2019-10-30, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goose97
Christina76, när du hade din powerpoint i svenska 3. Stängde du av kameran när du skulle dela skärm?

Nej det gjorde jag inte. Läraren bad mig klicka på nåt på examinationssidan som gjorde att vi delade skärm. Jag frågade om det funkade och då sa han "nu ser jag ditt skrivbord och att du letar upp din presentation" . Det enda som fanns på min skärm när jag hade min presentation var just den, inga kamerarutor. Han borde ju ha sett exakt detsamma som jag. Direkt efter presentationen slog han av skärmdelningen och den vanliga examinationsbilden kom upp igen. Så kameran var nog igång hela tiden fast den inte syntes.
Men om du funderar på om läraren tittar på dig så ska du veta att det är fullt tillåtet att titta bort från datorn då. Jag hade skrivit upp vad jag tänkte säga för varje pp-bild på min Ipad som låg bredvid datorn, så jag höll mig efter den samtidigt som jag klickade fram pp. Man ska ju låtsas att man håller en presentation på riktigt och visar att man håller sig till stödord på ett naturligt sätt utan att stå och läsa ett manus innantill
Citera
2019-10-31, 17:32
Medlem
Tusen tack för alla svar Christina76, ska ha examinationen strax. Ska läsa svenska 3 efter detta och kommer med fler frågor säkert. Du är guldvärd💛
Citera
2019-11-06, 17:44
Medlem
hej har du svaren på uppdrag 3 tack
Citera
2019-11-06, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nebo115
Visst. Har du frågor kan jag svara. Fick A på kursen.

Uppdrag 1:

Uppdrag 2:

Uppdrag 3:

Hej kan du skicka svaren på uppdrag 3 tack
Citera
2019-11-07, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejhopp23
Vilket förmynderi! Jag får inte läsa upp behörighet till universitet på Hermods.

Jag hade sökt e-kurser så att jag ska kunna läsa på universitet fast jag får inte läsa dessa då jag inte tillhör den prioriterade målgruppen. Ska någon annan säga vem som får studera på universitet eller inte? E-kurser tar dessutom inte särskilt mycket resurser i anspråk för dem.

Nu tror jag att kommun, som sköter antagning, betalar pengar för varje student och då väljer vilka som ska få studera. Ska vi ha ett samhälle där kommun säger åt en vad man ska bli: du blir bonde, du mekaniker och du politiker eller ska vi ha ett samhälle där alla kan få bygga sin egen framtid?

Hej! Hände mig samma sak i en viss kurs men du får alltid pröva upp dina betyg så det är inga större problem. Bara att du får betala 500 kr per prövning.
Citera
2019-11-07, 19:05
Medlem
Läser Historia 2a just nu och har (som den idiot man är) köpt fel bok. Har kursslut den 31a november och har varken pengar eller tid för att köpa kursboken som ligger på 700 spänn. Någon som har tips på vad jag kan göra? Alla tiders historia i pdf format,länkar,videos mm så jag kan läsa kursen online.
Citera
2019-11-08, 20:44
Medlem
Har Hermods öppet året om? Skulle man kunna ansöka i December och läsa 1 kurs tills Januari?
Citera
2019-11-10, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henken094
Har Hermods öppet året om? Skulle man kunna ansöka i December och läsa 1 kurs tills Januari?

Ja, jag läste året om 🙂
Citera
2019-11-11, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamodisho
Hej har någon haft Karin Alfredsson som lärare på biologi 1/2.. hur är hon under muntliga provet? Tänk om man inte svarar så bra under muntan men fick bra på uppdragen hur blir det då? Hur är hon som person? Snälla svara någon är skit nervös

Har du haft muntan med henne? Vad tog hon upp? Var det bara från uppdragen eller allt möjligt från boken?
Citera
2019-11-12, 21:35
Medlem
MissMDs avatar
Finns det någon här som har haft muntligt i ma 3b??

Jag har den på fredag och är seriöst stört nervös eftersom det är så mycket i kursen jag känner att jag inte kan..

Finns det någon här som kan ge exempel på vad man går igenom på muntliga?

Edit: har läraren Håkan Thell, någon annan som haft honom?
Citera
2019-11-14, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissMD
Finns det någon här som har haft muntligt i ma 3b??

Jag har den på fredag och är seriöst stört nervös eftersom det är så mycket i kursen jag känner att jag inte kan..

Finns det någon här som kan ge exempel på vad man går igenom på muntliga?

Edit: har läraren Håkan Thell, någon annan som haft honom?

Gjorde det muntliga i ma 3b för ett par veckor sedan. Han tog fram mitt NP och jag fick förklara hur jag kom fram till mina svar. Inte mer än så
Citera
2019-11-14, 22:03
Medlem
MissMDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillatokigajag
Gjorde det muntliga i ma 3b för ett par veckor sedan. Han tog fram mitt NP och jag fick förklara hur jag kom fram till mina svar. Inte mer än så

Nu blev jag ännu mer nervös! Jag har inte gjort NP än, ska göra det om ca 1v.
Så har ingen aning vad jag kan förvänta mig av samtalet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in