2008-09-23, 13:12
Medlem
Qwertysans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafKroon
Den här debattens kärna är att steg för steg lyfta fram de negativa aspekterna på sekter i allmänhet och den i Knutby i synnerhet. Därför presenteras predikningar och föreläsningar som Kristi Brud har låtit spela in. Den som låter sig ledas av en sådan usel dyngspridare, är en person i riskzonen för att få allvarliga psykiska skador. Det är ett bra skäl att fortsätta. Många av dem följer debatten och inte alla tror på Kristi Bruds bortförklaringar.
[i]Jo det kan vara sannt det du säger MEN jag ifrågasätter. Här sprider ni allehanda åsikter och när jag frågar om evetuell substans så blir ni ganska upprördaI]

Vad är dina motiv till att delta i debatten?
Att vara ifrågasättande till det som jag upplever som stollerier
Känner du ett ansvar för att vi slösar bort vår tid med debatten?Nej du får använda din tid som du vill. Jag är nog inte lika ädel som du in mina strävanden i livet
Vill du att debatten ska upphöra, eller vad är ditt mål med debattdeltagandet?Nej fortsätt at debattera. Vem ska jag annars ifrågasätta :-)
mvh
Citera
2008-09-23, 13:13
Medlem
z2joiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the saint
Jag har ingen ingående kunskap om Pingst i Uppsala och Stockholm.

Pingströrelsen blev av med sina värsta avarter i samband med att Livets ord startade. Till en början fanns där väl en del samarbete, men nuförtiden är det mer artiga nickningar åt varandras håll. I Stockholm i alla fall. De flesta unga pingstvänner (jag var en sådan en gång) har inte mycket till övers för Livets ord längre. Pingstkrkan idag kan väl snarare liknas vid en slags rotaryrörelse som sysslar med välgörenhet och försöker leva ett lugnt och städat liv.

Det bör också påpekas att församlingen i Knutby fick många "bannor" från högre ort inom pingströrelsen, främst pga Kristi brud, men också för att de hade så många pastorer. Knutby sket i det och körde sitt race, och det var dessvärre en tidsfråga innan de skulle blivit uteslutna ur pingstsamfundet. Men Helge hann före.
Citera
2008-09-23, 13:16
Medlem
Qwertysans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z2jois
Pingströrelsen blev av med sina värsta avarter i samband med att Livets ord startade. Till en början fanns där väl en del samarbete, men nuförtiden är det mer artiga nickningar åt varandras håll. I Stockholm i alla fall. De flesta unga pingstvänner (jag var en sådan en gång) har inte mycket till övers för Livets ord längre. Pingstkrkan idag kan väl snarare liknas vid en slags rotaryrörelse som sysslar med välgörenhet och försöker leva ett lugnt och städat liv.

Det bör också påpekas att församlingen i Knutby fick många "bannor" från högre ort inom pingströrelsen, främst pga Kristi brud, men också för att de hade så många pastorer. Knutby sket i det och körde sitt race, och det var dessvärre en tidsfråga innan de skulle blivit uteslutna ur pingstsamfundet. Men Helge hann före.
Så du menar att pingst lägger sig i hur många pastorer en församling har?
mvh
Citera
2008-09-23, 13:18
Medlem
Megans avatar
Info/Skvaller insiderinformation direkt från sekten

I somras avdelades Snyftaren Johan*son till att skjutsa runt Ma*tz på semesterturer.

I Knutby undrar vi hur denne grånade busschaufför mår.

Hur mår denne lågstatusprofil, som enligt knutbyreligionen avlat Guds like, Jesu brud, mänsklighetens fullkomnad, drottning Tirsa?

För trettio år sedan avpolletterades han av hustrun, när fjärde dottern fötts.

Vi har sett honom uppvakta en kvinna i Knutby (ABS) men av det blev
ingenting varaktigt.

För åratal sedan påbörjade pappa Matz sitt husbygge i mellanbarnet AnAl:s trädgård. Hon som numera påstår sig tala med änglar och dirigerar en himmelsk harporkester. Matzbygget står kvar halvfärdigt.

Farbrorn dröjer sig kvar i holken bland ungmörna på det gamla scientologbygget i Gränsta som de utombys kallar sektbaracken där möglet och sorgen trivs.

Varför skulle Matz köras omkring i sommar? Är han deppig? Tänk om denna man vänder sig till läkare, psykoterapeut eller den kloka pastorn i näraliggande pingstförsamling för att lätta sitt hjärta.

Vad tänker Matz om sina döttrars leverne?
Vad tänker han när han ser på sina två svärsöner på nära håll? Framför allt undrar jag med flera vad Matz tänker medan han betraktar sina fyra barnbarn i Gränsta.

Vad bär den mannen på? Vad har han att berätta? Och många undrar om just Snyftaren var rätt person att pigga upp Matz?

Stort tack till den modiga och initierade källan som lämnar insiderinformation.
____

Min kommentar: 4:e dottern är den mördade Sanna.
M*tzbygget består av en friggebod på den stora änglahörande dottern A**a Al*x*nder*'ons gårdsplan. Friggebodsbygget ligger för nära en grannes tomtgräns och har för mig att det är anmält.
Ja den dagen som mannen lättar sitt hjärta är det inte roligt att heta sektÅsa.
Senast redigerad av Megan 2008-09-23 kl. 13:22.
Citera
2008-09-23, 13:33
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Jo det kan vara sannt det du säger MEN jag ifrågasätter. Här sprider ni allehanda åsikter och när jag frågar om evetuell substans så blir ni ganska upprörda
Jag vet inte om någon mer än du har visat tecken på upprördhet, men kanske borde jag vara upprörd över att du fortsätter fiskandet efter fakta som du gång på gång informeras om att du inte kommer att få ta del av. Du agerar som en slaskjournalist brukar göra
Citat:
Att vara ifrågasättande till det som jag upplever som stollerier
Innebär det att du upplever våra avslöjanden om Kristi Bruds stolligheter som
"stollerier"?
Citat:
Nej du får använda din tid som du vill. Jag är nog inte lika ädel som du in mina strävanden i livet.
Tack, det var vänligt. I religionsforumet har jag redan presenterat Tirsaprofetian och en träningsskoleföreläsning som den högheliga drottning Tirsa har välsignat världen med. Snart kommer färskare predikningar som låter ännu värre.

Favorit i repris:
http://esnips.com/doc/d39d955f-3fbc-4192-8d52-e6b1fc22507a/KristiBrud.mp3

Det som kommer är ännu värre
Citat:
Nej fortsätt at debattera. Vem ska jag annars ifrågasätta :-)
Då kör vi vidare. Vad har du att komma med utöver klagolåtarna över våra diskussioner?

Har du något konkret att säga, som motargument eller vill du bara gnälla?
Citera
2008-09-23, 13:35
Medlem
Qwertysans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megan
ja här kommer du med en rejäl dos med skvaller där jag ifrågasätter om det finns någon substansI somras avdelades Snyftaren Johan*son till att skjutsa runt Ma*tz på semesterturer.
Vad bra att han blir omhändertagen och fraktad runt

Varför det?

Hur mår denne lågstatusprofil, som enligt knutbyreligionen avlat Guds like, Jesu brud, mänsklighetens fullkomnad, drottning Tirsa?
Tänk om det är så att han mår ganska bra. Han bor nära två av sina barn och har en massa ungmöer kring sig. Han borde må som en prins eller?

Så du vet hur det gick till när de skildes?

ingenting varaktigt. Jaha är det bra eller dåligt och i så fall för vem?

För åratal sedan påbörjade pappa Matz sitt husbygge i mellanbarnet AnAl:s trädgård. Hon som numera påstår sig tala med änglar och dirigerar en himmelsk harporkester. Matzbygget står kvar halvfärdigt.
Vad bra att bygget är halvfärdigt och inte rasat ihop eller?

Farbrorn dröjer sig kvar i holken bland ungmörna på det gamla scientologbygget i Gränsta som de utombys kallar sektbaracken där möglet och sorgen trivs.
Någon som varit där och sett möglet och sorgen. Det borde väl vara trevligt att bo med ungmöer eller?

Varför skulle Matz köras omkring i sommar? Ja vem vet. Det är ju en viktig frågeställning Är han deppig? Verkar ha vara detTänk om denna man vänder sig till läkare, psykoterapeut eller den kloka pastorn i näraliggande pingstförsamling för att lätta sitt hjärta.
Kloka pastorn? Är det universialgeniet i Uppsala?

Vad tänker Matz om sina döttrars leverne?
Vad tänker han när han ser på sina två svärsöner på nära håll? Framför allt undrar jag med flera vad Matz tänker medan han betraktar sina fyra barnbarn i Gränsta.
Borde han inte vara ganska nöjd?

Vad bär den mannen på? Varför inte fråga honom direkt?Vad har han att berätta?Fråga honom! Och många undrar om just Snyftaren var rätt person att pigga upp Matz? Behövde han piggas upp?

____

Min kommentar: 4.dottern är den mördade Sanna.
M*tzbygget består av en friggebod på den stora änglahörande dottern A**a Al*x*nder*'ons gårdsplan. Ja det är väl bättre me en friggebod än ett tält på vinternFriggebodsbygget ligger för nära en grannes tomtgräns och har för mig att det är anmält. En friggebod bör gå att flytta på
Ja de dagen den mannen lättar sitt hjärta är det inte roligt att heta sektÅsa.Ja det återstår väl att se...
mvh
Citera
2008-09-23, 13:38
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertysan
Ursprungligen postat av Megan
ja här kommer du med en rejäl dos med skvaller där jag ifrågasätter om det finns någon substansI somras avdelades Snyftaren Johan*son till att skjutsa runt Ma*tz på semesterturer.
Vad bra att han blir omhändertagen och fraktad runt

Varför det?

Tänk om det är så att han mår ganska bra. Han bor nära två av sina barn och har en massa ungmöer kring sig. Han borde må som en prins eller?

Så du vet hur det gick till när de skildes?

ingenting varaktigt. Jaha är det bra eller dåligt och i så fall för vem?

Vad bra att bygget är halvfärdigt och inte rasat ihop eller?

Någon som varit där och sett möglet och sorgen. Det borde väl vara trevligt att bo med ungmöer eller?

Varför skulle Matz köras omkring i sommar? Ja vem vet. Det är ju en viktig frågeställning Är han deppig? Verkar ha vara detTänk om denna man vänder sig till läkare, psykoterapeut eller den kloka pastorn i näraliggande pingstförsamling för att lätta sitt hjärta.
Kloka pastorn? Är det universialgeniet i Uppsala?

Vad tänker Matz om sina döttrars leverne? Vad tänker han när han ser på sina två svärsöner på nära håll? Framför allt undrar jag med flera vad Matz tänker medan han betraktar sina fyra barnbarn i Gränsta.
Borde han inte vara ganska nöjd?

Vad bär den mannen på? Varför inte fråga honom direkt?Vad har han att berätta?Fråga honom! Och många undrar om just Snyftaren var rätt person att pigga upp Matz? Behövde han piggas upp?

____
Min kommentar: 4.dottern är den mördade Sanna.
M*tzbygget består av en friggebod på den stora änglahörande dottern A**a Al*x*nder*'ons gårdsplan. Ja det är väl bättre me en friggebod än ett tält på vinternFriggebodsbygget ligger för nära en grannes tomtgräns och har för mig att det är anmält. En friggebod bör gå att flytta på
Ja de dagen den mannen lättar sitt hjärta är det inte roligt att heta sektÅsa.Ja det återstår väl att se...
mvh
Är du full nu igen?
Citera
2008-09-23, 13:42
Medlem
Qwertysans avatar
Citat:
Jag vet inte om någon mer än du har visat tecken på upprördhet, men kanske borde jag vara upprörd över att du fortsätter fiskandet efter fakta som du gång på gång informeras om att du inte kommer att få ta del av. Du agerar som en slaskjournalist brukar göra
Jag är en mycket lugn och timid person och inte det minsta upprörd. Jag har förstått att du inte tänker ge någon info och det är är ditt val. Jag hävdar att du inte har någon info att ge. Du har inget att komma med så därför gömmer du dig bakom att du inte vill ge ut info på FB
Ja du har nog större erfarenhet av jorunalister av olika slag än vad jag har

Innebär det att du upplever våra avslöjanden om Kristi Bruds stolligheter som
"stollerier"?
Jag har inte sett mycket till avslöjanden. Däermot en massa svammel.
Tack, det var vänligt. I religionsforumet har jag redan presenterat Tirsaprofetian och en träningsskoleföreläsning som den högheliga drottning Tirsa har välsignat världen med. Snart kommer färskare predikningar som låter ännu värre.Det ser jag fram emot

Favorit i repris:

Det som kommer är ännu värre

Då kör vi vidare. Vad har du att komma med utöver klagolåtarna över våra diskussioner?
Så det är klagolåt när jag ifrågasätter

Har du något konkret att säga, som motargument eller vill du bara gnälla?
Så ifågasättande är gnäll? Har ni visat upp några argument. jag tycker att det verkar som ni slänger ur er åsikter utan substans
mvh
Citera
2008-09-23, 13:43
Medlem
Qwertysans avatar
Citat:
Är du full nu igen?
Nej är du?
Citera
2008-09-23, 13:50
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfasdf
Det blir väl 7,5 jag per sida?
Antar att det bara är jag som räknats och inte mig etc?

Undrar hur många jag Unni Drougge använde i sin "självupplevda" roman "jag, jag, jag", någon som vet som jämförelse?

Misstaken, det finns många andra sätt att beskriva ens upplevelser utan att använda jag sida upp och sida ner, men det kanske är svårt om man inte har någon känsla för skrift och saknar stilistisk talang. Exempelvis har Richard Wright i den självbiografiska boken Black Boy gett en utomordentlig skildring av sin uppväxt utan att läsaren känner sig bombarderad med en massa jag.
Å andra sidan var han en väldigt begåvad författare.

Jag har inte läst boken så jag har ingen aning om upplägget och vad exakt hon säger och beskriver. Jag menar ändå att ordet jag är något man använder när man ska skriva en bok som baserar sig på egna upplevelser, tankar och annat smått och gott.

Jag förmodar att den sk känslan av bombardering av ordet jag är din/er akilleshäl precis som jag har mina akilleshälar i språkbruket. Jag får inhandla boken och bilda mig en uppfattning om hur det ligger till. Lider hon av kommateringshysteri kommer jag bryta ihop och jag kommer helt klart ta upp detta igen i sånt fall.

Själv använde jag tre jag i översta stycket, fem i andra stycket och två i detta som hänvisar till mig personligen - är jag ego nu?
.
Citera
2008-09-23, 14:13
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Jag är en mycket lugn och timid person och inte det minsta upprörd. Jag har förstått att du inte tänker ge någon info och det är är ditt val. Jag hävdar att du inte har någon info att ge. Du har inget att komma med så därför gömmer du dig bakom att du inte vill ge ut info på FB
Då frågar du alltså inte mig eller hur?
Tala om vilka du frågar så blir det enklare.
Citat:
Ja du har nog större erfarenhet av jorunalister av olika slag än vad jag har
Kanske är det så, när det gäller seriösa journalister.
Citat:
Jag har inte sett mycket till avslöjanden. Däermot en massa svammel.
Tror du att det kommer att bli ändring på det eftersom du hänger kvar?
Favorit i repris:
Citat:
Så det är klagolåt när jag ifrågasätter
Japp
Citat:
Så ifågasättande är gnäll? Har ni visat upp några argument. jag tycker att det verkar som ni slänger ur er åsikter utan substans

mvh
Det är flera än du som tycker det De flesta av dem finns i Gränsta De vill också att vi ska upphöra med diskussionerna.
Citera
2008-09-23, 14:13
Bannlyst
Citat:
Varför går du inte till botten med det hela och konfronterar Å*W* och sekten direkt i stället för att agera på FB?
mvh

För att Åsa Waldau förnekar allt med en dåres vishet eller säger att de som har kritik ljuger eller är sinnessjuka.
Det är väl hittills bara Therese Christiansson som svalt Åsas egen version med hull och hår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in