2008-12-02, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rohyp
Satt du verkligen på ett tåg med totalt nedblodade byxor i typ tre timmar utan att någon lade märke till det?
Nej. Vi gick. Och vem vet om CS drog av sig ett par överdragsbyxor på tågtoaletten? Eller på toaletten på stationen (det har väl nämnts blodfynd där).

Men jag är lite fundersam till varför hon skulle sitta på tåget i 3h när det inte ens tar 2h att åka. Men det är jag det.
2008-12-02, 21:41
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
CS har ju själv sagt att hon åkte tåg. Och diskussionen om blodiga kläder har väl varit uppe oräkneliga gånger. Men eftersom bävrar verkar ha taskigt minne så gör jag en kort "resumé".

CS kan ha tagit på sig en jacka efter mordet för att dölja blod på en tröja. Om hon dessutom har svarta byxor så syns blod väldigt dåligt. Har skrivit flera ggr om egen erfarenhet av det. Mötte flera personer och ingen reagerade på svarta totalt nerblodade byxor (och ja, det var ungefär lika mörkt ute då som på mordkvällen).
Enligt polisens beräkning av gångtid så var det med kort tidsmarginal CS hann till tåget, dessutom var stationens toalett låst för ev. vaskning.
Har en g.m utövat så brutalt våld med en stor mängd blod så bör den person också ha blod på andra ställen än bara kläder.
På tåget arboga - Sthlm så finns konduktörer som kollar biljetter personligt av resenärer och ingen har denna kväll iaktagit en blodstänkt kvinna.
Vore hon gömd under en huva så är det heller inget personal på tåget eller andra resenärer känner till under denna sträcka.
Det finns inte heller någon på T-centralen som iaktagit en rödprickig kvinna trots att hon åkte kommunalt.

Så det där med svarta kläder döljer blod håller inte eftersom "CS" kan ha vart helt nedblodad både på ansikte och händer om hon utfört dådet.
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2008-12-02 kl. 21:49.
2008-12-02, 21:43
Medlem
Citat:
Men du blandar ju in egna känslor nu och är inte objektiv. Jag tror fan inte många det är som klarar av att begå ett dubbelmord, nästintill ett trippelmord, och sedan vara putsväck utan att lämna ett(!) enda spår efter sig.

Okej, nej det kanske inte är märkligt. Men borde man på något sätt inte kunnat avgränsa vart polis och ambulanspersonal rört sig?
Oavsett hur märkligt du tycker att det är så är det ett faktum att det är just exakt det som har hänt. För om du inte håller med om det så borde du anse att morden inte har inträffat. Gör du det?
2008-12-02, 21:44
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Nej. Vi gick. Och vem vet om CS drog av sig ett par överdragsbyxor på tågtoaletten? Eller på toaletten på stationen (det har väl nämnts blodfynd där).

Men jag är lite fundersam till varför hon skulle sitta på tåget i 3h när det inte ens tar 2h att åka. Men det är jag det.

Oj, inte var du seriös med överdragsbyxorna va? Förstår du vilket blodbad som utspelat sig? Jag kan lova dig med nästan 100% säkerhet att skulle det vara så skulle de funnit blodspår.
Oj fröken pretentiös, ber om ursäkt, 2h.
2008-12-02, 21:45
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Oavsett hur märkligt du tycker att det är så är det ett faktum att det är just exakt det som har hänt. För om du inte håller med om det så borde du anse att morden inte har inträffat. Gör du det?

Men sluta upp att betee dig som en idiot nu för fan. Det står inte klart till 100% vem som begått morden.
2008-12-02, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Enligt polisens beräkning av gångtid så var det med råge CS hann till tåget, dessutom var stationens toalett låst för ev. vaskning.
Har en g.m utövat så brutalt våld med en stor mängd blod så bör den person också ha blod på andra ställen än bara kläder.
På tåget arboga - Sthlm så finns konduktörer som kollar biljetter personligt av resenärer och ingen har denna kväll iaktagit en blodstänkt kvinna.
Vore hon gömd under en huva så är det heller inget personal på tåget eller andra resenärer känner till under denna sträcka.
Det finns inte heller någon på T-centralen som iaktagit en rödprickig kvinna trots att hon åkte kommunalt.

Så det där med svarta kläder döljer blod håller inte eftersom "CS" kan ha vart helt nedblodad både på ansikte och händer om hon utfört dådet.
Jag åker typ den sträckan varje dag så jag vet hur det är med konduktörer och nej det är inga problem att "försvinna" i mängden. Långt ifrån allas biljetter kontrolleras dessutom.

Och hur blodig blir man om man tar på sig kläder ovanpå de blodiga kläderna? Och att ha våtservetter till att torka av ansiktet med tar ju inte alltför lång tid. Dessutom lär det mest ha varit "blodstänk" och inga "pölar" på CS. Och som sagt. Ingen vi mötte reagerade på byxor som var nerblodade mer än bara av "stänk" (det var snarare "pölar").

Har polisen sagt att det var med råge? Hmm, i så fall lär ju CS inte haft problem att hinna göra rent sig grundligt.
2008-12-02, 21:50
Medlem
Citat:
Men sluta upp att betee dig som en idiot nu för fan. Det står inte klart till 100% vem som begått morden.
Men har du problem med läsförståelsen? I inlägget du kommenterade skrev jag inget om vem som utfört det bara att det är utfört trots att du säger att det inte ska gå att göra det utan att lämna spår. Så ditt argument är typ borta.
2008-12-02, 21:50
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Men du blandar ju in egna känslor nu och är inte objektiv. Jag tror fan inte många det är som klarar av att begå ett dubbelmord, nästintill ett trippelmord, och sedan vara putsväck utan att lämna ett(!) enda spår efter sig.

Okej, nej det kanske inte är märkligt. Men borde man på något sätt inte kunnat avgränsa vart polis och ambulanspersonal rört sig?

För att hunden ska kunna ta upp ett spår av en okänd krävs att du har ett "påsläpp", en plats där du säkert kan anvisa hunden just det spåret, eller att det bara utgår ett spår från platsen.
Även om man gjort de avgränsningar du menar så fanns det fullt med spår även utanför, från människor som bor o rör sig i området.
Hundens nos är fantastisk, jag har själv bevittnat hur de tagit upp ett 24 timmars gammalt cykelspår på ASFALT åt rätt håll!! Men för att de ska lyckats krävs som sagt lite bättre förhållanden än vad som rådde här. Hade däremot en gm setat gömd i området hade hundarna med största sannolikhet hittat denne.

Ditt översta stycke: Nej, inte många kan begå ett dubbelmord, inte heller många av de som gör det klarar det utan att lämna spår.
I det här fallet har SKL förklarat varför o det känns som det mest objektiva i det här läget är att tro dem.
2008-12-02, 21:51
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Men har du problem med läsförståelsen? I inlägget jag kommenterade skrev jag inget om vem som utfört det bara att det är utfört trots att du säger att det inte ska gå att göra det utan att lämna spår. Så ditt argument är typ borta.

Då ber jag dig länka till inlägget där jag säger att det inte går att utföra, tack.
2008-12-02, 21:53
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Oj, inte var du seriös med överdragsbyxorna va? Förstår du vilket blodbad som utspelat sig? Jag kan lova dig med nästan 100% säkerhet att skulle det vara så skulle de funnit blodspår.
Oj fröken pretentiös, ber om ursäkt, 2h.

Hur vore det om Herr (?) Icke-idiot tog o lste igenom trådarna från början?
Där finns, någonstans, ganska ingående beskrivningar hur detta "blodbad" inte behövt vara så "blodbadigt" alls men jag tänker fasen inte leta reda på det!
2008-12-02, 21:54
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
För att hunden ska kunna ta upp ett spår av en okänd krävs att du har ett "påsläpp", en plats där du säkert kan anvisa hunden just det spåret, eller att det bara utgår ett spår från platsen.
Även om man gjort de avgränsningar du menar så fanns det fullt med spår även utanför, från människor som bor o rör sig i området.
Hundens nos är fantastisk, jag har själv bevittnat hur de tagit upp ett 24 timmars gammalt cykelspår på ASFALT åt rätt håll!! Men för att de ska lyckats krävs som sagt lite bättre förhållanden än vad som rådde här. Hade däremot en gm setat gömd i området hade hundarna med största sannolikhet hittat denne.

Ditt översta stycke: Nej, inte många kan begå ett dubbelmord, inte heller många av de som gör det klarar det utan att lämna spår.
I det här fallet har SKL förklarat varför o det känns som det mest objektiva i det här läget är att tro dem.

Då är jag helt med. Men hur kunde då CS, som du tror är GM, veta ett E var ensam hemma? Hon måste ju på något sätt suttit och tryckt i området? Kan hundarna inte finna sådana "spår"?
2008-12-02, 21:55
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Hur vore det om Herr (?) Icke-idiot tog o lste igenom trådarna från början?
Där finns, någonstans, ganska ingående beskrivningar hur detta "blodbad" inte behövt vara så "blodbadigt" alls men jag tänker fasen inte leta reda på det!

Oj, jag tycker bilderna i FUP ger en helt annan bild. Men jag kanske inte är så van vid blod då. Fy fan vad mycket blod de var på de bilderna. Men det kanske vara efterhandskonstruktioner..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in