Citat:
Ursprungligen postat av
Snaggat
Efter många om och men så har jag muntlig examination med en vikarie inom snar tid i Samhällskunskap B, och jag undrar om någon vet hur detta går till?
Har läst igenom i princip hela denna tråden men hittar inga konkreta tips eller något, att vara "nyhetsuppdaterad" är inga problem, kollat på vad läraren har påpekat i uppdragen, skumläst alla angivna sidor i boken.
Något mer? :S
Jag hade muntan i Samhällskunskap 2a igår. Det tipset jag har är: håll koll på dina uppgifter, se till att du kan förklara och diskutera dem vid eventuella frågor från läraren. Mig frågade han t.ex. om två uppgifter från uppdragen som jag berättade om vad jag hade skrivit och la till lite extra som jag inte skrivit med i uppgiften så han inte trodde jag läste rakt av liksom

examinationerna är inte så läskiga som alla verkar tro, har du gjort uppdragen själv och lagt ned dig under kursens gång så går dem oftast galant. Skulle du fasta pga nervositet eller nått så brukar läraren hjälpa dig igång igen genom en följdfråga eller en "hint" av svaret, typ