2008-08-06, 05:57
Medlem
Lika gott, fast på olika vis:

I den här frågan är jag verkligen diploMAT, för jag kan inte välja! Tycker lika mycket om både pulver- som hemmagjort mos
Senast redigerad av Tort 2008-08-06 kl. 06:01.
Citera
2008-08-06, 06:54
Medlem
Mhaels avatar
Jag äter gärna båda, de får nääääästan samma påäng av mig, hemmagjort lite högre.
Dock är hemmagjort mycket godare men enkelheten i pulver (med mjölk, kryddor å lite smör) är sådan att de hamnar bredvid varandra.
Citera
2008-08-06, 11:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Logz
Jag tycker av någon anledning inte om "riktigt" mos utan äter bara felix pulvermos (brun förpackning/Klassiskt Potatismos).
Och då skall det bara riktigt tjockt dvs. mkt pulver.

Hur ställer ni er till denna fråga?

Pulvermos är en jäkla styggelse

Äkta mos gjort på mjölig potatis, grädde, smör, muskotnöt, salt och vitpeppar är det enda som gäller när jag gör mos.
Citera
2008-08-06, 12:26
Medlem
dePauls avatar
Vad är det egentligen man diskuterar här?? Inte är det kvalité på maten eftersom det då finns ett givet svar. Alltså är det smaken. Att diskutera smak är lika meningslöst som att diskutera politik .

~Paul~
Citera
2008-08-06, 13:06
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
..Pulverätare är antagligen uppfödda på eländet sedan barnsben och tror därför att mos ska smaka som Felix.
Stackare!
Visst är det otroligt att folk inte pallar med att laga vanligt enkelt potatismos med vanlig hedlig potatis.

Undrar om dom köper färdigskalad och kokt potatis på burk också :/
Citera
2008-08-06, 16:01
Medlem
Självklart riktigt mos. Smakar bäst och man vet något så när vad som är i det..... Bra mat får ta lite tid att laga,nåt som jag prioriterar.
Citera
2008-08-06, 16:38
Medlem
Svensken Von Svenskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Vad är det egentligen man diskuterar här?? Inte är det kvalité på maten eftersom det då finns ett givet svar. Alltså är det smaken. Att diskutera smak är lika meningslöst som att diskutera politik .

~Paul~
Bra sagt
Citera
2008-08-07, 12:39
Medlem
padrons avatar
Vad är det för jävla bönder som föredrar pulvermos framför äkta vara?

Då kan man ju inte vara riktigt klok. Men ni dränker den säkert i ketchup också?
Citera
2008-08-07, 19:01
Medlem
Det är snarare bönder som föredrar den äkta varan. Övriga vet antagligen inte vad riktig potatis är, eller vad bönder är för något.

/Roland
Citera
2008-08-08, 00:26
Medlem
nwts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av padron
Vad är det för jävla bönder som föredrar pulvermos framför äkta vara?

Då kan man ju inte vara riktigt klok. Men ni dränker den säkert i ketchup också?
Klart som fan att man har ketchup till potatismos

Och hemmagjord är väl godast egentligen, men kan man inte, så är det smidigare att vispa ihop lite pulver istället för att försöka sig på det.
Pulvermoset har sin charm, och det är väl simpelheten som gör att det oftast äts.
Citera
2008-08-08, 00:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av QKN123
Pulvermos är en jäkla styggelse

Äkta mos gjort på mjölig potatis, grädde, smör, muskotnöt, salt och vitpeppar är det enda som gäller när jag gör mos.

Varför hålla på och krångla med det för? Jag tycker faktiskt att inget slår hemlagat mos, MEN inte fan orkar man hålla på och skala potatis koka och sen värma mjölk och smälta smör och hålla på och mosa och jocka? För att man vill ha lite mos till sina halvfabricerade köttbullar eller ha nåt till fiskpinnarna man stekt?

Nejdu! Göra eget mos är nåt man gör då man har tid. Försök att jobba 07:00-16:00 och hinna med att göra "riktigt" mos till hemlagade köttbullar innan 17:00. Gärna en bra stund innan för 17:00 då börjar äldsta dotterns danskurs. Men du kanske är ensamstående utan barn?

Pulvermos är en jäkla styggelse?

Idiot!
Citera
2008-08-08, 00:40
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Varför hålla på och krångla med det för? Jag tycker faktiskt att inget slår hemlagat mos, MEN inte fan orkar man hålla på och skala potatis koka och sen värma mjölk och smälta smör och hålla på och mosa och jocka? För att man vill ha lite mos till sina halvfabricerade köttbullar eller ha nåt till fiskpinnarna man stekt?

Nejdu! Göra eget mos är nåt man gör då man har tid. Försök att jobba 07:00-16:00 och hinna med att göra "riktigt" mos till hemlagade köttbullar innan 17:00. Gärna en bra stund innan för 17:00 då börjar äldsta dotterns danskurs. Men du kanske är ensamstående utan barn?

Pulvermos är en jäkla styggelse?

Idiot!

LOL!
Man läser och förundras.
Dotterns danskurs blir i själva verket helt oväsentlig när stackars tjejen inte ens fått någon riktig föda i magen innan träningen.
Planera i förtid är ett bra tips till dig.
Köpesköttbullar och pulvermos gick att äta i ungdomens dagar på midsommarhelgen möjligtvis.
Men vad det innehåller näringsmässigt?
Förteckningen på paketet är att ta med en stor nypa salt.
Fabrikanten vill självklart ta ut mest krona ur skräpet han blandat ihop.
Och inte är han ärlig mer än mindre än nödvändigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in