2012-09-03, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clepto
Hej jag drog också därifrån. Gillar inte heller att bli nollad

Det som däremot lätt väldigt intressant var den där mingeln man kunde ha med företags representanter, den som man var tvungen att köpa biljetter för att komma in på. Plus den där mässan där företag kom enbart för att träffa oss, det kallar jag för lyx! Kanske för tidigt att säga men jag fick känslan av att det finns väldigt goda framtids utsikter för våran klass.
Citera
2012-09-05, 03:15
Medlem
Efter att läst denna tråd så känns det som att det är svårt att få jobb som Systemutvecklare eller programmerare efter utbildningen
Citera
2012-09-05, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filip1990
Efter att läst denna tråd så känns det som att det är svårt att få jobb som Systemutvecklare eller programmerare efter utbildningen

Har 6 kompisar som har läst det, och alla dom har jobb, 4 av dom programmerare 2 av dem jobbar med projekt och ekonomi i stora företag.
Citera
2012-09-07, 17:02
Awaiting Email Confirmation
vad tror ni om systemvetenskapliga programmet i Umeå (distans via Skellefteå)?
Kandidat 180 hp.

http://www.umu.se/utbildning/program-kurser/program/?code=SGSYD
Citera
2012-09-08, 18:52
Medlem
en sak jag undrar över, kanske har missat det förut. Men varför går systemvetare under filosofi examen, var det inte ett data examen man fick förut?
Senast redigerad av Poopo 2012-09-08 kl. 19:14.
Citera
2012-09-08, 22:36
Medlem
LastHopes avatar
För att få teknisk examen, dvs bachelor of science så måste man läsa en del matte.

Du säger "dataexamen", ja alltså systemvetenskap är en IT utbildning men du får inte ett tekniskt examensbevis. Om du nu söker det men vill vara på samma spår, dvs inom IT får du istället kika efter datavetenskap eller h.ing/civ.ing inom data/IT.
Senast redigerad av LastHope 2012-09-08 kl. 22:41.
Citera
2012-09-10, 00:04
Medlem
xstatics avatar
Vad behöver man ha för gymnasiebetyg för att komma in på någon skola? Vilken som helst.... Lättaste alltså.
Citera
2012-09-11, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xstatic
Vad behöver man ha för gymnasiebetyg för att komma in på någon skola? Vilken som helst.... Lättaste alltså.

Läs på antagning.se. Googla dig in på några högskolors hemsidor och leta reda på statistik. Du kan inte få allt serverat på ett silverfat. Tror inte någon annan kommer svara på din fråga, det får du göra själv.
Citera
2012-09-25, 00:10
Medlem
Hur är könsfördelningen? 98% killar?
Citera
2012-09-25, 01:29
Medlem
one_sizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizmu

En sann datavetare/systemvetare/informatiker hade förstås kollat upp statistiken och svarat sen... men det är sent så: ju närmare man kommer till samhällsvetenskapliga sidan IT utbildningar, desto fler tjejer.
Citera
2012-09-29, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizmu

Jag går första terminen på Systemvetarlinjen och i min klass går det cirka 40% tjejer resten killar, gästföreläsarna har påpekat att det är många tjejer som läser detta året, vet inte hur det har varit tidigare men det går riktigt heta tjejer i min klass
Citera
2012-09-30, 14:36
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poopo
Jag går första terminen på Systemvetarlinjen och i min klass går det cirka 40% tjejer resten killar, gästföreläsarna har påpekat att det är många tjejer som läser detta året, vet inte hur det har varit tidigare men det går riktigt heta tjejer i min klass

Vilken högskola/universitet går du på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in