Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-08-04, 21:11
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolandKassens
En sak jag såg igår i matbutiken. Fiberrikt potatismos, jag tror det var Felix. Potatis innehåller väl inte fibrer?
Någon som provat?

/Roland

Ja, jag har provat den och den var inte god. Rekommenderar dig att inte köpa den.
Citera
2008-08-04, 22:31
Medlem
TheBings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spermhare
Hur ligger det till på Sibylla. Jag ogillar pulvermos men Sibyllas mos smakar helt okej. Någon som vet hur dem får den där goda smaken? Hur gör dem och vad andvänder de, Felix?

Ja, det vill jag också veta! Nån som jobbar/har jobbat på sibylla här på FB?
Citera
2008-08-04, 23:41
Medlem
Personligen är jag skadad sedan skolåren. Det pulvermos/tapetklister som serverades där gjorde mig illamående och har gett pulvermosrelaterade kräkkänslor långt upp i åren. Klarar än idag inte av att äta "det där" utan obehagskänslor.
Citera
2008-08-05, 16:59
Medlem
Svensken Von Svenskens avatar
Att hemmagjord mos skulle vara bättre än Felix pulvermos är samma skröna som om att hemmagjordaköttbullar skulle vara godare än Mamma Scans köttbullar.
Citera
2008-08-05, 16:59
Medlem
Henkii_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punti
hehe håller faktist med dig, felix pulvermos är fasen godare än riktig
Citera
2008-08-05, 19:17
Medlem
Sconemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensken Von Svensken
Att hemmagjord mos skulle vara bättre än Felix pulvermos är samma skröna som om att hemmagjordaköttbullar skulle vara godare än Mamma Scans köttbullar.

Nu vet jag inte vad du har ätit för några hemmarullade köttbullar men mina smiskar ledigt Mamma Scans. De både smakar avsevärt bättre och innehåller inte de små broskflisor som Scan verkar tycka ingår i receptet. Alla jag bjudit dem på har hållit med.
Sorry för OT men jag kunnde inte låta en sån förolämpning stå obestridd.

/ Sconeman.
Citera
2008-08-05, 19:29
Medlem
timvims avatar
Jag tycker inte det spelar någon roll. Lite som pizzeriapizza/hemgjord pizza, typ två olika maträtter
Citera
2008-08-05, 19:40
Medlem
StigAllans avatar
Citat:

Du kan ju inte vara sann, eller så driver du med oss?
Men det är tur för matfabrikerna att sådana som du finns.
Mamma Scans köttbullar är väl nästan brödbullar istället, fulla med annat än vad namnet visar.
Hemgjort mos med hemgjorda köttbullar och hemkokt lingonsylt!
Det är grejer som fabriksuppfödda människor tydligen inte uppskattar!
Citera
2008-08-06, 01:13
Medlem
Citat:
Nu har jag inget emot hemmagjorda köttbullar utan tycker oftast det kan vara riktigt gott men det är nog för att jag är köttfantast. Dock tycker jag oftast att hemmagjorda köttbullar kan vara lite väl torra
Dock tycker jag ICAs köttbullar är otroligt goda. Köttbullar <3
Citera
2008-08-06, 01:14
Medlem
simpalainens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logz
Jag tycker av någon anledning inte om "riktigt" mos utan äter bara felix pulvermos (brun förpackning/Klassiskt Potatismos).
Och då skall det bara riktigt tjockt dvs. mkt pulver.

Hur ställer ni er till denna fråga?

Sumpa pulvermos dirr asså
Citera
2008-08-06, 01:50
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logz
Nu har jag inget emot hemmagjorda köttbullar utan tycker oftast det kan vara riktigt gott men det är nog för att jag är köttfantast. Dock tycker jag oftast att hemmagjorda köttbullar kan vara lite väl torra
Dock tycker jag ICAs köttbullar är otroligt goda. Köttbullar <3

Den som gör torra köttbullar har inte fått ordning på köttbulleriet.

Om du ska testa själv så kan jag bistå med recept.
Citera
2008-08-06, 01:59
Medlem
Ja, vanligt mos känns lite mer "organiskare", rätt osv.

Nej jag tycker inte det är godare. Pulvermos är riktigt fina grejer och är klart på 1 minut med vattenkokare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in