2021-02-24, 23:23
Medlem
Hej, är det någon som har haft andreas josefsson på fysik 1?
Citera
2021-02-26, 13:33
Medlem
Hayworthians avatar
Hur tycker ni "lärarna" på Hermods behandlar eleverna?
Är de lika dryga och skrattar åt er när ni gör fel?
Finns det ingen möjlighet att byta lärare, kan inte tänka mig att det måste vara någon från där man bor utan det kan väl lika gärna vara en lärare i Korpilombolo som har hand om ens ämne? :P
Citera
2021-02-26, 15:25
Medlem
EBTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hayworthian
Finns det ingen möjlighet att byta lärare, kan inte tänka mig att det måste vara någon från där man bor utan det kan väl lika gärna vara en lärare i Korpilombolo som har hand om ens ämne? :P
Aldrig varit med om. Om det faktiskt är som du beskriver bör du kontakta studiecentrum i din ort så får de kontakta hens chef. Du kan säkert gå direkt till hens chef och framföra klagomålet.
Citera
2021-02-26, 18:08
Bannlyst
.
Senast redigerad av LudwigFittgenstein 2021-02-26 kl. 18:27.
Citera
2021-02-26, 23:25
Medlem
Citat:

Jag tycker dem är supertrevliga och noga med att skriva både bra saker och konstruktiv kritik! Och nej det behöver inte vara på samma ort eller kommun, jag bor i Strömstad och mina lärare är baserade i Göteborg.
Citera
2021-02-27, 07:28
Medlem
Någon som gjort muntliga i matematik 2a på Hermods? Har dispens på skriftliga så allt hänger på det muntliga men är rätt så nervös inför det, tips och råd mottages eller om någon har senare del av nationella provet.
Citera
2021-02-27, 11:01
Medlem
Hayworthians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annafrodo
Jag tycker dem är supertrevliga och noga med att skriva både bra saker och konstruktiv kritik! Och nej det behöver inte vara på samma ort eller kommun, jag bor i Strömstad och mina lärare är baserade i Göteborg.

Jag har nog bara råkat ut för fel lärare då med andra ord. Jag ger honom en till chans, men beter han sig likadant igen är det jag som går till hans chef eller vem det är nu är. En lärare ska inte bete sig som att man är korkad
Citera
2021-03-01, 00:23
Medlem
Citat:
Jag har nog bara råkat ut för fel lärare då med andra ord. Jag ger honom en till chans, men beter han sig likadant igen är det jag som går till hans chef eller vem det är nu är. En lärare ska inte bete sig som att man är korkad

Nej verkligen inte! Lärare ska lyfta en och hjälpa en att utvecklas. Dem ska verkligen inte bete sig som om en elev är korkad.
Citera
2021-03-01, 13:56
Medlem
Since88s avatar
Kanske en dum fråga men kan någon berätta vad det gula betyder när man kollar den aktuella betygsbedömningen?
Om det står grönt på C och gult på A tex.
Citera
2021-03-01, 14:01
Medlem
Hayworthians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Since88
Kanske en dum fråga men kan någon berätta vad det gula betyder när man kollar den aktuella betygsbedömningen?
Om det står grönt på C och gult på A tex.

Det finns en film som förklarar bra. Jag hoppas min länk fungerar.
Om inte, gå in på din bedömning, och under finns filmen.

https://novo.hermods.se/theme/frigg/...ingsmatris.mp4
Citera
2021-03-01, 14:09
Medlem
Since88s avatar
Citat:
Det finns en film som förklarar bra. Jag hoppas min länk fungerar.
Om inte, gå in på din bedömning, och under finns filmen.

https://novo.hermods.se/theme/frigg/...ingsmatris.mp4
Haha ja jäklar den var ju precis där under, tackar!
Citera
2021-03-01, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elorf
Hej, någon som haft muntlig examination i svenska 1? Hur ser den ut? Är den svår för någon med dyslexi?

Svar JA. Om du har dyslexi så kan det bli ett problem eftersom du ska ha skrivit ett tal på ca 4-5min som du ska hålla inför läraren. Det talet ska du helst kunna med endast några få ord vid sidan av så det är om du tränar in talet innan. Annars om du kör distans kan du ta en genväg genom att skriva ned hela talet och ha det framför dig. Nackdelen med det är dock att man hör väldigt tydligt när någon sitter och läser från ett manus då det låter väldigt enformigt. Men har man dyslexi så kommer läraren ha överseende med det och förmodligen kommer det räcka med att du skriver ett tal på 3min.

Sen utöver talet är det egentligen inte mycket mer än att bara gå igenom dem två böcker du ska ha läst och skrivit recension om. Nu har jag inte dyslexi själv så jag har svårt att sätta mig in i en sådan situation men jag vet sen tidigare när jag lyssnat på talare som har dyslexi att det kan gå väldigt långsamt i läsandet så problemet kommer vara att dessa ca 15min man har ME kommer bli till 45min om någon med dyslexi ska göra ME och därför BÖR läraren ha överseende med hur han/hon lägger upp just din ME. Så det är bättre att fråga läraren/Hermods i förväg om vad som krävs av dig på examinationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in