2015-10-24, 16:49
Medlem
janzz00ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Alltså, hur är det tänkt att någon vettig människa ska orka läsa svenska 3?!
Håller på nu, och det känns som att jag ska dö av stress. Läser den parallellt med en annan kurs under 8 veckor. Brukar ha lätt för mig, och tycker att många kurser är rena skämtet (läs: får C eller mer utan minsta ansträngning!). Men svenska 3 är ju bara för mycket! Hur är det tänkt att man ska hinna med allting egentligen?!
Svenska C är efterblivet på Hermods, sjukt mycket att göra.. vaga instruktioner etc.. jag läste kursen på 7v men var tvungen att förlänga, var massa problem med läraren, nationella prov som försvann etc..
Citera
2015-10-27, 07:42
Medlem
Sista ansöknings dagen är idag på Hermods(som börjar om 1månad). Fattas Matte och Svenska 2 för att jag ska ha fullständigt gymnasiebetyg. Borde jag söka dessa kurser? aldrig läst på Hermods kanske är svårt med DISTANS. Eller ska man vänta tills dessa kurser börjar på komvux i februari 2016?
Citera
2015-10-30, 15:28
Medlem
Hermods muntliga examinationnen

Hej! någon som har gjort muntliga examinationen i fysik 2 med Paul Belfrage och kan säga hur går det till med frågorna, handlar de om uppdragen som man gjorde redan! är teori eller räknings frågor !
Citera
2015-10-31, 15:24
Medlem
Hej allesammans!

Undra om någon har gjort det muntliga examinationen med Andreas Josefsson i Fysik 2 ? ska ha den muntliga om några dagar och är super nervös, hört att han tar upp bara teoretiska frågor..är det någon som har haft han på en examination och kan bekräfta det? Mycket tacksam för svar.

MVh
Citera
2015-11-01, 13:29
Medlem
Hej!

Jag ska läsa Svenska 2 nu i januari, men undrar om det är någon som skulle vilja lägga upp uppdragen så att man kan börja lite tidigare. Uppdrag 1 har jag redan. Jag behöver alltså inga svar, behöver bara uppdragen.
Vore oerhört tacksam om någon har!
Citera
2015-11-05, 04:11
Medlem
Hej!
Är vid slutet av svenska 1 nu. Har endast nationella skriftligt och muntligt kvar. Vad jag förstår kan man inte förbereda sig särskilt till det skriftliga? Och det muntliga tror jag nog att jag ska klara av. Men nu till frågan, proven i ordklasser och satsdelar fick jag 4/10 och 4,3/10. I uppdragen har jag snittat C. Om jag klarar nationella proven hyggligt kan dessa två prov resultera i ett F i kursen?
Citera
2015-11-05, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandras00
Hej allesammans!

Undra om någon har gjort det muntliga examinationen med Andreas Josefsson i Fysik 2 ? ska ha den muntliga om några dagar och är super nervös, hört att han tar upp bara teoretiska frågor..är det någon som har haft han på en examination och kan bekräfta det? Mycket tacksam för svar.

MVh
Hej Sandra.. jag har honom som lärare i fysik 2 och ska också ha muntliga examinationen med honom om 10 dagar, sjukt nervös.. Har du redan haft examinationen?? Om ja! Vad tog han upp och hur var han som lärare. Tacksam för svar
Citera
2015-11-06, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasseollon
Hej!
Är vid slutet av svenska 1 nu. Har endast nationella skriftligt och muntligt kvar. Vad jag förstår kan man inte förbereda sig särskilt till det skriftliga? Och det muntliga tror jag nog att jag ska klara av. Men nu till frågan, proven i ordklasser och satsdelar fick jag 4/10 och 4,3/10. I uppdragen har jag snittat C. Om jag klarar nationella proven hyggligt kan dessa två prov resultera i ett F i kursen?
En nervös kille bumpar frågan....
Citera
2015-11-06, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doggelito78
Hej Sandra.. jag har honom som lärare i fysik 2 och ska också ha muntliga examinationen med honom om 10 dagar, sjukt nervös.. Har du redan haft examinationen?? Om ja! Vad tog han upp och hur var han som lärare. Tacksam för svar

Hejsan! nej jag ändrade examinationstiden och gjorde muntligt i matte 4 istället, är nu klar med matematiken och ska göra fysik 2 på Tisdag. Jag har inget hum om hur det är på muntliga i Fysik2 men vi får se. Jag försöker att hinna klar till kompletteringen. det sista datumet för att komplettera till VT var den 30e oktober men dem sa att det fortfarande finns en chans att hinna..jag har bara fysik2 kvar :/ jag får hoppas på tur.
Citera
2015-11-06, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasseollon
En nervös kille bumpar frågan....
Du kommer klara det om du klarar av det muntliga, tro mig dem är mer mån om att man klarar av kurserna på Hermods än dem är på vuxenutbildningen.Hade F i nationella i matematik 4, klarade alla 7 räkneuppgifter på det muntliga och fick mer än E i betyg fast mitt muntliga höll på i 50 min och normalt sett brukar dem ha 20 min muntlig examination.
Oroa dig inte, fokusera dig på det muntliga istället.
Citera
2015-11-06, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandras00
Hejsan! nej jag ändrade examinationstiden och gjorde muntligt i matte 4 istället, är nu klar med matematiken och ska göra fysik 2 på Tisdag. Jag har inget hum om hur det är på muntliga i Fysik2 men vi får se. Jag försöker att hinna klar till kompletteringen. det sista datumet för att komplettera till VT var den 30e oktober men dem sa att det fortfarande finns en chans att hinna..jag har bara fysik2 kvar :/ jag får hoppas på tur.
Ok. Jag vet inte heller är sjukt nervös. Men jag har läst här i forumet att Andreas är en trevlig lärare. Detsamma här bara fysik 2 kvar sen har jag behörighet till högskolan . Jag håller tummarna för dig på tisdag.. skriv gärna sen om hur det gick och vad han ställde för frågor.. lycka till det fixar sig . Obs! Har inboxat dig men du kan bortse från den. Sorry 😂
Senast redigerad av Doggelito78 2015-11-06 kl. 20:34.
Citera
2015-11-16, 14:35
Medlem
Jag söker uppdrag från företagsekonomi 1. Är det någon som har det? Vore tacksamt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in