2015-05-25, 00:52
Medlem
Efter många om och men så har jag muntlig examination med en vikarie inom snar tid i Samhällskunskap B, och jag undrar om någon vet hur detta går till?

Har läst igenom i princip hela denna tråden men hittar inga konkreta tips eller något, att vara "nyhetsuppdaterad" är inga problem, kollat på vad läraren har påpekat i uppdragen, skumläst alla angivna sidor i boken.

Något mer? :S
Citera
2015-05-25, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millann92
Hej! Jag har läst Svenska 3, Samhällskunskap 2, Matte 2b, Naturkunskap 1a2 och Psykologi 2a hos hermods på distans, samt gjorde NP i Svenska 3 och Matte 2b. Så har någon några funderingar om de ämnena så hjälper jag gärna till.

Svenska 3 prövning. Den mutliga examinationen, vad gör man? Hur stor del av betyget är den? Gör alltså prövning vilket består av att skriva en uppsats sen muntlig examination på det.
Citera
2015-05-25, 14:59
Medlem
Skumläst hela tråden, läser kemi 2 (ser ut att vara få som gjort) och om någon har tips på vad som borde "prioriteras", har bra länkar eller information om slutprovet?! Vore jag jätte tacksam!
Citera
2015-05-25, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snaggat
Efter många om och men så har jag muntlig examination med en vikarie inom snar tid i Samhällskunskap B, och jag undrar om någon vet hur detta går till?

Har läst igenom i princip hela denna tråden men hittar inga konkreta tips eller något, att vara "nyhetsuppdaterad" är inga problem, kollat på vad läraren har påpekat i uppdragen, skumläst alla angivna sidor i boken.

Något mer? :S

Jag hade muntan i Samhällskunskap 2a igår. Det tipset jag har är: håll koll på dina uppgifter, se till att du kan förklara och diskutera dem vid eventuella frågor från läraren. Mig frågade han t.ex. om två uppgifter från uppdragen som jag berättade om vad jag hade skrivit och la till lite extra som jag inte skrivit med i uppgiften så han inte trodde jag läste rakt av liksom examinationerna är inte så läskiga som alla verkar tro, har du gjort uppdragen själv och lagt ned dig under kursens gång så går dem oftast galant. Skulle du fasta pga nervositet eller nått så brukar läraren hjälpa dig igång igen genom en följdfråga eller en "hint" av svaret, typ
Citera
2015-05-25, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millann92
Jag hade muntan i Samhällskunskap 2a igår. Det tipset jag har är: håll koll på dina uppgifter, se till att du kan förklara och diskutera dem vid eventuella frågor från läraren. Mig frågade han t.ex. om två uppgifter från uppdragen som jag berättade om vad jag hade skrivit och la till lite extra som jag inte skrivit med i uppgiften så han inte trodde jag läste rakt av liksom examinationerna är inte så läskiga som alla verkar tro, har du gjort uppdragen själv och lagt ned dig under kursens gång så går dem oftast galant. Skulle du fasta pga nervositet eller nått så brukar läraren hjälpa dig igång igen genom en följdfråga eller en "hint" av svaret, typ

Okej tack så mycket! Provet är imorgon, so wish me luck.
Citera
2015-05-26, 10:04
Medlem
Tänkte bara ge lite insikt på Samhällskunskap B.

Min examination bestod av:
  • att kunna sina uppdrag väl
  • att ha läst novos studieguide (viktigt, skit i boken)

Synd att man spenderade så mycket pengar på en onödig bok, men aja.
Citera
2015-05-26, 14:57
Medlem
Någon som vill ge lite info om den muntliga examinationen i engelska 7?
Citera
2015-05-28, 18:17
Medlem
Hej! Har någon gjort muntliga examinationen i fysik 2 med Per Ahlén och kan berätta om hur hans upplägg är? Tacksam för all hjälp!!
Citera
2015-05-30, 14:50
Medlem
Gjorde klart min muntliga examination igår, fredag, men läraren satte inget betyg på mig. Sista datumet var ju då den 29 maj. Vad ska jag göra?
Citera
2015-06-01, 13:49
Medlem
Hej! Jag har snart min muntliga examination i Fysik 1a med Mirela Oskarsson, är det någon här som har haft det med henne och kan ge mig en hint om vad som komma skall? Av vad jag har läst i denna tråd så varierar det väldigt beroende på vilken lärare man har muntlig examination och jag är den som gärna kommer förberedd.

Hade!
Senast redigerad av insikten 2015-06-01 kl. 13:52.
Citera
2015-06-01, 21:10
Medlem
DoktorBOBs avatar
Någon som vet hur hårda dom är i Svenska 1 kursen? Har en lärare som heter Claudia. Saknar alla böcker men har beställt Handboken i svenska.

Sen undrar jag om psykologi 1 är svårt att klara av?
Citera
2015-06-02, 09:25
Medlem
Min handledare för Sam1a1 heter Linda Lust, fnissade lite när jag såg det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in