2019-07-14, 00:30
Medlem
Cybereye303s avatar
.
Senast redigerad av Cybereye303 2019-07-14 kl. 00:34.
Citera
2019-07-15, 10:55
Medlem
svampen211s avatar
Hade muntlig examination i entreprenörskap och var så jävla nervös! Men hon sa att det var minst godkänt! FYFAN vad skönt! I morgon har jag examination i SPANSKA, muntliga examinationen i spanska är mycket viktigare, allt hänger typ på den. Någon som gjort examination i spanska eller annat språk och kan berätta lite hur de brukar gå till?
Citera
2019-07-15, 11:55
Medlem
Cybereye303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampen211
Hade muntlig examination i entreprenörskap och var så jävla nervös! Men hon sa att det var minst godkänt! FYFAN vad skönt! I morgon har jag examination i SPANSKA, muntliga examinationen i spanska är mycket viktigare, allt hänger typ på den. Någon som gjort examination i spanska eller annat språk och kan berätta lite hur de brukar gå till?

Finns ett svar i tråden gällande Spanska steg 1.

Citat:
Ursprungligen postat av muilak
PGR, 13/1-17 (C, A, B på uppdrag, slutbetyg A)
Fick börja med att presentera mig, han ställde mycket “hjälpande” frågor men om du klarar av att prata på (t.ex. kanske säga “Jag heter - OCH är si och så gammal”) så är det ett stort plus (även om det absolut inte är ett krav). Sen pratade vi lite allmänt om intressen, tills han bad mig slå upp en sida i boken (fick sidnumret på spanska, var inte beredd på det så plugga siffror om ni är som jag och inte gör det i vanliga fall!) och läsa en text. Jag fick andra delen i texten om Dominga. Sen fick jag följdfrågor på texten, och sist så fick jag berätta i vilka länder i världen man pratar spanska (varpå jag fick en black-out och typ kom på två...). Sen så pratade vi om mitt målbetyg, A, och var ganska överens om att muntan gått sådär. Dock så tyckte han att jag förstod (även om jag inte kunde svara...) frågorna och att mina uppdrag var bra så jag fick ett “svagt” A ändå. Han var i övrigt lugn och trevlig, har man något som man kan mycket om (t.ex. så kunde jag prata ganska mycket om mina intressen) så prata på så mycket som möjligt! Han hakar gärna på och allt du säger på spanska är ju liksom ett plus! Lycka till!!
Citera
2019-07-15, 12:17
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cybereye303
Finns ett svar i tråden gällande Spanska steg 1.

Tack som fan!
Citera
2019-07-17, 12:48
Medlem
Nån som har läst affärsjuridik j2000 och gjort sista frågan i modul 3? Förstår frågan men vet inte riktigt hur jag ska formulera mig kring den...
Citera
2019-07-17, 21:10
Medlem
Behöver läsa kurser på Hermods på distans. Behöver bli klar så tidigt som möjligt. Någon som kan rekommendera enkla kurser man kan bli klar på typ 1 vecka eller så? Ifall man lägger 10 timmar + om dagen på?

Blivit rekommenderad att läsa : Kultur och idéhistoria. Någon som läst enkla kurser som kan tipsa om dem? Skulle uppskatta de verkligen. Ifall ni har möjlighet får ni gärna skriva uppdragen här eller skicka på PM.

Tack i förhand.
Citera
2019-07-17, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henken094
Behöver läsa kurser på Hermods på distans. Behöver bli klar så tidigt som möjligt. Någon som kan rekommendera enkla kurser man kan bli klar på typ 1 vecka eller så? Ifall man lägger 10 timmar + om dagen på?

Blivit rekommenderad att läsa : Kultur och idéhistoria. Någon som läst enkla kurser som kan tipsa om dem? Skulle uppskatta de verkligen. Ifall ni har möjlighet får ni gärna skriva uppdragen här eller skicka på PM.

Tack i förhand.

Jag läste psykologi 1 på 1 vecka. Dock fick jag ringa och tjata om man vill ha examinationen i samma vecka om man exempelvis behöver poängen registrerad snabbt. Annars kan det vara ont om tider nu kring semestrarna!
Citera
2019-07-18, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christina76
Bakgrunden ska vara typ dina referat och fakta. Det behöver inte vara så långt! Jag skrev en uppsats om språkskillnader mellan könen och så här skrev jag på "bakgrund":

2. BAKGRUND
Männen har i alla tider ansetts vara det starkare könet och har dominerat i samhället. Förutsättningarna för respekt alltid varit lägre för kvinnor än för män. Genom tiderna har kvinnor kämpat för att få samma rättigheter i samhället som männen som exempelvis rösträtt, rätt till utbildning och lika lön. Kampen pågår fortfarande. Oavsett om man är man eller kvinna så är språket en gemensam nämnare. Kan det vara så att män och kvinnor använder språket på olika sätt, och i så fall hur?

Tack!
Citera
2019-07-18, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miaiaa
Jag läste psykologi 1 på 1 vecka. Dock fick jag ringa och tjata om man vill ha examinationen i samma vecka om man exempelvis behöver poängen registrerad snabbt. Annars kan det vara ont om tider nu kring semestrarna!

Tack för tipset!

Hur lätt var kursen? Vilket betyg fick du? Behövde man en bok,eller räckte internet?

Du råkar inte ha kvar uppdragen? Och kanske svaren med? Behöver bara ett godkänt på några kurser,så har bråttom med att göra dem snabbt.
Citera
2019-07-18, 10:58
Medlem
Någon här som gjort matte 3b som vet om hur svårt det är att nå upp till A/B?

Läste matte 3 på gymnasiet och fick E, efter väldigt väldigt lite plugg. Prövade nyligen upp matte 1 och 2, där jag fick A (från D och E) och undrar egentligen om hur svårt det kan vara att få A/B i matte 3?
Räknar med att jag kommer ha 6 veckor tillgodo (1,5 veckor mer än ma 1b och 2b).
Även om jag klarade matte 3 och fick A på vissa kapitelprov så gjorde jag aldrig ”renodlade” A-uppgifter, vilket är anledningen till att jag är osäker kring dess nivå.

Om det är till någon sorts hjälp har jag någorlunda lätt för matte, samt pluggar från morgon till kväll.
Senast redigerad av Mlind4 2019-07-18 kl. 11:02.
Citera
2019-07-18, 13:44
Medlem
Cybereye303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henken094
Tack för tipset!

Hur lätt var kursen? Vilket betyg fick du? Behövde man en bok,eller räckte internet?

Du råkar inte ha kvar uppdragen? Och kanske svaren med? Behöver bara ett godkänt på några kurser,så har bråttom med att göra dem snabbt.

Psykologi 1

Vet inte om du behöver boken för att få godkänt. Men du behöver definitivt läsa på om "de fem perspektiven".

Uppdrag 1

Uppdrag 2

Uppdrag 3

Citera
2019-07-18, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cybereye303
Psykologi 1

Vet inte om du behöver boken för att få godkänt. Men du behöver definitivt läsa på om "de fem perspektiven".

Uppdrag 1

Uppdrag 2

Uppdrag 3

Dom uppdragen hade inte jag !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här