemän, om jag har förstått det rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av rohyp
Oj, jag tycker bilderna i FUP ger en helt annan bild. Men jag kanske inte är så van vid blod då. Fy fan vad mycket blod de var på de bilderna. Men det kanske vara efterhandskonstruktioner..
Ja, det är mycket blod på bilderna. När bilderna togs hade offren legat en stund, och blodet hade runnit. När dåden skedde hade ju inte blodet runnit en stund.
Jag tror att det kan ha stänkt en del blod på GM, men inte så mycket som man kanske tänker sig när man ser bilderna. GM har förmodligen inte rullat sig på golvet i hallen.
Några blodstänk i ansiktet är lätt att torka bort. Har man mörka kläder på sig syns inte blodet.