I somras avdelades Snyftaren Johan*son till att skjutsa runt Ma*tz på semesterturer.
I Knutby undrar vi hur denne grånade busschaufför mår.
Hur mår denne lågstatusprofil, som enligt knutbyreligionen avlat Guds like, Jesu brud, mänsklighetens fullkomnad, drottning Tirsa?
För trettio år sedan avpolletterades han av hustrun, när fjärde dottern fötts.
Vi har sett honom uppvakta en kvinna i Knutby (ABS) men av det blev
ingenting varaktigt.
För åratal sedan påbörjade pappa Matz sitt husbygge i mellanbarnet AnAl:s trädgård.
Hon som numera påstår sig tala med änglar och dirigerar en himmelsk harporkester. Matzbygget står kvar halvfärdigt.
Farbrorn dröjer sig kvar i holken bland ungmörna på det gamla scientologbygget i Gränsta som de utombys kallar sektbaracken där möglet och sorgen trivs.
Varför skulle Matz köras omkring i sommar? Är han deppig? Tänk om denna man vänder sig till läkare, psykoterapeut eller den kloka pastorn i näraliggande pingstförsamling för att lätta sitt hjärta.
Vad tänker Matz om sina döttrars leverne? Vad tänker han när han ser på sina två svärsöner på nära håll? Framför allt undrar jag med flera vad Matz tänker medan han betraktar sina fyra barnbarn i Gränsta.
Vad bär den mannen på? Vad har han att berätta? Och många undrar om just Snyftaren var rätt person att pigga upp Matz?
Stort tack till den modiga och initierade källan som lämnar insiderinformation.
____
Min kommentar: 4:e dottern är den mördade Sanna.
M*tzbygget består av en friggebod på den stora änglahörande dottern A**a Al*x*nder*'ons gårdsplan. Friggebodsbygget ligger för nära en grannes tomtgräns och har för mig att det är anmält.
Ja den dagen som mannen lättar sitt hjärta är det inte roligt att heta sektÅsa.