Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Metaforen indiciekedja har blivit så uttjatad nu så det är ett friskt tag att börja skriva om pusselbitar.
Vad tror du om denna friska färgglada pusselbit som genom ett under har undkommit att hamna i slasken?
Robert L***gren säger att han var på väg hem från sitt arbete med bil. Klockan var mellan
16,50 och 16,55 den 17 mars 2008. Han är säker på datum och tidpunkt.
Vid övergångsstället vid Shellmacken i Arboga stod det en kvinna. Han stannade till för att
släppa över kvinnan, då han förmodade att hon ville gå över gatan, men hon vände sig då om
så att ryggen blev vänd mot gatan. Robert säger att han tänkte att kvinnan nog väntade på
någon. Han reagerade över att kvinnan bar på en jacka i famnen. Det var en svart jacka av
"fluffigare" modell, troligen en täckjackstyp. Han säger att han tyckte att det var lite konstigt
att hon bar på en jacka i famnen.
Kvinnan var omkring 170 cm lång, eventuellt något kortare. Håret kan ha varit mörkt
eventuellt svart, men Roland är osäker då han inte såg det ordentligt. Hon bar en ljus jacka
som slutade mellan rumpa och knäna. Jackan hade eventuellt en huva med någonting vitt på,
men Roland är lite osäker på detta. Han kan inte säga exakt vilken färg jackan hade då han
har ett defekt färgseende och inte kan se skillnad på vissa kulörer. Roland säger att han inte
kan känna igen kvinnan om han ser henne igen.
Frågan är inte ställd till mig, men jag tar mig friheten att svara ändå :-)
Om nu klockan var 16:50, då han såg denna kvinna vid shellmacken i Arboga, och om vi då tänker att denna kvinna är CS, då innebär det att hon kommit til Arboga tidigare änn med det tåget hon köpt biljett till.
Jag anser att det då bara finns 2 avgångar från Stockholm som CS
kan ha hunnit ta (FUP s. 106)
* Stockholm 14:50 (Arboga 16:26)
* Stockholm 15:06 (Arboga 16:40)
Ska CS ha hunnit en av dessa två avgångar, då måste man fästa lit till hennes ändrade förklaringar, något jag iof inte gör.....men vi kan ju leka med tanken att CS kom till Arboga kring halv 5.
3 timmar har hon på sig då, till att gå till borgen (1 timme), till att stanna vid borgen i (1 timme och 30 min), till att gå tillbaka (1 timme)
Detta blir 3 timmar och 30 min, klockan hinner bli 8 på kvällen
Detta går inte i hop. Men det går i hop om mann använder CS's sista utsaga från TR, att hon nog stannade vid borgen i mindre änn en timme......
Trovärdig? Det tycker inte jag.
Och....hur mycket ska man lita på en mann som "har ett defekt färgseende och inte kan se skillnad på vissa kulörer"?
Jag tror inte att denna mann såg CS vid Shellmacken