Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-27, 11:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
Äter bara riktig potatismos, klarar verkligen inte av pulversmaken, varför stoppar man i sig sånt frivilligt när det inte tar många extra minuter att göra ett ordentligt potatismos som smakar hundra gånger bättre.

därför att vissa, om du inte läste trådstarten, tycker att pulvermos är godare? är du efterbliven, kan ju knappast ha missat det eller?
Citera
2014-12-04, 18:05
Medlem
Jag kan absolut käka pulvermos om tid och hunger är det som behöver prioriteras, men då måste man krydda upp det med salt, vitpeppar, smör och lite grädde. Konsistensen som blir av att följa anvisningarna avstår jag gärna. I pulvermosfallen handlar det till 100% om nödmat, inget jag äter för att det är så fantastiskt gott. Riktigt potatismos å andra sidan är bland det absolut godaste tillbehöret som finns.
Citera
2014-12-06, 18:50
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logz
Jag tycker av någon anledning inte om "riktigt" mos utan äter bara felix pulvermos (brun förpackning/Klassiskt Potatismos).
Och då skall det bara riktigt tjockt dvs. mkt pulver.

Hur ställer ni er till denna fråga?
Tyckte exakt som dig tills jag var runt tjugo. När jag var liten hatade jag potatismos som inte var ordentligt stompat så att det inte fanns några bitar kvar i det. Pulvermos blev så mycket bättre.. Idag skulle jag aldrig använda pulvermos öht.
Citera
2014-12-06, 19:54
Medlem
Olika smaker - ungefär lika gott.
Citera
2014-12-06, 20:23
Medlem
zepofans avatar
Tack och lov är jag uppvuxen med riktig mat. Pulvermos har aldrig förekommit i mitt föräldrahem eller hos mig i mitt hushåll. Halvfabrikat har väl dock blivit bättre på senare år så det kanske är dags att prova pulvermos?
Citera
2014-12-06, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Tack och lov är jag uppvuxen med riktig mat. Pulvermos har aldrig förekommit i mitt föräldrahem eller hos mig i mitt hushåll. Halvfabrikat har väl dock blivit bättre på senare år så det kanske är dags att prova pulvermos?

Jag kan väl svara en gång till.

Ja, just pulvermos smakar faktiskt ganska bra. Oväntat gott, tycker många.
Citera
2014-12-07, 02:42
Medlem
christerys avatar
Citat:

När det nu lackar mot jul och du har en bit gravlax över.

Skiva lite lagom tjocka skivor och stek dom snabbt så du har kärnan kvar. Till detta (får du faktiskt göra före för laxen tar typ 1minut) passar pulvermos som tar nån minut mer till att tillreda.

Snabbmat som smakar som om man slitit i köket ett par timmar. Men passa dig för att gravlaxen kan vara lite salt... det är nog därför jag gillar pulvermoset till detta (förutom tiden som det tar att göra vanligt mos). Pulvermoset är lite sötare, och med lite svartpeppar på moset och citronpeppar på laxen så är jag i alla fall glad.

Gör denna då och då, går så jäkla fort - och smakar faktiskt bra.
Citera
2014-12-07, 22:24
Medlem
Three-Gringoss avatar
Citat:

Blev du aldrig utsatt för pulvermos terrorn i skolan?
Citera
2014-12-08, 20:02
Medlem
Bbobis avatar
Citat:

Ibland passar pulvermos bättre än riktigt och vise versa.

Det är ju liksom två helt olika produkter som egentligen inte ens borde jämföras.

Äter hellre pulvermos till sprödbakad fisk men är det kött så blir det hemgjort.
Citera
2014-12-08, 21:33
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Three-Gringos
Blev du aldrig utsatt för pulvermos terrorn i skolan?
Jodå, och då var det skitäckligt. Det är väl därför jag inte provat pulvermos sedan skoltiden heller.
Citera
2014-12-08, 21:38
Medlem
Borhemmas avatar
Alltså, pulvermos trimmat med smör och kryddor går ner i nödfall, men "riktigt" mos äger alltid i min bok!
Citera
2014-12-09, 04:51
Medlem
HighwayDelights avatar
Det suger pung att skala potatis, men det är såå värt det när man väl får riktigt mos i slutändan,
pulvermos är inte så jävla illa, man måste ha mycket smör, mjölk o salt i
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in