2014-01-18, 00:17
Medlem
Manajungs avatar
Skumt, man blev inte klok på henne.....
Citera
2014-01-18, 01:21
Medlem
Therons avatar
Någon som uppmärksammade hur Åsa slirade och undvek närmare frågor om Londonresan? "- För allt var som i en dimma".
Citera
2014-01-18, 06:54
Medlem
Jag är fortfarande i mars 2008 i min ifattläsning. Där transkriberas en kiwi-predikan från 2003. Det är prat om strider och skott i huvudet . Kiwi vill bli plockad hem. Alla ska bara bli helgade och rena först genom diverse späkning och annat. Om någon arbetskamrat blir arg eller så behöver man inte bry sig om det eftersom man ändå är på väg hem till himlen.

Vilket får mig att tänka på när det bads om att åsa skulle få komma hem av pawa mfl. Kom de bönerna av sig när Alexanera fick komma hem eller hur blev det med det där? Någon som vet?
Citera
2014-01-18, 06:58
Medlem
Oddballs avatar
Hon till och med såg rätt obehaglig ut där hon satt med sin "Vampyr-look" iklädd svarta kläder från topp till tå och till det svartfärgat hår och svart smink. Man undrar ju lite vad fan som försiggår där i Knutby om dagarna/nätterna...
Citera
2014-01-18, 07:52
Medlem
Thinkingagains avatar
Jag rekommenderar att läsa boken Sektbarn av Charlotte Essén. Den innehåller långa förklaringar av vad som skedde i Knutby, även om fokusen inte ligger på morden.
Citera
2014-01-18, 08:10
Medlem
Kristi brud i Skavlan. En liten kommentar om barnflickan kändes lite freudian slip of the tongue: "Hon var väldigt svår att styra."
Citera
2014-01-18, 09:12
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Åsa valdau måste väl ändå vara väldigt försvagad som sektledare idag mot då det begav sig vid tiden för morden. I intervjun hos Skavlan sa hon att hon knappt visar sig utomhus i knutby. Eller styr hon fortfarande med järnhand?
Citera
2014-01-18, 10:25
Medlem
iakttagares avatar
Kristi Brud hos Skavlan!!!! Nu kan hon komma ut ur svarta stugan om hon får vara i TV!!

Man fick inte se henne komma in! Det var första gången någon satt i stolen direkt. Jag var nyfiken på om det skulle bli applåder när hon kom in, men det blev väl buanden och det kan man inte ha med i ett program som ska vara trevligt på en fredagkväll så det blev att klippa bort. Applåderna efteråt behövde dom bara trycka på en knapp i kontrollrummet för att få fram.
Citera
2014-01-18, 10:33
Medlem
Therons avatar
Är Åsa för hon idag aldrig går ut själv fånge i sitt eget hus? Helge verkar vara mer fri och nästan ha det bättre, kostriktig mat flera ggr per dag. Han har regelbundna permissioner (men får inte gå ut ensam ännu så länge). Han har hunnit gifta om sig och har en ny familj. Vad har Åsa förutom Ubbe Död? Helge behöver inte sitta hos Skavlan och slira på Londonresan i kontrast mot att glasklart minnas allting annat övrigt om hur det begav sig. Helge klär sig inte i Goth.
Citera
2014-01-18, 10:40
Medlem
nabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thinkingagain
Kan ha varit bland de mest klippta och redigerade intervjuer jag någonsin sett, det var otroligt tydligt./.../ Hon kändes ganska svag och förvirrad...
Så ligger det till.

Citat Theron:
Citat:
Åsa slirade och undvek närmare frågor om Londonresan? "- För allt var som i en dimma".

Citat joannaw:
Citat:
Vilket får mig att tänka på när det bads om att åsa skulle få komma hem av pawa mfl. Kom de bönerna av sig när Alexanera fick komma hem eller hur blev det med det där? Någon som vet?
De högljudda gruppbönerna på temat "må Tirsa få sin rätt!" tog tvärt slut efter mordet.
Åsas lömska blick med tal om "min rättvisa" igår är ekon av sektens bönerop.

Citat Methree:
Citat:
Kristi brud i Skavlan. En liten kommentar om barnflickan kändes lite freudian slip of the tongue: "Hon var väldigt svår att styra."
"svår att styra", "trögböjd", "har upprorsdemoner", "har kritiska andar" är exempel på vad Åsa sagt om medlemmar hon dömt till "församlingstukt".
Senast redigerad av nabo 2014-01-18 kl. 10:43.
Citera
2014-01-18, 11:44
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thinkingagain
Någon annan som såg Skavlan? Annars går det att se på SVT Play. Kan ha varit bland de mest klippta och redigerade intervjuer jag någonsin sett, det var otroligt tydligt. Inte konstigt dock när Åsa Waldau antagligen började komma med påståenden som inte stämde som Skavlan då antagligen argumenterade emot som då inte riktigt skapade den mysiga tv-soffsatmosfär de vill skapa.

Helt galen tant för övrigt, bland de mest obehagliga människor jag sett på länge. Samtidigt är jag förvånad över hur ovältalig hon var med tanke på att hon varit sektledare. Hon kändes ganska svag och förvirrad och inte så säker, stark och manipulativ som man förväntar sig att en sektledare ska vara. Det är i och för sig inte så lätt att svara på frågor där ett ordentligt svar innebär att man erkänner de hemskheter man har gjort som man förnekat i så många år.
För mig som varit kritisk granskare av mina tevekollegers arbete sedan starten av tv2 så ger Skavlanproduktionen ett ovanligt starkt intryck av att inte vara manipulerat eller manipulerande på något sätt. Åsa gavs ärlig chans att framstå som den hon själv önskade. Om detta fortfarande inte kan fås att gå ihop med mediastyrets eftersträvade bild är det inte hennes problem. Vad för hemskheter skulle hon för övrigt erkänna sig skyldig till om konsekvenserna inte varit hennes avsikt? Helt tydligt var att Åsa var uppriktigt omedveten om vilka som står bakom den verkliga ondskan då hon istället skyllde allt på Helge så som opinionsstyret lyckats hjärntvätta både henne och folk i allmänhet till att tro.
Citera
2014-01-18, 12:00
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Hon till och med såg rätt obehaglig ut där hon satt med sin "Vampyr-look" iklädd svarta kläder från topp till tå och till det svartfärgat hår och svart smink. Man undrar ju lite vad fan som försiggår där i Knutby om dagarna/nätterna...
Nog hade hon rouge på kinderna men du kanske ändå vill se det som utsmetat blod från färskaste offer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in