Citat:
Ursprungligen postat av
Goose97
Christina76, när du hade din powerpoint i svenska 3. Stängde du av kameran när du skulle dela skärm?
Nej det gjorde jag inte. Läraren bad mig klicka på nåt på examinationssidan som gjorde att vi delade skärm. Jag frågade om det funkade och då sa han "nu ser jag ditt skrivbord och att du letar upp din presentation" . Det enda som fanns på min skärm när jag hade min presentation var just den, inga kamerarutor. Han borde ju ha sett exakt detsamma som jag. Direkt efter presentationen slog han av skärmdelningen och den vanliga examinationsbilden kom upp igen. Så kameran var nog igång hela tiden fast den inte syntes.
Men om du funderar på om läraren tittar på dig så ska du veta att det är fullt tillåtet att titta bort från datorn då. Jag hade skrivit upp vad jag tänkte säga för varje pp-bild på min Ipad som låg bredvid datorn, så jag höll mig efter den samtidigt som jag klickade fram pp. Man ska ju låtsas att man håller en presentation på riktigt och visar att man håller sig till stödord på ett naturligt sätt utan att stå och läsa ett manus innantill