Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-15, 16:45
  #2149
Medlem
Har någon gjort de skriftliga provet i Fysik 1a?
Citera
2017-05-15, 17:45
  #2150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jstroberg
Någon som haft muntlig examination med Anders Blad i samhällskurserna?

Ja jag hade honom i både samhällskunskap 1b och samhällskunskap 2. Jag tyckte att han var jättebra, trevlig och lätt att prata med! Han ställde enbart frågor från uppdragen till mig båda examinationerna. Det var som ett "vanligt samtal", där vi pratade/diskuterade med varandra om frågorna och på så vis kunde jag visa att jag hade kunskap om ämnet (mer än jag kanske fått fram i uppdragen).
Citera
2017-05-20, 09:18
  #2151
Medlem
Hej!

Någon som har genomfört skriftlig slutexamination/slutprov i Programmering 1 C# och har några tips eller annan information att bidra med?
Citera
2017-05-20, 22:11
  #2152
Medlem
Kacper125s avatar
Jag läser på hermods och jag hinner inte att lämna sista uppdraget i tid. Jag har redan skrivit till support att jag vill förlänga kursen men de arbetar inte på helgen. Vad händer om man ska lämna uppdrag försenad?
Citera
2017-05-21, 02:50
  #2153
Medlem
Ska ha Roland Hugosson i muntlig examination på onsdag i kemi 1.

Jag har hittat lite info om det men om det finns någon mer här som har mer info får ni gärna dela med er.
Citera
2017-05-22, 22:59
  #2154
Medlem
Jag undrar om någon läst historia 2a och kan berätta om kursen, om den var svår/enkel, hur muntan var.
Citera
2017-05-23, 06:24
  #2155
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kacper125
Jag läser på hermods och jag hinner inte att lämna sista uppdraget i tid. Jag har redan skrivit till support att jag vill förlänga kursen men de arbetar inte på helgen. Vad händer om man ska lämna uppdrag försenad?

Om det är som du säger sista uppdraget och kursen ska vara avslutad en viss tid gör du bäst att kontaka studievägledaren i din kommun, Hermods är sega as...

Annars brukar man kunna bli försenad med ett uppdrag i 14 dagar utan problem, men om det även gäller sista kan jag inte svära på.
Citera
2017-05-23, 12:00
  #2156
Medlem
Jag ska snart avsluta min kurs i historia 2 och har muntlig examination kvar. Jag undra bara om jag behöver komma förbered på något vis?
Citera
2017-05-24, 19:21
  #2157
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 132
Jag ska snart avsluta min kurs i historia 2 och har muntlig examination kvar. Jag undra bara om jag behöver komma förbered på något vis?

Öh ja? Grejen är när du läser på internet och distans att din lärare vet ingenting om dig eller om du faktiskt gjort uppgifterna själv. Du kommer därför få redogöra för din kunskap på ett eller annat sätt.

Det läraren tar upp skiljer sig åt mellan kurserna. Vissa lärare frågar lite allmänt om olika saker som kommit fram under kursen, andra kör 10-15 frågor du ska svara på osv.

En regel är att alltid ha koll på det du läst, prov och inlämnade uppdrag. Det kan komma frågor på precis vad som helst, och kan du inte svara på dessa kan du komma att få ett F i kursen.

Du kan alltså få ett A och bästa betyg (gröna staplar) på alla uppdrag men sluta med underkänd, om du inte kan visa och svara på frågorna.
Citera
2017-05-25, 00:49
  #2158
Medlem
Ingen som har gjort de skriftliga provet i Fysik 1a?
Citera
2017-05-30, 17:23
  #2159
Medlem
Hej!
Jag har pluggat in matte 2b på hermods nu under ett par månader och har muntlig examination om typ två veckor. Jag är SÅ nervös. Ni som haft muntlig examination i matte 2b, vad har ni fått för frågor/uppgifter?
Jag har E som betygsmål men har fått högre omdömen på alla uppdrag. Klarar numer alla diagnoser med endast ett eller två fel. Har nationella på fredag.
Citera
2017-05-30, 22:59
  #2160
Medlem
Hallå.

Nu är det dags för muntlig examination i två ämnen. Jag har en exmaniation imorgon och en i övermorgon.

Jag har testat att ansluta till Hermods rum med Adobe Connect utan framgång. Jag kan ansluta till andra Adobe Connect rum (har testat några jag hittat på Google). Har dessutom provat att ansluta via två olika uppkopplingar, återigen utan framgång.

Någon annan som haft problem med Adobe Connect på Hermods?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback